W wielu pojazdach do Omsi są rollbandy, lecz nie do każdej mapy są dołączone odpowiednie pliki, by działały one poprawnie. W związku z prywatną prośbą, w tym temacie, odpowiem tutaj na to zagadnienie
1. Utworzenie odpowiednich plików, w odpowiednim miejscu.
Kierujemy się do folderu
OMSI 2/Vehicles/Anzeigen. Tutaj Omsi przechowuje pliki dotyczące rollbandów (pliki konfiguracyjne i tekstury).
Większość pojazdów korzysta z folderu podstawowego MANa SD79, czyli
Rollband_SD79. Są też pojazdy, które korzystają z własnego folderu (Jelcz L11 (
L11), Citybus O405 (
Rollband_O405 itd.). Najlepiej po prostu przekopiować pliki, które zaraz utworzymy do wszystkich folderów z przedrostkiem Rollband_* i folderów dedykowanych jak
L11.
2. Przygotowanie plików do edycji.
Wchodzimy w folder z plikami, najlepiej
Rollband_SD79. Stamtąd bierzemy plik
blanko.tga i kopiujemy do nowo utworzonego folderu na pulpit.
3. Właściwy etap edycji.
Otwieramy plik
blanko.tga programem graficznym, polecam w tym celu użycie
GIMPa czy
Paint.NET.
Pojawia nam się... biały prostokąt - nasza dykta.
Tutaj możemy narysować właściwie cokolwiek, OMSI załaduje to z pliku graficznego.
UWAGA! Nie można zmieniać rozdzielczości tego pliku!
Po narysowaniu/napisaniu tego co potrzebujemy, przechodzimy dalej.
4. Poprawny zapis pliku.
Otwieramy plik .hof mapy, do której utworzyliśmy teksturę. Pliki te znajdują się w folderze pojazdu, do którego robimy rollbandy. Jeśli ich tam nie ma, to trzeba je sobie zorganizować - są to podstawy działania i modyfikowania gry.
Gdy już mamy .hof otwieramy go i patrzymy w jakim systemie jest on utworzony, szukamy odpowiedniego wpisu:
(na
czerwono odpowiedni wpis, na
zielono interesująca nas nazwa pliku)
Gdy już mamy ten wpis, kopiujemy zaznaczoną nazwę pliku i tak nazywamy utworzoną przez nas teksturę.
(jeśli brakuje wpisów z nazwą tekstury należy go odpowiednio uzupełnić, można posiłkować się tym poradnikiem:
Link)
5. Umieszczenie pliku w odpowiednim miejscu.
Ponownie patrzymy do pliku .hof, szukamy wpisu w tym stylu:
Jeśli go nie znajdujemy - plik tekstury wrzucamy bezpośrednio do folderu
OMSI 2/Vehicles/Anzeigen/<Rollband_*>
Jeśli jest taki wpis - musimy stworzyć folder o nazwie pokazanej we wpisie, tam kopiujemy nasz plik.
6. Efekt końcowy.
Tu raczej to czego się spodziewaliśmy po pokonaniu tego poradnika.