Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 97 Głosów - 4.7 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Jelcz M125M & M185M
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 236
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 117
Post: #41
RE: Jelcz M125M & M185M
Przejechałem tym wozem już ładne parędziesiąt km, dlatego myślę, że mogę teraz dać w miarę rzeczową opinię.
Pod względem wizualnym nie ma się do czego przyczepić. Wszystko gra i trybi. Bryła jest bardzo ładna, a uzupełniają ją kapitalne tekstury. Stanowisko kierowcy bardzo ładnie wykonane, każdy element jest wykonany z należytą starannością i dbałością o detale. Jest spory skok względem poprzedniej wersji, która niestety, ale wizualnie leżała (zresztą nie tylko wizualnie).
Pod względem skryptowym jest gorzej. Model jest co prawda wyposażony w mnóstwo skryptowych bajerów, takich jak regulacja lusterek czy wysokości i nachylenia pulpitu, ale przykładowo sterownik R&G, a raczej jego działanie, to moim zdaniem jeden z największych zawodów, jeśli chodzi o ten model. Spodziewałem się, że będzie on działał analogicznie do tego od mateusza612 (przede wszystkim w kwestii obsługi automatycznych podwójnych zapowiedzi przystankowych). Nic z tych rzeczy. Zapowiedzi przystankowe, owszem, przeskakują automatycznie, ale tylko wtedy, kiedy zatrzymamy się na przystanku i otworzymy drzwi. Podobne skrypty automatycznych zapowiedzi były stosowane w modelach około 2012-2013 r., więc to dość archaiczne rozwiązanie. Nie przeszkadzałoby to aż tak bardzo, gdyby można było w łatwy sposób przełączać zapowiedzi ręcznie. Tutaj jednak najpierw musimy wcisnąć strzałkę w prawo na sterowniku - żeby przeskoczyć na następny przystanek w sterowniku, a później strzałkę w górę - żeby system "odtworzył" zapowiedź. Przypuszczam, że faktycznie w tym sterowniku w ten sposób można było "przełączać" zapowiedzi, ale jest to manewr bardzo niewygodny, więc osobiście jeżdżę tym busem bez zapowiedzi, korzystając z opcji wpisania numeru linii i kodu ziel. Ale są to drobne mankamenty w porównaniu do całej reszty oskryptowania pojazdu. Zwrócę uwagę chociażby na nareszcie prawidłowo działające przyciski drzwi, które migają, gdy pasażerowie chcą wysiąść na następnym przystanku. Opcji tej bardzo brakowało w poprzedniej wersji. No i jest sporo setvarów - w ilości porównywalnej z Solarisami Crahera. Bardzo dużo z nich dotyczy drobnych pierdół, jak jakieś uszczelki, czy zawory, ale większość z nich w znaczący sposób wpływa nie tylko na wygląd pojazdu (np. rodzaj siedzeń czy kabiny kierowcy), ale nawet na zachowanie się pojazdu (np. zwalnianie hamulca przystankowego gazem).
Nie mam w zwyczaju czepiać się o dźwięki. I powiem nawet, że ogólnie dźwięki mi się podobają - ale za wyjątkiem tego najistotniejszego, czyli dźwięku silnika. O tym już się rozpisywało wiele osób przede mną, więc nie będę się zgłębiał w ten temat. Co mi się natomiast bardzo podoba, to to, że autobus straszliwie syczy i gwiżdże, zwłaszcza przy zatrzymaniu się, co jak najbardziej dodaje realizmu temu modelowi (przynajmniej te Jelcze w moim mieście tak syczą przy zatrzymywaniu się). Ponadto, bardzo fajnym motywem jest dźwięk drgania podczas jazdy po nierównościach. Autobus wtedy sprawia wrażenie, jakby miał się zaraz rozpaść - co zresztą też jest realne (przynajmniej dla mnie), bo nie jechałem jeszcze M125M który nie sprawiał wrażenia, jakby zaraz się nie miał rozpaść:D
Pod względem optymalizacji - jest to jeden z najlepiej zoptymalizowanych modeli. Zwłaszcza, jeśli chodzi o przegub. Mój dość leciwy sprzęt nie bardzo się lubi z przegubami w OMSI 2, ale nie tyczy się to Vectusa. W zasadzie nie widzę większej różnicy w wydajności między wersją solową, a przegubową - obie są niezwykle lekkie.
Podsumowując, nie jest to model idealny. Ale zdecydowanie jest jednym z najlepszych obecnie dostępnych.

08.09.2017 18:05
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Skiv , jss2008

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 109
Dołączył: 03-2014
Podziękowań: 24
Post: #42
RE: Jelcz M125M & M185M
Pojęcia nie mam, czy to było zgłaszane, ale lepiej 2 razy niż wcale.
W modelu M125M Dana coś jest pokręcone z kabiną. Wygląda na to, że ścieżki pasażerów są wstawione, jakby tam była mała kabina, gdzie w "rzeczywistości" mając dużą kabinę wygląda to tak: [Obrazek: 59bab5efb400d.png]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.09.2017 18:12 przez ryszard.)
14.09.2017 18:11
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 123
Dołączył: 03-2016
Podziękowań: 94
Post: #43
RE: Jelcz M125M & M185M
Aby pasażerowie stawali poprawnie, należy wybrać wersję z dopiskiem "k.Zab.".

14.09.2017 21:20
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 27
Dołączył: 09-2014
Podziękowań: 6
Post: #44
RE: Jelcz M125M & M185M
Za niedługo powinien wyjść sterownik SRG 5000 do tych jelczy autorstwa Pitorasa więc problem będzie załatwiony.

15.09.2017 15:15
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: KrYsTiPL

Jelczolub
Użytkownicy
Liczba postów: 1
Dołączył: 07-2017
Podziękowań: 1
Post: #45
RE: Jelcz M125M & M185M
Zauważyłem malutki nieistotny błąd po wybraniu Jelcza 125M napisałeś w opisie że jest tam 31 miejsc siedzących i tam 100 stojących ale jak wybrałem Jelcza 185 m tak też pisze w opisie że 31 miejsc siedzących i 100 stojących

21.09.2017 16:33
Szukaj postów Cytat

morze kierowca MPK
Użytkownicy
Liczba postów: 26
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 2
Post: #46
RE: Jelcz M125M & M185M
Takie pytanko jeszcze a gdzie zlokalizowana jjestt dykta kierunkowa


[Obrazek: policelightrack.gif]
30.10.2017 19:43
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 3
Dołączył: 02-2014
Podziękowań: 0
Post: #47
RE: Jelcz M125M & M185M
Znajduję się ona między siedzeniem a szybą za kabiną kierowcy.

30.10.2017 21:01
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 18
Dołączył: 03-2017
Podziękowań: 14
Post: #48
RE: Jelcz M125M & M185M
Znawcą nie jestem więc w kwestiach technicznych typu dźwięki się nie wypowiem. Model do jazdy byłby idealny gdyby nie straszliwa mułowatość. Wersja 185M jest praktycznie niegrywalna na podstawowej zapewne dla każdego mapie jaką jest Fikcyjny Szczecin.
Zapraszam do przejazdu po kursach z dużą liczbą przystanku a szybko wrócicie do Solarisów czy Mercedesów...

10.01.2018 01:13
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 118
Dołączył: 03-2015
Podziękowań: 129
Post: #49
RE: Jelcz M125M & M185M
Jest to realne bo te modele nie funkcjonowały zbyt mocnymi silnikami co powodowało że miały problem z podjazdem pod długie i strome góry.Zresztą nie tylko model M185M ma na tej mapie i w rzeczywistości 120MM miały ten sam problem.

10.01.2018 16:58
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Icemanmc

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 7
Dołączył: 04-2015
Podziękowań: 0
Post: #50
RE: Jelcz M125M & M185M
Witam, w jakim pliku znajdę setvary?


Popełnianie błędów jest rzeczą ludzką, a przyznanie się do nich wymaga odwagi.
22.01.2018 19:26
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: debilgej, 2 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: