Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[OMSI 2]  Projekt Gorzów Wielkopolski

#1

Projekt który myślałem że raczej nie ziści się, jak milion poprzednich map które robiłem, zaczął przybierać żądanej tolerancji tego co oczy mogą uznać za znośne.

Projekt Gorzów Wielkopolski - mapa która docelowo ma mieć XYZ linii, tworzona razem z Pitorasem, nabrała kształtu. Mianowicie linia 119 kursująca między pętlą autobusowo-tramwajową Wieprzyce obok zajezdni MZK do Chróścika / zakładu INNEKO w Chróściku przez Kostrzyńsko-Słubicką Specjalną Strefę Ekonomiczną, jest typową linią dowożącą pracowników do mieszczących się tam zakładów pracy, oraz jako linia łącząca byłą wioskę Chróścik, która obecnie mieści się w granicach administracyjnych miasta Gorzowa. Linia jest w około 75% ukończona, aczkolwiek w przeciwieństwie do moich poprzednich map, użytkownik nie dostaje nowotworu gałek ocznych od patrzenia na nią. Do mapy sam tworzyłem wiele różnych dedyków (od budynków przez infrastrukturę kolejowo-drogową czy pare dedykowanych autobusów, tramwaje, autobusy czy pociągi AI, różnorakie spliny, helpery. Jest dużo obiektów z podstawki, ale nie są one absolutnie wszędzie). Nie mniej jednak poprzednie 'niewypały' dały mi trochę doświadczenia w tworzeniu map, na tyle, że jestem w stanie zaprezentować coś, co najcudowniejsze wizualnie nie jest, ale jest akceptowalne (na poziomie map sprzed paru lat, może coś pokroju projektu szczecin). Na mapie celowo unikam jak ognia używania radiusów.

Generalnie - to jest zrobionego bardzo dużo układu drogowego (około 1/3 miasta), mapa teoretycznie miałaby potencjał na stanie się mapą również tramwajową, aczkolwiek na razie skupiam się jedynie na liniach autobusowych. Na chwilę obecną, przetrasowanie ma kilkanaście linii (101, 105, 111, 117, 119, 121, 136, 401, 402, 403, 503, 505, T2, T4, T-A, T-P), przy czym w/w linie w większości nie mają w ogóle otoczenia (jeszcze). Będę chciał wydać 119 jako pierwsza semi-sensowna mapa mojego autorstwa po której da się nawet jeździć.

Tak więc... feedback będzie mile widziany. Poniżej screeny z ulicy Dobrej, od pętli Wieprzyce do (pół)ronda przy ulicy Szczecińskiej.

[Obrazek: daLCkuL.jpeg]
[Obrazek: Fi9K2En.jpeg]
[Obrazek: Vmzr0jP.jpeg]
[Obrazek: msddD1G.png]
[Obrazek: oFvJHVj.jpeg]
[Obrazek: vPZRcKc.jpeg]
[Obrazek: c2CWrpB.png]
[Obrazek: YHnfwTB.png]
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
 Podziękowania za post: Konduktor5-8(+1) , wodniak(+1) , polak1616(+1) , Pirzmak(+1) , A3d9k(+1) , Ghost Rider(+1) , mmiki26(+1) , ryszard(+1) , Alex Simulations(+1) , kubakubiszon123(+1) , Wateho(+1) , MaciekW(+1)
Odpowiedz

#2

Skoro prosisz o feedback, to wyślę od siebie kilka wyrazów. :E Ogólnie na screenach trochę tak pokadrowałeś scenę, ze mapa jest trochę na drugim planie, ale to co widać jest bardzo ładne. Fajnie wyszedł Ci las, widzę wkomponowałeś tam mój las z Podmiejskiej - uważaj z jego ilością, bo mapowanie tekstur jest tam tak zepsute, ze kazdy plane ma osobny materiał, co powoduje ze orzy duzej ilości tego lasu, fpsy spadają jak glupie. Jeśli chodzi o jakieś porady wizualne, to ode mnie jeszcze mogę polecić pobawienie się z kolorowaniem trawy teksturą piasku przy krawznikach i chodnikach, bo daje to fajniy efekt odcięcia/przejścia.
Podsumowując ogólnie podoba mi się wizualnie mapka, życzę powodzenia w dalszych pracach.
hejka:)
Odpowiedz

#3

Z czego kojarzę to podsyłałem Sobolowi poprawioną wersję tego lasu co tego problemu nie ma, dodatkowo inspirując się twoim obiektem zrobiłem własną wersje bardziej powszechnego typu lasu mieszanego który można zaobserwować na screenach, cieszę się, że mogłem pomóc w przyspieszeniu pracy, każdy twórca map wie jak tworzenie lasu pojedyńczymi obiektami jest irytujące.
Patrząc zawsze przed siebie, myśląc o tym, jak zrobić jeszcze więcej, osiągniesz stan umysłu, w którym nie ma rzeczy niemożliwych.
 Podziękowania za post: mmiki26(+1)
Odpowiedz

#4



[Obrazek: HjU5day.png]

Przejazd po mniej lub bardziej (ale raczej bardziej), ukończonej linii 119. Tereny KSSSE zostały ukończone, węzeł S3 Gorzów Wielkopolski KSSSE również. Na chwile obecną bardzo dużo układu drogowego jest położonego (mniej więcej 1/3 całego miasta). Mapa ma również lekkie i zoptymalizowane tramwaje i pociągi AI.
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
 Podziękowania za post: Ikarus 132(+1) , AdamAkaAndrzej(+1) , Lanek™(+1) , kubakubiszon123(+1) , ostatni87(+1) , seba54609(+1) , NarutoMan(+1)
Odpowiedz

#5

Przejazd kolejną ukończoną linią - T4. Linia jeździ w przebiegu pół realnym, jest troche moją własną fantazją. Nie mniej jednak w Gorzowie istnieje podział za tramwajów na T1, T2 i T4, a wszystkie jeżdżą z centrum do pętli tramwajowych. Na mapie za tramwaje jeżdżą w weekendy, tak aby w tygodniu jednak tramwaje AI również mogły jeździć.



[Obrazek: cgvhl6Q.png]
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
 Podziękowania za post: Goppel(+1) , Lanek™(+1) , Skwarkson1680(+1) , NarutoMan(+1) , adamets2(+1)
Odpowiedz

#6

Kolejne tereny zostały ruszone i zasadniczo skończone - pętla Osiedle Staszica wraz z ulicą Marcinkowskiego.

[Obrazek: VTSAVZE.png]
[Obrazek: o104s1W.png]
[Obrazek: qurmGta.png]
[Obrazek: wZpCiI7.png]
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
 Podziękowania za post: mmiki26(+1) , RichardKrupi(+1) , adamets2(+1) , Alex Simulations(+1) , Pro123(+1)
Odpowiedz

#7
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.11.2024, 03:40 przez Sobol3D.)

Mały shoutout do innych twórców map lubiących grzebać z samym otoczeniem - gdyby znalazł się ktoś chcący pomóc przy projekcie byłoby to mile widziane i znacznie przyspieszyłoby proces rozwoju mapy. Jako iż ja zdecydowanie lepiej odnajduje się w grzebaniu z układem drogowym, oznakowaniem, oświetleniem oraz AI (może też troche z roślinnością), przydałaby się dodatkowa para rąk do pracy w wykańczaniu tego co byłoby konieczne do szybszego ukończenia terenów, w czasie kiedy mógłbym się skupić na rozwoju sieci dróg, a że tych jest położonych sporo, to samo wykończenie AI, dróg i oznakowania, dałoby efekt, dla osoby lubiącej robić otoczenie, względnie małej ilości pracy. Ta mała ilość pracy dla mnie jest ciermiężna. Kontakt na priv.

Jeżeli chodzi o to ile samego układu drogowego jest ukończone, to poniższa roadmapa przedstawia zaznaczone na zielono tereny 119 i T4 wraz z paroma innymi drogami które są ukończone. Reszta układu drogowego jest w mniejszym lub większym stopniu skończona.

[Obrazek: TKvb1FS.png]
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
Odpowiedz

#8

Kolejne postępy nad Gorzowem:

Ukończona w 90% Konstytucji, skrzyżowanie z Marcinkowskiego i powolny rozwój w kierunku Myśliborskiej i Słowiańskiej.
W wersji 2.0 mapy dostępnych będzie 6 (albo 7, jeszcze nie wiem) linii:

117 Chróścik - KSSSE - AWF
119 Chróścik INNEKO - Chróścik - Wieprzyce
121 Chróścik - Osiedle Staszica
402 Kostrzyńska MZK - Osiedle Staszica
403 Kostrzyńska MZK - Słowiańska Tesco
T4 Wieprzyce - Dworzec Główny

Linie 40x są zjazdowo-dojazdowymi. Po ukończeniu mapy dla w/w linii, nie wiele zostanie aby móc ruszyć nareszcie centrum. Po zrobieniu Centrum w pierwszej kolejności byłaby możliwa do dodania linia T-A (tescobus obsługiwany przez MZK), 101, 136 i 401, po ukończeniu odcinka do cmentarza i Chwalęcic - 105 i 111. Po ukończeniu krótkiego odcinka na Piaski - T-P, T2, 503 i 505 (zatramwaj i nocki). Po ukończeniu wszystkich tych linii (które zasadniczo będą obejmowały 1/3 całego miasta) będzie można myśleć o rozwoju mapy w innym kierunku. Obecnie robienie jakiejkolwiek innej części miasta jest bezcelowe, bo i tak w/w jest najbliżej do ukończenia.

Screeny poniżej:

[Obrazek: s2zA283.jpeg]
[Obrazek: SlKpqTC.jpeg]
[Obrazek: 4X0dRm9.jpeg]
[Obrazek: ecJcM08.jpeg]
[Obrazek: nC9ofoO.jpeg]
[Obrazek: y8m9M7u.jpeg]
[Obrazek: SjHLD5z.jpeg]
[Obrazek: SBM7sCS.jpeg]
[Obrazek: pVvi1SQ.jpeg]
[Obrazek: pcImJyS.png]
[Obrazek: DZ1AgGL.jpeg]
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
 Podziękowania za post: adamets2(+1) , Ikarus 132(+1) , kubakubiszon123(+1) , Pro123(+1) , poorwich(+1) , ostatni87(+1) , Alex Simulations(+1) , gajor911(+1) , RichardKrupi(+1) , NarutoMan(+1) , Wateho(+1)
Odpowiedz

#9

Ciąg drogi wojewódzkiej numer 130 (ulica Myśliborska), część ulicy Słowiańskiej, pętla Słowiańska-Tesco (w 2.0 nie będzie jeszcze wykorzystywana), Ronda Szczecińskie i Myśliborskie - te tereny zostały w 95% skończone, co pozwala na dodanie linii:

117 Chróścik - AWF
121 Chróścik - Osiedle Staszica
403 Kostrzyńska-MZK - Słowiańska-Tesco (linia nie będzie jeszcze dostępna w 2.0, jest to linia zjazdowo-dojazdowa z zajezdni, pojawi się razem z linią 101)


Dodatkowo - kursy na liniach 117 i 121 są łamane wraz ze 119 i 402. Są to linie szczytowe.
Tak jak poniżej:

[Obrazek: gwsY1LZ.png] [Obrazek: pDSxiLg.png]
[Obrazek: 4UMCoBt.png] [Obrazek: QM6xjE9.png]
[Obrazek: LWPMQV5.png] [Obrazek: lXLA90t.png]


Rozrysowując, schematy linii które będą dostępne w 2.0:

[Obrazek: 1KBsaPo.png] [Obrazek: x3tCSL7.png]
[Obrazek: VSWqj71.png] [Obrazek: ummmnPY.png]
[Obrazek: 2JzupoG.png]


No i przechodząc do meritum - screeny z samej mapy:

[Obrazek: P0qwBnY.jpeg] [Obrazek: XzEhvin.jpeg]
[Obrazek: 7QBv73l.jpeg] [Obrazek: gqo03iv.jpeg]
[Obrazek: gjI0Y0q.jpeg] [Obrazek: xXdSmUy.jpeg]
[Obrazek: l031xKV.jpeg] [Obrazek: zgMnu4v.jpeg]
[Obrazek: Qd8TNfD.jpeg] [Obrazek: cxPyaTT.png]
[Obrazek: n6AT4mA.jpeg] [Obrazek: APLlP1G.jpeg]
[Obrazek: QZw6U0u.jpeg] [Obrazek: dkI4ee3.jpeg]
[Obrazek: KAGBbjJ.jpeg] [Obrazek: jNAspKQ.jpeg]
[Obrazek: 1XOKntu.png]
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
 Podziękowania za post: Janswan(+1) , Goppel(+1) , Pro123(+1) , Master2007(+1) , ciastoman(+1) , polak1616(+1) , adamets2(+1) , Alex Simulations(+1) , kubakubiszon123(+1) , Invis(+1) , RichardKrupi(+1)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości