[OMSI 2] Łódź Retkinia 2.0 | ||||||
Do diabła.
(14.07.2024, 10:52)PIERRE5 napisał(a): My nie będziemy tworzyć teraz 10 hofów, plików, zapowiedzi dla każdego wozu dedykowanego, ponieważ każdy z nas ma życie prywatne. Jak ktoś chcę sobie dla siebie coś dostosować może i nikt mu tego nie broni tak samo nikt nie nakazuje mu pobierać tej mapy i na niej jeździć.W którym miejscu napisałem, żeby tworzyć 10 hofów? Zasugerowałem (podkreślam: zasugerowałem, a nie, że nakazałem cokolwiek), aby trzymać się istniejącej standaryzacji, póki to możliwe. (14.07.2024, 10:52)PIERRE5 napisał(a): Ja sam korzystam z modyfikacji lub pojazdów IWO i jakoś nie narzekam, że muszę co jakiś czas podmieniać plik SRG-6000p.Chwała Panu Koledze za to, że nie narzeka. Ja też nie. Zwracam tylko uwagę, na pewne aspekty i wynikłe problemy, które utrudniają życie końcowym użytkownikom dodatków, a których to komplikacji można było uniknąć, jeśliby autorzy dodatków (przy czym doceniam ich pracę, poświęcony czas i wysiłki dla społeczności) trzymali się pewnych zasad. Obie strony mogłyby skorzystać, bo „od dołu” byłoby mniej powodów do „narzekania”, a co za tym idzie, niespodzianka – mniej samego „narzekania”. (14.07.2024, 10:52)PIERRE5 napisał(a): PS. Patrząc na kolejną twoją wiadomość widzę, że tylko umiesz narzekać nic więcej.To stwierdzenie jest, z całym szacunkiem, poniżej pasa. Zawsze proponuję rozwiązanie (a w omawianym przypadku podałem dwa przykłady sposoby usunięcia problemów). Osoba narzekająca poprzestałaby na narzekaniu, z ewentualnym dodaniem frazy skierowanej do Panów Szanownych Autorów Dodatku typu: „weźcie się ogarnijcie i coś z tym zróbcie!”.
Rżnij karabinem w bruk ulicy, Twoja jest krew, a ich jest nafta!
— z: Julian Tuwim, „Do prostego człowieka”.
No dobrze, skoro podwójne zapowiedzi zostały zrobione w taki sposób, że aby działały na tej mapie, wymagana jest interwencja użytkownika końcowego w skrypty różnych pojazdów (a użytkownik końcowy nie ma obowiązku mieć pojęcia o języku skryptowym OMSI i, nawet starannie wykonując dobre rady, może zmienić coś niewłaściwie i popsuć sobie dodatek), postanowiłem zmienić podejście i nazwać pliki zapowiedzi zgodnie z przyjętymi konwencjami.
Wersja pierwsza: zapowiedzi „następny przystanek…” z nazwami plików „*_.wav”, a „gong…” z „*.wav”: http://hostuje.net/file.php?id=17529f804...7045a49604 Wersja druga: zapowiedzi „następny przystanek…” z nazwami plików „*.wav”, a „gong…” z „*_.wav” (z założenia tożsamy z paczką autorstwa PIERRE5 z wpisu poniżej): https://hostuje.net/file.php?id=afe60719...102c273e31 Instalacja: wypakować tam, gdzie jest OMSI.exe. W vehicles\MAN_NL_NG są dwa pliki *.hof, przekopiować je do używanych autobusów. I już nie będzie trzeba wypisywać jakichś instrukcji do skryptów autobusów w wątku, a użytkownicy nie będą narzekać, ot co. PS. Zaktualizowałem łącza i teraz powinny funkcjonować poprawnie.
Rżnij karabinem w bruk ulicy, Twoja jest krew, a ich jest nafta!
— z: Julian Tuwim, „Do prostego człowieka”. (14.07.2024, 18:28)Sartorius napisał(a): ...postanowiłem zmienić podejście i nazwać pliki zapowiedzi zgodnie z przyjętymi konwencjami. Widzę bardzo się napracowałeś, aby ułatwić ludziom życie i udostępniłeś linki do swojej pracy. Niestety musze Cię zmartwić. One nie działają, więc postanowiłem to naprawić. Dla tych co bardzo potrzebują pliki z "_.wav", bo np. im przeszkadza x przesyłam drugą wersje paczki z zapowiedziami i hof. Announcements wersja z -.wav Paczka jest dostosowana do wersji podstawowej pliku SRG-6000p.osc czyli: ".wav" - następny przystanek "_.wav" - przystanek (12.07.2024, 18:23)fifos napisał(a):Hej, przepraszam za brak mojej odpowiedzi. Problem udało mi się naprawić - zmieniłem język Windowsa z Polskiego na Angielski i z Angielskiego na Polski. Jednak mam inny problem - mianowicie textury w niektórych miejscach na trawie są białe (ten sam błąd co w wesji pierwszej) niestety tamten link wygasł który był w pliku readme. Dziękuje za chęci pomocy.(12.07.2024, 12:59)kubus0021 napisał(a): Cześć.Podeślij w wiadomości prywatnej log z maptoolsa, żebym wiedział o które konkretnie pliki chodzi, to coś się ogarnie ![]()
To ja się tu podepnę z recenzją. Mapa podoba mi się, na razie poznałem linię 94, która przypadła mi do gustu i jest kompletna (skoro faktycznie jest, to nie mówię że nie). Ma charakter podmiejski i tym, że ma zabudowę w większości jednorodzinnych domków, to kojarzy się też trochę z przedmieściami w stylu USA czy Australii.
Tamte dwie pozostałe linie muszę poznać co do brygad i krańców. Optymalizacja znośna jak na mój komputer i kapryśne omsi. Podoba mi się też obecność opcjonalnej ailisty z Kebabami (Merol 628 od Kajosofta), której natychmiast użyłem. Do poprawki na cito były pieniądze i głosy pasażerów, bo to jednak Łódź, nie Litzmanstadt, co by nie mówić. Myślę, że gdy ogarnę linie G1 i G2 to też będę chciał po nich czasami jeździć. A gdy już przydarzy się reinstal, to będzie ona w pierwszej 10-ce instalowanych ponownie map Dzięki Fifos za tę mapę, polecam i daję 8/10 ![]() (16.07.2024, 19:06)Konduktor5-8 napisał(a): Do poprawki na cito były pieniądze i głosy pasażerów, bo to jednak Łódź, nie Litzmanstadt, co by nie mówić. Pieniądze, bilety i głosy zgubiły się podczas pakowania mapy. W pierwszym poście jest link do poprawki. (12.07.2024, 12:59)kubus0021 napisał(a): Jednak mam inny problem - mianowicie textury w niektórych miejscach na trawie są białe (ten sam błąd co w wesji pierwszej) niestety tamten link wygasł który był w pliku readme. Dziękuje za chęci pomocy. Nie wiem, co znowu poszło nie tak. Kilkukrotnie upewniałem się, czy w paczce są wszystkie pliki od wpisów groundtex i na pewno wszystkie umieściłem. Mimo wszystko, zostawiam link do całego mojego folderu z teksturami. Pewnie tak samo, jak na pierwszej Retkini, po wrzuceniu tego do folderu OMSI problem zniknie. Jeżeli nie, to będziemy kombinować dalej. KLIK
<CIACH>
Hej, niestety ale nawet to nie pomogło, dalej mam białe textury. Jednakże bardzo nisko sie kłaniam za chęci pomocy! ![]()
Cześć mam problem z teksturą trawy, po prostu zamiast trawy mam takie białe pola. Maptools nic nie pokazuje także jeżeli ktoś pomoże to dziękuję.
Od razu mówię nie wiem jak dodać zdj (jestem nowy) także jak coś to można napisać i będzie łatwiej.
Na samym początku chcę bardzo podziękować autorom za stworzenie tego projektu. Z tego co się orientuję to jedyna mapka z Łodzi. Moja opinia nie będzie tutaj obiektywna ponieważ pół życia spędziłem w okolicy krańcówki na Retkinii. Znam tam każdy kąt, a przynajmniej znałem wiele lat temu. Dawno już tam nie byłem.
Plusy: - na ile to się da z racji czasu i ograniczeń samego Omsi świetnie odwzorowane tereny - ciekawa trasa wiodąca poprzez osiedle, zakłady przemysłowe i miejscowość podmiejską (Konstantynów) - zróżnicowana ilość pojazdów Ai - nie ma żadnych białych tekstur (należy wgrać właściwie paczkę) - optymalizacja na bardzo przyzwoitym poziomie - podjechałem pod swój blok i klatkę w Omsi! ![]() Minusy: - brak nocnych tekstur bloków. Bloki są całkowicie ciemne - moim zdaniem, ale to tylko moim plik z domyślnym hofem na pojedyncze zapowiedzi powinien być domyślny bo zdecydowana większość autobusów obsługuje pojedyncze (ale to oczywiście drobnostka bo można sobie za każdym razem wybierać ten na pojedyncze) - brak tramwajów (gdzie aż się prosi na krańcówce na Retkinii czy w Konstantynowie, ale zdaję sobie też sprawę ile to by wymagało dodatkowej pracy, ale musiałem to napisać ![]() - mapka nie współpracuje z BusCompany (przy posiadaniu dodatkowo kupionej nawigacji można stworzyć) - jest moja klatka, ale nie ma placu zabaw za blokiem! ![]() Podsumowując - dla mnie jazda na tej mapce to coś więcej niż kolejna mapka w Omsi. Jest boisko na którym w dzieciństwie po raz pierwszy się całowałem. Jest kościół do którego chodziłem. Jest przychodnia lekarska do której chodziłem. Krańcówka (stara) na Retkinii gdzie jeździło 86 (nie wiem jak teraz, pewno nie). Tam codziennie wsiadałem w autobus do szkoły. Jest droga na Maratońskiej po której spacerowałem z dziewczynami ![]()
| ||||||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
2 gości |