Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 4 Głosów - 4.25 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Poznań Rataje Linia T1 v0.99
Autor Wiadomość

VisonProjects
Użytkownicy
Liczba postów: 78
Dołączył: 05-2014
Podziękowań: 59
Post: #1
Poznań Rataje Linia T1 v0.99
Cześć! Ja jestem Vison i od ponad 7 miesięcy tworzę sobie mapę pt: "Poznań Rataje Linia T1" Mapa jest realna i wzorowana na poznańskiej linii nr T1, która jeździ obecnie z powodu przebudowy ronda żegrze i modernizacji linii tramwajowej wzdłóż ulicy żegrze.
Linia kursuje pomiędzy Rondem Starołęka a Os. Lecha gdzie zawraca i udaje się w drogę powrotną.
Mapa jest już prawie skończona i wydanie planuję na koniec sierpnia/początek lipca.
Załączam wam tutaj link do obejrzenia postępów prac na dzień 13.06.2019



Pozdrawiam i mam nadzieję, że mapa robi dobre wrażenie:D
Vison.


Projekty:
Poznań Rataje linia T1
Głębce Kłodawa v0.99a
Youtube: Link
Moja Strona: Link
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.06.2019 12:31 przez VisonProjects.)
26.06.2019 12:04
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: cargonn12 , Mervin

Tynkarz malarz akrobata ;)
Użytkownicy
Liczba postów: 676
Dołączył: 07-2013
Podziękowań: 297
Post: #2
RE: Poznań Rataje Linia T1 v0.99
Dosłownie przed chwila przejeżdżałem przez Żegrze. Świetnie się to prezentuje, w zasadzie jedyna rzecz która się rzuca w oczy to brak zabudowań w kierunku Środki tuż przed zawrotką, ale domyślam się, że to zostanie jeszcze dodane. Naprawdę bardzo ładna mapa i na pewno dobrze odwzorowana.


[Obrazek: poznan-logo.png]
26.06.2019 12:10
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: VisonProjects

Manul
Użytkownicy
Liczba postów: 219
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 628
Post: #3
RE: Poznań Rataje Linia T1 v0.99
Trzeba przyznać, że na mapie bez trudu można rozpoznać oryginalne miejsca. Proponowałbym jeszcze pokusić się o dodanie śladów kół na asfalcie (np. jako dodatkowy spline z alphą —> PW), ponieważ jest nieco zbyt nieskazitelny jak na uczęszczaną drogę. Ok. 1:27 jest chyba problem z kostką AI (samochód bezkarnie wjeżdżający w gracza), polecam uwadze.

Największy plus, rzecz jasna, za wybór miasta do odwzorowania.;)


[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.06.2019 12:23 przez MichauSto.)
26.06.2019 12:14
Szukaj postów Cytat

VisonProjects
Użytkownicy
Liczba postów: 78
Dołączył: 05-2014
Podziękowań: 59
Post: #4
RE: Poznań Rataje Linia T1 v0.99
(26.06.2019 12:14)MichauSto napisał(a):  Trzeba przyznać, że na mapie bez trudu można rozpoznać oryginalne miejsca. Proponowałbym jeszcze pokusić się o dodanie śladów kół na asfalcie (np. jako dodatkowy spline z alphą —> PW), ponieważ jest nieco zbyt nieskazitelny jak na uczęszczaną drogę. Ok. 1:27 jest chyba problem z kostką AI (samochód bezkarnie wjeżdżający w gracza), polecam uwadze.

Dzięki bardzo:) co do 1:27 to nie ustawiłem tam pierwszeństwa jeszcze dlatego AI świruje. Co do śladów opon nie mam pomysłu jak to zrobić ale może coś wymyślę:D


Projekty:
Poznań Rataje linia T1
Głębce Kłodawa v0.99a
Youtube: Link
Moja Strona: Link
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.06.2019 12:21 przez VisonProjects.)
26.06.2019 12:21
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 431
Dołączył: 01-2014
Podziękowań: 272
Post: #5
RE: Poznań Rataje Linia T1 v0.99
Wygląda to całkiem nieźle, ale do kilku rzeczy muszę się przyczepić.

1. Poobracaj drzewa, bo kilka stojących obok siebie w identyczny sposób nie wygląda dobrze.
2. Pustki między blokami trzeba koniecznie czymś zasłonić.
3. Nie wiem skąd masz bloki, ale nazwy osiedli na dachach powinny być bez tła, bo brzydko to obecnie wygląda.
4. Tak samo trzeba wyrzucić niebo z backdropów.
5. Brakuje mi miejscami jakiejś trawy, krzaków itp.
6. Dodaj jakieś reklamy, billboardy, drogowskazy, bo jest ich tam trochę.
7. Wymień teksturę trawy, bo ta oryginalna jest brzydka.
8. Z niektórych budynków trzeba usunąć tekstury drzew, tablic itp.
9. Berlińskie chodniki (te z płyt) też nie wyglądają dobrze, lepiej zamień je na jakieś polskie.


Pozdrawiam Przemo
26.06.2019 13:19
Szukaj postów Cytat

VisonProjects
Użytkownicy
Liczba postów: 78
Dołączył: 05-2014
Podziękowań: 59
Post: #6
RE: Poznań Rataje Linia T1 v0.99
(26.06.2019 13:19)Przemo11 napisał(a):  Wygląda to całkiem nieźle, ale do kilku rzeczy muszę się przyczepić.

1. Poobracaj drzewa, bo kilka stojących obok siebie w identyczny sposób nie wygląda dobrze.
2. Pustki między blokami trzeba koniecznie czymś zasłonić.
3. Nie wiem skąd masz bloki, ale nazwy osiedli na dachach powinny być bez tła, bo brzydko to obecnie wygląda.
4. Tak samo trzeba wyrzucić niebo z backdropów.
5. Brakuje mi miejscami jakiejś trawy, krzaków itp.
6. Dodaj jakieś reklamy, billboardy, drogowskazy, bo jest ich tam trochę.
7. Wymień teksturę trawy, bo ta oryginalna jest brzydka.
8. Z niektórych budynków trzeba usunąć tekstury drzew, tablic itp.
9. Berlińskie chodniki (te z płyt) też nie wyglądają dobrze, lepiej zamień je na jakieś polskie.

Dzięki;) co do twoich zastrzeżeń to
1. Ok
2. Jestem w trakcie wypełniania:D
3. Nie umiem usuwać tła:)
4. Nie umiem usuwać tła:)
5. Trawa i krzaki są w trakcie kładzenia
6. Jestem w trakcie kładzenia znaków, billboardy i reklamy już są:D
7. Trawa zostanie bo mi się podoba;)
8. Nie wiem jak usunąć te drzewa ale zasłonię tak żeby nie było widać bo w realu te bloki ledwo widać.
9. Mi tam się podobają te chodniki i przypominają troszkę te z reala (może nie do końca ale troszkę);)
Pozdrawiam serdecznie!


Projekty:
Poznań Rataje linia T1
Głębce Kłodawa v0.99a
Youtube: Link
Moja Strona: Link
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.06.2019 16:25 przez VisonProjects.)
26.06.2019 13:38
Szukaj postów Cytat

VisonProjects
Użytkownicy
Liczba postów: 78
Dołączył: 05-2014
Podziękowań: 59
Post: #7
RE: Poznań Rataje Linia T1 v0.99
Witam! Ostatnio na kanale pojawił się trailer mojej mapy:




Zapraszam do oglądania!


Projekty:
Poznań Rataje linia T1
Głębce Kłodawa v0.99a
Youtube: Link
Moja Strona: Link
12.07.2019 14:47
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: MichauSto , MichałW , pkpsolaris@gmail.com

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 945
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 633
Post: #8
RE: Poznań Rataje Linia T1 v0.99
Mapka przypomina mi trochę Projekt Szczecin, a dlaczego i jak sprawić, żeby niewielkim nakładem prac mapka prezentowała się o wiele lepiej?
- zmieniłbym na pewno teksturę trawy na to z Wąbrzeźna lub podobną;
- pobawiłbym się teksturami asfaltu i chodników, te oryginalne uroku niestety nie dodają.
- koniecznie pododawałbym również busze, zwłaszcza w miejscach zalesionych, a na krańcach mapy dałbym jakieś backdropy - obecnie jest trochę pusto.
- pusto jest również przy blokowiskach, na pewno w realności są tam poprowadzone jakieś chodniki, czy krzaczki - tego u Ciebie brakuje (1:30).
- tam gdzie nie ma krawężników dodałbym jakąś teksturę piachu pod asfalt (2:51) bo obecnie wygląda to mało realnie;
- w kwestii tekstur nie podoba mi się też tekstura takiej brązowej ziemi, którą masz pomalowany teren wzdłuż torowiska i prac remontowych. Fajne zamienniki znajdziesz na stronie CGtextures, albo poszperaj po innych polskich mapkach;)

Nie wiem, czy weźmiesz pod uwagę moje porady, ale bardzo Cię do tego zachęcam, bo układ drogowy jest zrobiony na prawdę na poziomie, ale rzeczy które wymieniłem psują bardzo ogólny odbiór mapy. To, co napisałem na prawdę nie wymaga dużo wysiłku, a gwarantuje Ci, że dodatek dużo dzięki temu zyska, oczywiście na plus. Good luck!;)

12.07.2019 15:10
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: mati555

VisonProjects
Użytkownicy
Liczba postów: 78
Dołączył: 05-2014
Podziękowań: 59
Post: #9
RE: Poznań Rataje Linia T1 v0.99
/ ciach /
Hejj!! Dzięki za porady. Backdropy już porozstawiałem, co do tekstury, no masz rację trochę wygląda to jak błoto a nie ziemia:) Piach pod ten asfalt też dam, spokojnie:) Co do tekstury asfaltu; ehhh mi tam pasuje jest okej:D, jakieś chodniki koło bloków mogę dodać jak i brakujące backdropy;) i dlaczego wszyscy mają coś do tej trawy?! xD. Pomyślę co zrobić z tą trawą:P

Jestem Szymek w dniu 12.07.2019 o 16:36 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Nie cytujemy ostatniego posta, jeżeli odnosimy się do całej jego zawartości.

4.3 Post nieprzejrzysty lub nadużycie narzędzi formatujących / ostrzeżenie normalne



Projekty:
Poznań Rataje linia T1
Głębce Kłodawa v0.99a
Youtube: Link
Moja Strona: Link
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.07.2019 15:54 przez VisonProjects.)
12.07.2019 15:54
Szukaj postów Cytat

Ekspert ds. A21
Super Moderatorzy
Liczba postów: 1,939
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 985
Post: #10
RE: Poznań Rataje Linia T1 v0.99
Tereny bardzo mi bliskie - na os. Czecha chodziłem do liceum, McDonald's na Rondzie Żegrze często odwiedzam (pozdrawiam ekipę "Wrocławia dużo liniuw mało obiektów", która zaraz zacznie ponownie mi wmawiać bycie grubasem), a na BP obok niego tankuję bodaj najtańsze paliwo w Poznaniu. Tereny te znam więc świetnie i niestety patrząc na trailer często mam problem, żeby rozpoznać które miejsce on przedstawia. Widać sporo charakterystycznych obiektów, jak okrąglak czy wejście do przejścia podziemnego na Czecha, jednak brakuje totalnie klimatu. Żarówiaste znaki drogowe z Painta, brak obiektów typu górujący nad okolicą pylon BP i świecące złote łuki, nie widzę neonów z Wielkimi Pompatycznymi Nazwami Obskurnych Blokowisk, w których na mapie nikt chyba nie mieszka, bo nie ma do nich jak dojść. Wszędzie dookoła jest pusto - dwa metry od drogi jest ściana drzew (albo i nie) i dalej nic. Rondo Starołęka chyba jest po jakimś wybuchu atomowym - w rzeczywistości jest całe obwieszone reklamami, pełno tam ludzi i panuje remontowy chaos.
Nie chcę Cię zniechęcać - bardzo chętnie odwiedzę wirtualnie swoje stare śmieci - jednak żeby dostać trochę poklasku, musisz dopracować klimat. Masz już praktycznie gotową podstawę mapy - teraz czas dowalić totalnie niepotrzebnych, ponownie pozdrawiam obiektów, które podniosą walory estetyczne mapy.


Towarzystwo GórnośląskiegoOkręguPontonowoPrzemysłowyEnklaLubuska
PC: Procesor: Intel Xeon E5-2680V3 3.2GHz, Karta graficzna: Inno3D RTX 3060Ti 8GB, RAM: 64GB OS: Windows 10 64-bit
Laptop: Procesor: Intel Core i7 10750H 2.6GHz, Karta graficzna: NVidia GeForce GTX1650Ti, RAM: 16GB OS: Windows 10 64-bit

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.07.2019 08:30 przez Goppel.)
12.07.2019 17:33
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: mati555 , sTaChUzDaChu123
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: