Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[OMSI 2]  NEOMAN Overhaul 3.62.1e

#11

(16.12.2025, 06:41)Dragster napisał(a):
Dla tych którzy mają problem z obsługą kierunkowskazów: przy szybkim, jednokrotnym wciśnięciu przycisku kierunkowskazu, zadziała on przez kilka sekund, tak jak działa w każdym już nowszym autobusie czy samochodzie. By zadziałał dłużej, na przykład do zasygnalizowania skrętu, wystarczy dosłownie dłużej przytrzymać przycisk aż usłyszymy dźwięk przełączającej się manetki.

Tyle, że - jak wnioskuje po swoich obserwacjach - problemem jest to, że u niektórych osób kierunkowskazy nie działają zarówno w sposób tradycyjny (jak w większości modeli), jak i w przedstawiony przez Ciebie sposób. Mówiąc obrazowo, niezależnie od sposobu wciśnięcia przycisku, kierunkowskaz włącza się wraz z dźwiękiem przełączającej się manetki i nie przestaje migać po kilku cyklach, jak i nie można go w żaden sposób wyłączyć (inny niż obracając kierownicą). Obserwacja ta nie wynika zatem bynajmniej z jakiejś niesubordynacji części osób, które nie rozumieją sposobu działania kierunkowskazów w trybie "autostradowym".

Być może zatem ja - i inne osoby z podobnym problemem - powinny po prostu skierować swoje kroki do działu problemów technicznych. Niemniej uznałem, że być może problem leży gdzie indziej, niż w tym, że błędnie skonfigurowałem sobie klawiszologię (co odrzuciłem, biorąc pod uwagę, że działa ona w pozostałych przypadkach poprawnie) i powinienem umieścić to tutaj w formie opinii, czy zgłoszenia błędu - jak zwał, tak zwał.

Tym niemniej nie jest moim celem tutaj narzekanie, czy punktowanie błędów Twórcy (co zdaje się być powszechnym). Co nie zmienia mojej opinii: problem z kierunkowskazami sprawia, iż model - chociaż fantastyczny, jest w przypadku moim - i jak mniemam także innych osób - na ten moment niezbyt grywalny.
 Podziękowania za post: Dragster(+1)
Odpowiedz

#12

Jako użytkownik kierownicy G29 przekazuję, że mam przypisanie pod trigger "blinker_right_move" oraz "blinker_left_move". Do wypowiedzi z góry dodam, że rozchodzi się o wyłączenie kierunkowskazu poprzez ponowne naciśnięcie, a nie o system "miękkiego migacza", problem polega na tym, że jak kierunkowskaz nie odbił, to jedynym rozwiązaniem był mocny skręt kierownicą i powrót do pozycji zerowej, wiele razy nie mogłem go dezaktywować go nawet z "Num ,", gdzie jak włączę kierunkowskaz z klawiatury to nie ma tego problemu.
Odpowiedz

#13

Nie ma sensu dalej pisać o kierunkowskazach, bo to zostało już naprawione, i pojawi się w przyszłej wersji, która ma i tak bardzo długi changelog, a zmiany objęły bardzo dużo.
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
Odpowiedz

#14

Wydano wersje 3.62e. Link chwilowo tylko na google drive, bo czekam na łaskawe zatwierdzenie na wd

Pełny changelog:

3.62e Experimental

!IMPORTANT!
Due to plans for larger dashboard computer rework, for now it may show random unrelated and/or unindented messages.

Removed setvars:
- vis_radio_player_type - only VDO TR722U-BU is available. Rest was removed for performance/stability/load-in times reasons.

Notable changes:
- Possibly improved FPS perfomance
- Blinker lever bugfix
- Reduced retarder power on maximum manual setting
- both ASR and ABS behaviour refined
- ABS is now much more chill, and doesn't overreact
- ASR is more linear, and now actually helps with reducing wheel spin
- Brake inputs are now damped with increased 'comfort' braking zone. Eg. less brakes are less sharp / Feedback on that change will be appriciated
- Remake of Baseline fault messages, some changed, some removed, new added, E4-EEV cluster now uses more correct pictograms etc
- Random opening/closing of interior windows by passengers reworked - passengers now should react more correctly corresponding to interior temperature. Closing windows when it is cold in a bus, opening them if it's too hot for them.
- Seats got various updates (detailed list below)
- Baseline dashboard polycount reduced by 29%

New/Updated features:
- Completely remade random failures system - more possible messages, and new ability to reset most of the random faults by themselves after a random timeout, or (mostly) by resetting electrical busbar, intensivity of failure rate is now based also on the age of the bus. Older will be more prone to randomly fail, newer one will be more less faulty. This is based on the selected engine type in a setvar and which year you've set in OMSI.
- Dipped headlights will now turn off together with engine
- Cab lights will now turn on for 120 seconds, after switching off electrical bus
- EBS Blending added - aka. MAN BrakeMatic - wheel brake strength will now adapt to the strength of the retarder at any given moment.
- Both cluster LCD panels are now toggable between different parameters. Left: Temperature/Time; Right: Total-KM/Day-KM/Speedometer MPH
- Refined twilight sensor with new random failstate feature
- Added dashboard reminder to set parking brake if engine is off, and it is not set

HVAC rework:
- Driver AC ATC button is now functional with standard AC types
- HVAC Coolant pump can now be activated by HLK automatics
- Heat pump AC function is now available only with Spheros Revo and Eberspacher AC515II
- Convection heaters sounds changed
- HLK automatics will now adapt better for heating
- Convection heaters script improved, hugely improving effectiveness
- Added hypervisor to whole HVAC script to prevent bus from reaching crazy temperatures - eg. efficiency of given HVAC devices is now taken into account
- Fixed ATC buttons not having any sounds
- Added 4 new random fail states for HLK system
- HLK Failure 1 - No thermostat probe signal, therefore HLK disables heating/cooling automatics, Bader ATC panel also displays Err instead of interior temperature
- HLK Failure 2 - No AC available, HLK will open roof hatches to compensate
- HLK Failure 3 - AC heat pump not available (only has effect on certain AC types), HLK switches to backup heating source in the form of convection heaters
- HLK Failure 4 - No exterior temperature probe data; LCD screen will display --, HLK won't be able to automatically turn on webasto, there won't be a drivers notification of the risk of possible icing, HLK automatics are disabled

Seat updates:
- Kiel Ideo seat slight rework - updated to be in correct MAN variant
- Kiel Ideo seats are also now more optimsed by the reduction of 40% polygons
- Kiel Ligero seats also got more optimised - polycount reduction of 65%
- Vogel Sytem 400 (UE Version) - polycount reduced by 39%
- Vogel Sytem 400 (City Version) - polycount reduced by 42%
- Vogel System 400 (City Version) - seat handle remapped to 05.png (section marked as kiel)
- Kiel Centra - polycount reduced by 40-45%
- ALL variants seats got re-exported using new technique, improving FPS performance even more (that is ON TOP of polycount optimisations)

VDV Changes:
- VDV polycount reduced by 36%
- Fixed VDV A20 EF display textures being in weird colours
- Fixed VDV kneeling arrows blinking when they shouldn't
- Improved VDV bus variants overal stability
- Script code cleanup
- Uncesscary diag pages in vdv removed
- Display status icons added to E6 soft variant
- Stop request status icons added to all VDV display variants
- E6 VDV soft is now available with E6-2015 and EEV D2066 engine variants
- Fixed CG button being visible on dashboard even when cg_type 4 (no CG system) was active
- Fixed door_all button
- Fixed no night light button on dashboard with setvar selected
- Added retarder lever
- Improved lower column texture

Bugfixes/Changelog:
- Fixed Voith retarder sounds not playing for other than Euro 4 engine variants
- Removed unused sound files
- Updated PL Baseline EEV texture set
- New 2011 Bode IST door sounds and animations
- Some new sound replacements
- Minor fixes and improvements to D2066 EEV sounds
- Tachograph now displays OUT instead of random setting
- Fixed AdBlue/Fuel switch and icons not working on E6 baseline cluster
- Fixed issue with clipping of E6 baseline CG button
- Debesto button is now not bugged upon first spawn
- Minor fix to cluster lightmap
- Refreshed Bode 05 door sounds and animations
- Reduced loudness of halt brake release from cabin POV
- Reduced stop request buzzer loudness
- Slightly reduced maximum braking dynamics for improved realism
- E5 cluster LCD panels texture rework
- Base value of air in pneumatic system at spawn is now increased, from minimum of 1.4 bar to the minimum of 3.5 bar, random amount on top of that is up to 5.5 bar extra
- Fixed VDV versions not having computer button sounds
- small improvements to baseline RPM ring nightmap texture
- Fixed ramp being not centered in A21/A37 2D
- Fixed missing interior railings in A37 2D
- Fixed baseline showing D5 instead of D in A37 2D Hybrid
- 123DNR gear selector removed from Hybrid versions
- Removed ability to switch into D1/D2/D3 gear in Hybrid versions
- Skanetrafiken A23 4D setvar fix
- Fixed EVENDpc2 not showing departure time on 1st stop on the list
- Door button light effect is no longer duplicated
- Passengers that want to buy tickets will now use different path, and in more-PL oriented versions, will also come to the front door (and use CG button if there is one active)
- Retarder functionality added to Hybrid versions
- Fixed floor clipping into 4th door in A23 4D
- Fixed F2 pax view in A37

Thanks to everyone for providing very broad feedback, although since this is Experimental build, more feedback will be appriciated, especially on:
- Balancing of randomised fault system
- Balancing of new passenger opening/closing windows themselves
- EBS and braking characteristics
- Updated Heating/Cooling
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
 Podziękowania za post: szojusz(+1) , Ikarus 132(+1) , tracek(+1) , jedrek1966(+1) , BATI1972(+1) , Pro123(+1)
Odpowiedz

#15

Oceniam ten pojazd 10/10! (W porównaniu do mojej poprzedniej wersji 2.2.0 która była 7/10) Polecam! Świetne dźwięki, piękne wnętrze!
Odpowiedz

#16

Wydano patch 3.62.1e poprawiający brak przycisków drzwi w wersjach A23 z pulpitem typu jajo.
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości