Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[OMSI 1 & 2]  Tworzenie tekstur na pojazdy od M&R Software.

#1

Witajcie!
Jak zauważyłem, duża ilość użytkowników ma problemy z tworzeniem tekstur, na pojazdy zawarte oryginalnie w grze. W związku z tym zdecydowałem się na stworzenie poradnika wyjaśnającego ten temat.

Potrzebne:
- Dowolny program graficzny (byle nie MS Paint)
- Folder SDK zawierający Repaint Tool oraz wzory do malowań.

Krok 1
Stworzenie malowania na pojazd.

- otwieramy folder zgodny z wybranym przez nas pojazdem (w przypadku NL202 jest to folder NG272)
- wybieramy plik z końcówką _MU.bmp
- kopiujemy go w dowolnie wybrane przez nas miejsce (najlepiej na pulpit)
- otwieramy kopię na pulpicie naszym programem graficznym.
- tworzymy na nim malowanie (nie musimy przejmować się światłami czy szybami, Repaint Tool uzupełni teksturę o nie)
- zapisujemy plik jako moja_nazwa.BMP

Krok 2
Obsługa programu RepaintTool
- otwieramy program RepaintTool
- naciskamy Convert
- wybieramy plik .rpc (przy NL/NG z dopiskiem full)
- następnie wybieramy plik z naszą teksturą w .BMP
- na pytanie "Convert this repaint" klikamy "Ja"
- w miejscu w którym zapisany został plik .bmp znajduje się teraz jeszcze plik .dds (pseudo .dds)
- tworzysz odpowiednio plik .cti; dla nie znających tego plik zalecam konfigurację według wzoru z oryginalnego pliku.

I to wszystko, jedyne co pozostało to sprawdzić swoją teksturę.

Publikacja na innych forach dozwolona, jeżeli podany zostaje autor. Udostępnianie na innych zasadach do konsultacji poprzez prywatną wiadomość.

[Obrazek: t4agXQ1.png]
 Podziękowania za post: KrYsTiPL(+1)
Odpowiedz

#2
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.10.2014, 23:56 przez Marysław.)

Dodam jeszcze ,że przed konwertem należy pamiętać aby plik .bmp był lżejszy niż 15MB. Można go odchudzić za pomocą zmniejszenia ilości bitów przy zapisie w dowolnym programie graficznym.
Lakiernia:http://strefa-omsi.pl/Watek-OMSI-1-2-Tekstury-by-Maryslaw--3310 Zapraszam!
Pomogłem? Podziękuj!
 Podziękowania za post: gup1254(+1)
Odpowiedz

#3

"Tworzenie tekstur za pomocą RepaintToola"- Poradnik na kanale Strefy:P

[Obrazek: t4agXQ1.png]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości