Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 4 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Dowolna tekstura na wyświetlaczach Krueger
Autor Wiadomość

strefa-omsi.pl
Administratorzy
Liczba postów: 1,439
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 524
Post: #1
Dowolna tekstura na wyświetlaczach Krueger
Parę osób pytało w jaki sposób wykonałem takie "napisy":
İmage

Pokrótce objaśnię tę kwestię.

1. Ściągamy szablon dostępny w załączniku i otwieramy w dowolnym programie graficznym.

2. Orientujemy się w strukturze szablonu:
[Obrazek: koLSvpw.jpg]
Żółte linie należą do poszczególnych pól, więc po szablonie można malować także na ich miejscu, dodałem je na rysunku wyłącznie w celu zobrazowania, które fragmenty za które wyświetlacze odpowiadają.

3. Malujemy (co chcemy uzyskać na wyświetlaczach) po szablonie kolorem białym (lub wklejamy czarno-białą grafikę), kolorowych grafik nie wklejamy, gdyż wyświetlacz jest i tak monochromatyczny. Uzyskujemy np. coś takiego:
[Obrazek: lNqZ7tb.png]

4. Zapisujemy grafikę w ścieżce <folder_OMSI2>\Vehicles\Anzeigen\Krueger koniecznie w formacie .bmp

5. Dodajemy wpis do jakiegoś pliku .hof pojazdu z Kruegerami. Teksturę wyświetla wpisanie odpowiedniego kierunku w IBISie, więc możemy dodać np. coś takiego:
Kod:
[addterminus_allexit]
50
strefa-omsi
STREFA-OMSI.PL
   STREFA-OMSI
STREFA-OMSI
STREFA-OMSI.PL
Blanko.tga
Strefa-OMSI.pl

strefaomsi.bmp
................
Przy czym najważniejsza jest cyferka (druga linijka powyższego kodu, zaraz po słowie kluczowym), która określa jaki kierunek będziemy wpisywać w IBISie, aby wyświetlić teksturę, oraz ta z rozszerzeniem .bmp (przedostatnia, przed linią kropek). Tutaj trzeba wpisać nazwę pliku (podkreślam - tylko nazwę a nie ścieżkę), który przed chwilą utworzyliśmy. Zmodyfikowany plik .hof zapisujemy.

6. Uruchamiamy OMSI 2, wybieramy jakąś mapkę, pojazd z Kruegerami i wczytujemy do tego .hof (inaczej: zajezdnię), który modyfikowaliśmy. Jeśli np. dodawaliśmy wpis do .hof-u Grundorfu - wybieramy właśnie Grundorf.

7. Czekamy na wczytanie pojazdu na mapie, po czym odpalamy elektrykę, silnik i wpisujemy w IBISie jako kierunek cyferkę, którą ustaliliśmy podczas dodawania wpisu do pliku .hof . W podanym przykładzie: 050 . VOILA.

UWAGA: Takich wpisów nie można dodawać, gdy .hof ma nową strukturę (np. do tych berlińskich). Tylko hofy o tradycyjnym układzie akceptują wpisy z teksturami do Kruegerów (np. ten do Grundorfu).

Pytania proszę zadawać tu: http://strefa-omsi.pl/Forum-OMSI-2--62


Załączone pliki
.bmp  szablon.bmp (Rozmiar: 12.05 KB / Pobrań: 849)


♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.12.2013 23:33 przez skawek.)
22.12.2013 23:27
Szukaj postów Cytat

Ogułem
Zasłużeni
Liczba postów: 394
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 426
Post: #2
RE: Dowolna tekstura na wyświetlaczach Krueger
Dodam od Siebie, że "pole linii wyświetlacza bocznego" to nie tylko bocznego ale także tylnego się tyczy ;)
I od siebie się też spytam, w jaki sposób mam skalować by nie było gładkich zakończeń? bo wtedy wygląda to na wyświetlaczu jak rozmazane.

skawek w dniu 23.12.2013 o 13:40 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Dzięki za uzupełnienie, ale pytania to już nie tutaj.



Udzielam bezpłatnej pomocy na forum, pomoc na PW wyłącznie ODPŁATNIE.
TUF GAMING X570-PLUS + 5800X + RTX3060Ti 12GB + 32GB RAM

Dziękuję za 400 punktów reputacji! :D
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.12.2013 07:30 przez piotr88010.)
23.12.2013 07:28
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: