Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 2 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 1 & 2] Tworzenie tekstur na pojazdy od M&R Software.
Autor Wiadomość

JA
Użytkownicy
Liczba postów: 408
Dołączył: 02-2013
Podziękowań: 68
Post: #1
Tworzenie tekstur na pojazdy od M&R Software.
Witajcie!
Jak zauważyłem, duża ilość użytkowników ma problemy z tworzeniem tekstur, na pojazdy zawarte oryginalnie w grze. W związku z tym zdecydowałem się na stworzenie poradnika wyjaśnającego ten temat.

Potrzebne:
- Dowolny program graficzny (byle nie MS Paint)
- Folder SDK zawierający Repaint Tool oraz wzory do malowań.

Krok 1
Stworzenie malowania na pojazd.

- otwieramy folder zgodny z wybranym przez nas pojazdem (w przypadku NL202 jest to folder NG272)
- wybieramy plik z końcówką _MU.bmp
- kopiujemy go w dowolnie wybrane przez nas miejsce (najlepiej na pulpit)
- otwieramy kopię na pulpicie naszym programem graficznym.
- tworzymy na nim malowanie (nie musimy przejmować się światłami czy szybami, Repaint Tool uzupełni teksturę o nie)
- zapisujemy plik jako moja_nazwa.BMP

Krok 2
Obsługa programu RepaintTool
- otwieramy program RepaintTool
- naciskamy Convert
- wybieramy plik .rpc (przy NL/NG z dopiskiem full)
- następnie wybieramy plik z naszą teksturą w .BMP
- na pytanie "Convert this repaint" klikamy "Ja"
- w miejscu w którym zapisany został plik .bmp znajduje się teraz jeszcze plik .dds (pseudo .dds)
- tworzysz odpowiednio plik .cti; dla nie znających tego plik zalecam konfigurację według wzoru z oryginalnego pliku.

I to wszystko, jedyne co pozostało to sprawdzić swoją teksturę.

Publikacja na innych forach dozwolona, jeżeli podany zostaje autor. Udostępnianie na innych zasadach do konsultacji poprzez prywatną wiadomość.


[Obrazek: t4agXQ1.png]
10.05.2014 10:23
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: KrYsTiPL

Ogółem całe te
Użytkownicy
Liczba postów: 152
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 31
Post: #2
RE: Tworzenie tekstur na pojazdy od M&R Software.
Dodam jeszcze ,że przed konwertem należy pamiętać aby plik .bmp był lżejszy niż 15MB. Można go odchudzić za pomocą zmniejszenia ilości bitów przy zapisie w dowolnym programie graficznym.


Lakiernia:http://strefa-omsi.pl/Watek-OMSI-1-2-Tekstury-by-Maryslaw--3310 Zapraszam!
Pomogłem? Podziękuj!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.10.2014 23:56 przez Marysław.)
12.05.2014 21:58
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: gup1254

JA
Użytkownicy
Liczba postów: 408
Dołączył: 02-2013
Podziękowań: 68
Post: #3
RE: Tworzenie tekstur na pojazdy od M&R Software.
"Tworzenie tekstur za pomocą RepaintToola"- Poradnik na kanale Strefy:P




[Obrazek: t4agXQ1.png]
24.12.2014 18:51
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: