Ankieta: Co sądzisz o tramwajach w OMSI2?
Ankieta jest zamknięta.
Jestem ZA
76 81.72%
Jestem PRZECIW
6 6.45%
Nie mam zdania
11 11.83%
Razem 93 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 4 Głosów - 4.75 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Kudłate dłubanie - Duewag M8/N8
Autor Wiadomość

>> Motorniczy&Kierowca <<
Użytkownicy
Liczba postów: 396
Dołączył: 09-2014
Podziękowań: 65
Post: #1
Kudłate dłubanie - Duewag M8/N8
Witajcie.

Jak dobrze pamiętacie, rzuciłem się z motyką na księżyc biorąc na warsztat tramwaj NGT6 III. Jako że nie było żadnego zainteresowania, stwierdziłem że wezmę się za coś lżejszego.

Skubię tor tramwajowy (ta dam...). Tylko że mam kilka pytań, żebym potem nie musiał milion razy poprawiać.

1. Jeżeli szyna ma ten swój charakterystyczny rowek, czy jeżeli później umieszczę tor na mapie i dam jakiegoś spilna np. drogę albo tłuczeń... To czy OMSI 2 nie wpakuje mi w środek tego asfaltu? Jeżeli coś trzeba zrobić, żeby tak się nie stało - proszę o informację.
2. Co zrobić żeby widoczny "pokład" pod szyną łapał texturę podłoża jak to jest w chodnikach w Spandau?
3. Czy długość obiektu ma znaczenie (bryła 3D) jeżeli mowa o płynności łuku np? Nie chcę żeby tor na łukach był kwadratowy.
4. Co zrobić żeby tor, był torem/spilnem?
5. Jak wygląda sprawa ze zwrotnicą? Nie chcę żeby tory były łączone jak w Szczecinie, aby uniknąć błędów... A potem w przyszłości żeby móc wybrać kierunek jazdy.

W załączniku screen do obecnej wersji toru;)

PS. Prosiłbym bardzo, aby dzieci się nie jarały zbytnio i nie udzielały na tematy techniczne. Chcę uniknąć czegoś w stylu "Chyba wiem, to napiszę".

Pozdrawiam serdecznie:)


Shaggy Project AddOns - 3D, czyli wszystko i nic 8)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.02.2020 21:32 przez Sebek821.)
21.11.2015 21:34
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 550
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 848
Post: #2
RE: Elementy do map.
Witaj,
zrobienie toru kolejowego bądź tramwajowego jako obiekt mija się z celem. Najlepiej zrobić to jako splin. Splin w OMSI nie jest typowym obiektem stworzonym w programie, a jedynie płaską teksturą stworzoną w notatniku oraz programie graficznym.
Jako przykład dam twój tor. Jak by on miał wyglądać?
Tekstura pod kątem jako nasyp, potem płasko, w górę, następnie "obrysowanie" główki szyny jako teksturę, teren pomiędzy szynami, znowu szynę i nasyp w dół.
W splinie nie możemy dawać elementów w poprzek, więc śruby oraz podkłady musiałyby być oddzielnymi obiektami, jednak to myślę wpłynęło by zbytnio na FPSy.

Nie wiem dokładnie o co ci chodzi w 2 punkcie. Jeżeli o to aby po położeniu toru była widoczna pod spodem tekstura terenu to tekstura toru/nasypu musi być alfą.

Zwrotnicę najlepiej zrobić jako obiekt, tak jak M&R dla kolei. Myślę, że jak się przypatrzysz do zrozumiesz.

Na resztę punktów chyba odpowiedziałem na początku.:)

Jeżeli masz jakieś pytania to pisz na GG podane w profilu bądź na PW.;)


Idzie nowe
[Obrazek: Yj88rpM.png]

Nie udzielam pomocy na PW!
21.11.2015 23:19
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Sebek821

>> Motorniczy&Kierowca <<
Użytkownicy
Liczba postów: 396
Dołączył: 09-2014
Podziękowań: 65
Post: #3
RE: Elementy do map.
No witam:)

Działam według instrukcji które podał mi Mati (dzięki, punkt poleciał;) ), ale... Jest coś nie tak:

[Obrazek: Screen.png]

Zamieszczam dla wtajemniczonych wpis z notatnika. Nie ogarniam już tej kuwety...

Już nie aktualne:P

Z góry dziękuję za okazaną pomoc - punkty polecą jbc;)

-----------------------------------------

Edyta - Już wiem co było nie tak. Zły wpis odpowiadający za nałożenie tekstury:)
[Obrazek: 12240271_513467175479151_7339554319889293990_o.jpg]

Lewa szyna gotowa:) Co tutaj pisać...? Została mi prawa, ale to jak wstanę:P Teraz wyłączam komputer i idę na kebaba. OMSI wyssało ze mnie wszystko.

Co o tym sądzicie? Napiszcie coś|(

3majcie się:)


Shaggy Project AddOns - 3D, czyli wszystko i nic 8)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.11.2015 19:12 przez Sebek821.)
22.11.2015 18:34
Szukaj postów Cytat

uwolnić mnicha jajnika
Użytkownicy
Liczba postów: 102
Dołączył: 02-2013
Podziękowań: 116
Post: #4
RE: Elementy do map.
Ładnie. Niesamowicie doceniam starania, ale nasuwa mi się pytanie 'Po co?'. Nie żebym nie chciał tramwajów w OMSI, bo chcę i swego czasu sporo w tym kierunku robiłem, ale ta szyna sprawia wrażenie za dokładnej. Nie jestem pewien czy tak nieduży obiekt wymaga dokładnego ułożenie, nie wystarczy dobra tekstura szyny?


uwolnić mnicha jajnika
23.11.2015 20:10
Szukaj postów Cytat

>> Motorniczy&Kierowca <<
Użytkownicy
Liczba postów: 396
Dołączył: 09-2014
Podziękowań: 65
Post: #5
RE: Elementy do map.
O witam:)

Wiesz, kombinowałem i niestety prostota wszystko psuje... Przy tym elemencie jakim jest szyna, takie coś jest potrzebne. Efekt płaskiej szyny, a z rowkiem. Niebo a ziemia. Mało tego. Pragnę uzyskać (w sumie już uzyskałem) złudzenie wody w rowku przy topniejącym śniegu. Muszę przyznać, że po mimo układu rowka |_| w którym jak wiadomo idzie pierścień koła, przy użyciu dobrej tekstury daje złudzenie przezroczystej i trójwymiarowej wody:)

Ale już mam problem. Druga szyna nie idzie mi tak dobrze jak pierwsza:

[Obrazek: Screen.png]

Nie wiem czy to problem leży po stronie "Graphical Lanes" czy "Height Profiles".


Shaggy Project AddOns - 3D, czyli wszystko i nic 8)
23.11.2015 20:48
Szukaj postów Cytat

OmnibussimulatorProjectsStudio
Zasłużeni
Liczba postów: 915
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 872
Post: #6
RE: Elementy do map.
W Blenderze klonowałeś obiekt? Jak tak to Klawisz W i opcja Flip Normals na sklonowanym elemencie w Blenderze


[Obrazek: 71972199532229830538.png]
23.11.2015 22:01
Szukaj postów Cytat

>> Motorniczy&Kierowca <<
Użytkownicy
Liczba postów: 396
Dołączył: 09-2014
Podziękowań: 65
Post: #7
RE: Elementy do map.
To spilne z notatnika Nick™. Sprawdziłem na spokojnie to co mam. Problem leży w odwróceniu textur. Ulokowanie ich jest okej, ale widok nie ten. Zamiast widzieć coś z lewej, widać z prawej. Zamiast od góry, to od dołu... I tak w każdą stronę. Jakiś pomysł? Może coś nie doczytałem, albo przegapiłem?
Screen powie sam za siebie:

[Obrazek: Screen.png]


Shaggy Project AddOns - 3D, czyli wszystko i nic 8)
23.11.2015 22:14
Szukaj postów Cytat

Strażnik Teksasu
Użytkownicy
Liczba postów: 124
Dołączył: 04-2014
Podziękowań: 60
Post: #8
RE: Elementy do map.
Jejku, jaka ta stozłomka jest cudna! <3

24.11.2015 00:15
Szukaj postów Cytat

>> Motorniczy&Kierowca <<
Użytkownicy
Liczba postów: 396
Dołączył: 09-2014
Podziękowań: 65
Post: #9
RE: Elementy do map.
(24.11.2015 00:15)Wikary napisał(a):  Jejku, jaka ta stozłomka jest cudna! <3

105Na jest standardem ze Szczecina, a tekstura kiedyś przekabacona od kogoś tam za zgodą. Docelowo kiedyś chciałem przerobić tą tekse na Szczecin, ale ta 105tka to masakra.
[Obrazek: 12304078_514002065425662_5312123667731554374_o.jpg]

Witajcie.

Poprawiam tekstury na nieco lepsze i bardziej wyraźne + jak widać po prawej stronie, działam nad drugą wersją tekstury. Tym razem tory oparte na podkładach betonowych przymocowane śrubami :)


Shaggy Project AddOns - 3D, czyli wszystko i nic 8)
24.11.2015 15:00
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 34
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 48
Post: #10
RE: Elementy do map.
Wygląda to naprawdę obiecująco, a tekstura zabrudzonego śniegu wygląda świetnie. Pytanie tylko, jak to wygląda z wydajnością?

24.11.2015 18:29
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: