| [OMSI 2] NEOMAN Overhaul 3.61 | |||||||||
![]() Projekt: NEOMAN Overhaul Wersja: 3.61 - Last updated: 07.12.2025 Autor: Sobol3D Licencja: CC BY-NC 4.0 Szczególne podziękowania dla / Special thanks to: CraherPL, NightHauler, Goppel, Daniel G., Konrad T., Westu, Pitoras, Wolin Oraz dla wszystkich Patronów i innych osób bez których ten projekt nigdy by nie został tak daleko rozwinięty. As well as to all Patrons and other folks without whom this project couldn't have been possible. Instrukcja instalacji dla topornych - Installation manual ![]() ![]() Main Download: Bus+Fonts: WebDisk Download Alternative downloads: Bus: Mirror I / Mirror II / Mirror III Fonts: Mirror I / Mirror II / Mirror III SDK: Mirror I / Mirror II / Mirror III Opis: (English below) Po wielu latach, nareszcie nadszedł czas na wydanie kolejnej wersji NEOMAN Overhaul. Względem poprzednio wydanej publicznie 2.2, całość została postawiona od nowa. 90% modeli oraz tekstur zostały wymienione na nowe, natomiast warstwa symulacyjna opiera się na mojej własnej zaawansowanej bazie skryptowej, częściowo wspólnej z moimi Solarisami Urbino III generacji, dostosowanej pod działanie MANów z rodziny Lion's City. Dostępne jest wiele opcji konfiguracji autobusu poprzez konfiguracje w repaintach. Opcje te, pozwalają na stworzenie Lion'sa z dowolnego okresu produkcji między 2004 a 2023. Description: After many years, the time has finally come to release the next version of NEOMAN Overhaul. Compared to the previously publicly released 2.2, the entire project has been rebuilt from scratch. 90% of the models and textures have been replaced with new ones, while the simulation layer is based on my own advanced scripting framework, partially shared with my Solaris Urbino III generation, adapted to work with MAN buses from the Lion’s City family. A wide range of bus configuration options is available through repaint configurations. These options allow you to create a Lion’s from any production period between 2004 and 2023. Wersje dostępne w tej paczce to: Versions available in this pack: - A20 (Ü - 12m) - 2-2-0 / 1-2-0 - A21 (12m) - 2-2-0 / 2-2-2 - A23 (G 18m) - 2-2-2-0 / 2-2-2-2 - A37 (12m) - 2-2-0 / 2-2-2 - A37 Hybrid (12m) - 2-2-0 / 2-2-2 - A47 (M 10,5m) - 2-2-0 / 2-2-2 Łącznie / Total: 25 Screens: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
W końcu porządny NEOMAN Overhaul został opublikowany!
Na prawdę dużo się zmieniło w porównaniu do wersji V2. Pojawiły się nowe dźwięki, nowe tekstury i wiele innych. Przejechałem się wersją A47 na mapie Projekt Szczecin i na prawdę jestem pod wrażeniem! Teraz można się cieszyć nową i bardziej ulepszoną wersją paczki Lion'sów. Gratuluję Sobolowi za tak ciężką pracę nad tymi Lion'sami i mam nadzieję, że paczka będzie rozwijana o kolejne wersje takie jak A22, A26 itd.
Mam ogromną przyjemność wypowiedzieć się o aktualizacji jako drugi. Wykonałeś kawał dobrej roboty, dzięki której NEOMAN wszedł na naprawdę wysoki poziom. Lecz jest parę błędów:
1. Prawy kierunkowskaz nie wydaje dźwięku włączania (tego pstryknięcia) i wyłącza się sam po 7 mignięciach. (sprawdzałem na MAN-ie A23 4d CNG MZA) 2. Tak samo jak w U III nie da się wyłączyć świateł jak już się raz je włączy. (Ani klikając L ani "ręcznie" łapiąc za pokrętło) 3. Nie ma już dźwięku wciskania pedałów. (chodzi o same syknięcia itp.) 4. Strasznie łatwo (przynajmniej przeguby) wpadają w poślizg/łatwo stracić kontrole nad pojazdem tak jak np. w Solbusie SM18. Oczywiście to tylko drobne błędy, które nie wpływają mocno na doznania z rozgrywki ale miło by było gdyby te drobnostki doczekały się kiedyś naprawy.
1. Tak zwany "miękki migacz". Normalna i rzeczywista funkcja.. Dłużej przytrzymasz przycisk, włączy ci się normalny.
2. Shift+L do cofnięcia świateł o 1 pozycję i ewentualnego zgaszenia. 3. - 4. Prawdziwym przegubowcem też łatwo wpaść w poślizg.
Człowiek człowiekowi zgotował ten los.
Generalnie to piękny model – jeździ się nim naprawdę „bosko”. Zachowanie na kierownicy i prowadzenie są po prostu perfekcyjne; dla mnie nie ma lepszego MAN-a na rynku OMSI. Mimo wszystko całościowo daje 8/10, bo jest kilka rzeczy, które mnie irytują i skutecznie zniechęcają do jazdy (część pewnie wynika z mechanik i archaiczności OMSI).
Lista wad – od najbardziej irytującej do najmniej: -„Ciężar” autobusu / wydajność. Mimo że mam 8 GB VRAM, 32 GB RAM, sensowny procek, ustawienia na „0 MB”, 4 GB patch itd., na mapie typu Ahlheim nie jestem w stanie załadować tegoo atuobusu inaczej niż w czarnych teksturach. Nie wiem, może to kwestia jeszcze jakichś ustawień, ale u mnie po prostu się nie da. -„Koci grzbiet” w przegubie. 9 na 10 startów z hamulca przystankowego przegubowcem kończy się tak, że wciskam gaz i czekam nawet do 2 sekund, aż autobus zrobi ten „koci grzbiet” – czyli zegnie się w „kręgosłupie” i dopiero ruszy. Znowu: możliwe, że to wina mechaniki OMSI, ale dla mnie to wygląda i działa mało realistycznie. -Dźwięki. Część dźwięków (zwłaszcza na nierównościach) jest dla mnie zbyt płaska – brakuje basu i „mięsa”. To wszystko sprowadza mnie do smutnej refleksji, że w 2025 roku nadal nie ma gry, w której można takimi pięknymi modelami śmigać po dużych mapach w stabilnych 60 FPS.
1. Na pewno dobrze instalujesz 4GB patch? Nie wiem jak ciężkie teksturowo jest ahlheim, no i zależy to też od tego jakie autobusy AI masz w ailist.
2. To już jest samo OMSI. Spędziłem troche czasu nad tym i tego akurat nie da się wywalić, chyba że napędzana będzie oś 2 a nie 3, co akurat jest mało realne. 3. Dźwięki na nierównościach według mnie są okej, spędziłem pół dnia nagrywając trzaskanie z kilku miejsc w autobusie, może to jest kwestia braku basu. Zobacze co da się zrobić
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
A ja mam pytanie o sposób działania kierunkowskazów w tych modelach? Mam tak skonfigurowane OMSI, że we wszystkich modelach, z których do tej pory korzystałem wyłącznie kierunkowskazów odbywało się poprzez naciśnięcie tego samego przycisku, co jego włączenie. W tych busach to nie działa - co jest dla mnie zastanawiające tym bardziej, że jest są to jedyne modele, w których nie jestem w stanie ręcznie wyłączyć włączonych wcześniej kierunkowskazów (nawet wliczając w to inne modele Sobola).
Szkoda, bo - poza tym - nie mam żadnych uwag. Względem poprzedniej wersji zmiana jest wyraźna. Zwracam uwagę przede wszystkim na fantastyczny realny sterownik oraz wewnętrzne wyświetlacze (których często brakowało w Twoich poprzednich modelach). Coś niesamowitego. Wrażenia z jazdy niesamowite - w pełni zgadzam się z przedmówcami. Ale - niestety - z racji tego, że nie umiem sobie póki co poradzić z kierunkowskazami, to nie jestem w stanie wybrać się tymi busami w żadną dalszą przejażdzkę.
ja po dziś dzień nie wiem jak wy wszyscy macie poustawiane bindy od kierunkowskazów że to nie działa, w następnej akutalizacji przywróce domyślny system bindów kierunkowskazów, bo nie chce mi się z tym już męczyć. 3.62 będzie aktualizacją głównie poprawiającą wszystkie do tej pory zgłoszone błędy.
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
Kolejna paczka NEOMAN od Sobol'a. Względem poprzedniej wersji to przeskok na najwyższy poziom. Wszystko dopracowane do najmniejszych szczegółów. Liczba pojazdów, grywalność, skrypty, możliwość konfiguracji, sterowniki, malowania, obowiązkowo autorskie radio - kawał dobrej roboty. Naprawdę słowa uznania dla autora za kolejny rewelacyjny produkt dający mnóstwo frajdy z jazdy.
Przetestowałem kilka egzemplarzy, głównie z napędem alternatywnym oraz wersje "szczecińskie" i jeździ się świetnie. Paczka kompletna, instalujesz i grasz. Ja, jedyne o co mogę się przyczepić to poziom głośności dźwięków. Wydaje mi się, że odgłosy silnika i skrzyni mogły by byś nieco głośniejsze, zaś dźwięki "wnętrza" - tj. trzeszczących plastików, rurek itp. - mogły by być nieco cichsze. Również dźwięk "przystanku na żądanie: - gdy go pierwszy raz usłyszałem to mało z kapci mnie nie wyrwało. Może to celowy zamiar aby na pewno nie przeoczyć przystanków Ale to tylko moje odczucie, nie wpływa to na jakość rozgrywki. ![]() ![]() P.S. Zwracam się z prośbą do autora o pozostawienie sposobu włączania kierunkowskazów w obecnej opcji. Tak jak jest w "realu". Ewentualnie, jeżeli jest możliwość przestawienia jej w opcje setvar'u. Dla mnie aktualny sposób nie sprawia żadnych problemów, jest wręcz idealny. Działa prawidłowo czy to na klawiaturze lub kierownicy. Idealna opcja która podnosi poziom "realizmu" jazdy.
Dla tych którzy mają problem z obsługą kierunkowskazów: przy szybkim, jednokrotnym wciśnięciu przycisku kierunkowskazu, zadziała on przez kilka sekund, tak jak działa w każdym już nowszym autobusie czy samochodzie. By zadziałał dłużej, na przykład do zasygnalizowania skrętu, wystarczy dosłownie dłużej przytrzymać przycisk aż usłyszymy dźwięk przełączającej się manetki.
Do pojazdów nie ma się co czepiać, to chyba oczywiste. Paczka fenomenalna, z pewnością nie tylko ja czekam na więcej - ilość setvarów pozwala na naprawdę wiele, a z bindami do kierunkowskazów osobiście nie mam problemu.
Natomiast, przychodzę z pytaniem ws. SDK. Zapisuję malowanie busa w formacie .tga jak Bóg przykazał, w grze jego jakość spada drastycznie + szyby są przezroczyste - kompletnie. Sprawdzając sam plik (po zapisaniu) wspomnianych wad nie ma - mi to przypomina scenariusz w którym malowanie wklepane jest jako .dds, no ale wiadomo, nie jest. Jest jakieś rozwiązanie na owy problem? Czy to wina OMSI? | |||||||||
| Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
| 3 gości |

![[Obrazek: 1Jd5SkS.jpeg]](https://i.imgur.com/1Jd5SkS.jpeg)
![[Obrazek: nunIq9Y.png]](https://i.imgur.com/nunIq9Y.png)
![[Obrazek: IDvCcZL.jpeg]](https://i.imgur.com/IDvCcZL.jpeg)
![[Obrazek: ybdXOur.jpeg]](https://i.imgur.com/ybdXOur.jpeg)
![[Obrazek: RPqvkJZ.jpeg]](https://i.imgur.com/RPqvkJZ.jpeg)
![[Obrazek: a2uh9uY.jpeg]](https://i.imgur.com/a2uh9uY.jpeg)
![[Obrazek: HOxxmId.jpeg]](https://i.imgur.com/HOxxmId.jpeg)
![[Obrazek: A0flykz.jpeg]](https://i.imgur.com/A0flykz.jpeg)
![[Obrazek: v3E9fVQ.jpeg]](https://i.imgur.com/v3E9fVQ.jpeg)
![[Obrazek: 0vmjfvG.png]](https://i.imgur.com/0vmjfvG.png)
![[Obrazek: Eq86bA3.jpeg]](https://i.imgur.com/Eq86bA3.jpeg)
![[Obrazek: 80EWSWR.jpeg]](https://i.imgur.com/80EWSWR.jpeg)
![[Obrazek: T30YJ7z.jpeg]](https://i.imgur.com/T30YJ7z.jpeg)
![[Obrazek: 24sA2mc.jpeg]](https://i.imgur.com/24sA2mc.jpeg)

Ale to tylko moje odczucie, nie wpływa to na jakość rozgrywki. ![[Obrazek: MGUljGM.jpeg]](https://i.imgur.com/MGUljGM.jpeg)
![[Obrazek: C6d28GE.jpeg]](https://i.imgur.com/C6d28GE.jpeg)