Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[OMSI 2]  Projekt Gorzów Wielkopolski

#11
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.05.2025, 06:19 przez Sobol3D.)

W międzyczasie otwartych testów mapy (dostępna na moim discordzie), ruszyłem nieco kolejne tereny. Ulica Sikorskiego (od Zakładu Energetycznego do Katedry) jest zasadniczo skończona.
Jeżdżą tą ulicą planowane linie 401 (Zjazdowo-Dojazdowa) oraz T-A (Tescobus)

[Obrazek: JLoTb89.jpeg]
[Obrazek: AHvgUsh.jpeg]
[Obrazek: 0qcdMFK.jpeg]
[Obrazek: mixAZOi.jpeg]
[Obrazek: hq4fVic.jpeg]
[Obrazek: 01BTw9a.jpeg]
[Obrazek: IA3gR9F.jpeg]
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
 Podziękowania za post: kubakubiszon123(+1) , Pro123(+1) , ostatni87(+1) , NarutoMan(+1)
Odpowiedz

#12

Od czasu ostatniego posta, dosyć dużo się na mapie zmieniło. Wywaliłem jeden obiekt krzaków z całej mapy, dzięki czemu znacząco polepszyła się całościowa optymalizacja. Niestety, wymaga to zrobienia otoczenia w większości miejsc od nowa, ale benefit skoku jakościowego jest raczej duży. Dodatkowo wymieniłem też teksturę asfaltu, co (wg mnie) kompletnie zmieniło odbiór mapy. Zmienił się AIlist, zmienił się ticketpack, są nowe polskie głosy (bez narzekania, same podstawowe kwestie, bo narzekanie jest bardziej uciążliwe niż urozmaicające rozgrywkę).

Obrazując...

[Obrazek: kFva8nX.jpeg]
Pętla Wieprzyce

[Obrazek: 8K6okuc.jpeg]
Ul. Kostrzyńska x Ul. Dobra

[Obrazek: kB3hSqe.jpeg]
Ul. Dobra

[Obrazek: PHTSM2D.jpeg]
[Obrazek: 70P6v8B.jpeg]
[Obrazek: ZiE4RUt.jpeg]
Odcinek pomiędzy Chróścikiem a Chróścikiem INNEKO

[Obrazek: ig4pNeY.jpeg]
Pętla w Chróściku

[Obrazek: 8ALoWSi.jpeg]
Wjazd na pętlę KSSSE - Małyszyńska

[Obrazek: hwizmA7.jpeg]
Ul. Złotego Smoka x Ul. Małyszyńska

[Obrazek: fpAzodJ.jpeg]
Ul. Złotego Smoka

[Obrazek: TAWqJte.jpeg]
Rondo przy skrzżowaniu DW130, Szczecińskiej i Złotego Smoka

[Obrazek: MxLo8U7.jpeg]
DW130

[Obrazek: zR9aC6X.jpeg]
Pętla Osiedle Staszica

[Obrazek: XEItCmf.jpeg]
Ulica Marcinkowskiego

[Obrazek: xUTMj2i.jpeg]
Ul. Marcinkowskiego x Ul. Matejki

[Obrazek: p3UMM9M.jpeg]
Rondo Myśliborskie

[Obrazek: DDnrjTm.jpeg]
Pętla przy Dworcu Głównym

[Obrazek: K3N5gDl.jpeg]
Ulica Jancarza

[Obrazek: VqIU4sa.jpeg]
Aleja 11 Listopada (skrzyżowanie z Sikorskiego i Jancarza)

[Obrazek: HeWJrE1.jpeg]
Ulica Estkowskiego (przy AWF / Galeria Askana)

[Obrazek: uzlM8RS.jpeg]
Bardzo wczesne stadium rozwoju ścisłego centrum, widok na przystanek Arsenał.

[Obrazek: h5DvKnO.jpeg]
Jeszcze dosyć pusto, ale skrzyżowanie pod Katedrą zyskało już między innymi dedykowaną kostkę dla ruchu AI.

[Obrazek: SpqkEyb.jpeg]
Widok w ulicę Sikorskiego.

Choć same centrum >raczej< się w następnej publicznej wersji jeszcze nie pojawi (będzie na mapie, ale bez grywalnej linii), to postęp prac przy samym centrum jest duży. Wiele różnych ulic zyskało już też układ drogowy, nieco nastawiam się też na zrobienie linii T1, która pomimo bycia zatramwajem, może być ciekawa. Nie jest przedewszystkim krótka, co względem innych linii na mapie może być zaletą.

[Obrazek: xRqkfnh.jpeg]
Przebieg linii T1 rozrysowany na mapie

Po wersji 2.0 nadal nie wiem co będę chciał z tą mapą zrobić. Są 3 zasadnicze problemy:

1. Nie wiem czy jest faktyczny popyt na tą mapę. Nie jestem uzdolnionym mapperem, nie na takim poziomie jak mapy od Kacpra czy mmikiego, te ostatnie DLC Thuringer Wald, czy wiele innych, dobrych map. Wiem, że mapy realne rządzą się swoimi prawami i nie powinno się porównywać fikcyjnych do realnych (bo notabene realne robi się ciężej), ale i tak w taki czy inny sposób będę chciał się porównywać do lepszych od siebie, niż pocieszać się że inni robili gorzej. Fakt faktem od czasów początków Gorzowa moje umiejętności znacząco się podniosły, m.in. poprzez inne techniki stawiania układu drogowego, czy poprzez przerobienie buszy heira na kostki tree (za poradą mmikiego), co podniosło odbiór wizualny oraz podniosło w/w optymalizację.
Potencjalną zaletą Gorzowa może być jej duży rozmiar w przyszłości (bo potencjał jest na m/w 8-14 linii, zakładając skończone centrum, w tym linie 101/111), potencjalną wadą jest jego płaskość, bo wolałbym wyskoczyć przez okno niż w edytorze próbować zrobić realny układ drogowy na wysokościach, tak żeby to jeszcze wyglądało i sensownie działało.
tl;dr - nie wiem czy jest zainteresowanie tą mapą.

2. Wypalenie. Gorzów robię już dość długo. I tak jak bajecznie rewelacyjnie lubię się bawić w układy drogowe, ścieżki AI, małą infrastrukturę drogowo-przystankową, oznakowanie drogowe, w pewnym sensie również w zieleninkę, to stawianie otoczenia w postaci budynków, ich doboru, jest dla mnie męczące. Gdyby była druga osoba do pomocy z tą mapą, chociażby stawiajac same budynki i jakieś płoty (a wiem że są osoby które odwrotnie do mnie, uwielbiają robić takie rzeczy, a dostają piany na myśl o robieniu układu drogowego oraz AI) to niewątpliwie byłoby to pomocne. Nie tylko dlatego, że niektóre tereny zyskałyby jakościowe otoczenie, ale również dlatego, że byłoby to niezmiernie bardziej efektywne. Tak jak pisałem już chyba kiedyś - gdybym skupił się jedynie na układzie drogowym i ewentualnie małej infrastrukturze, to postawienie układu drogowego dla całej sieci MZK Gorzów z potencjałem na jakiś PKS/ZKA byłoby zasadniczą formalnością.
tl;dr - wolałbym trzaskać ulice zamiast otoczenia.

3. Frustracja z powodu niskiej optymalizacji w 2 miejscach na mapie. To zasadniczo łączy się z poprzednim. W centrum, stojąc od ulicy 11 listopada w kierunku AWF, fpsy spadają o połowę. Tak samo dzieje się na pętli na Wieprzycach, jedynie w patrząc w kierunku zajezdni MZK. Jestem w totalnej kropce co powoduje ten spadek, bo nie potrafiłem znaleźć bezpośredniej przyczyny. Nie jest to raczej kwestia przesytu obiektami, bo tych wcale aż tak dużo tam nie ma. Raczej nie jest to kwestia związana z sygnalizacją na kostkach AI, bo to weryfikowałem, i to wykluczyłem (przynajmniej w kwestii tego, czy to same kostki są problemem). Nie jest to kwestia ruchu AI, bo ten wymieniłem na nowy AIlist, i różnicy zasadniczo brak. Usunięcie dedykowanych budynków otoczenia zmienia nic, usunięcie sieci trakcyjnej dla tramwajów ma 0 wpływ. Zasatanawia mnie jedynie że ten spadek jest mocno miejscowy, do takiego stopnia że ma znaczenie w którą stronę akurat się patrzy. Sprawdziłem mnóstwo potencjalnych winowajców i nic nie potrafiłem znaleźć.
tl;dr - fragment zwrócony raczej dla osób mających know-how OMSI które potrafią zasugerować coś czego mogłem nie sprawdzić.

Słowem zakończenia. Jestem ciekaw opinii o tym jak mapa ma się teraz w odbiorze po tych różnych poprawkach,
oraz tego, czy jest realnie ktoś chętny do machnięcia otoczenia. Serio, nawet same postawienie budynków i paru płotów mi wystarczy. Cała reszta mapy jest dla mnie przyjemniejsza. Nie, nie wiem dlaczego mam taką awersję do stawiania samych budynków.
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
 Podziękowania za post: adamets2(+1) , ostatni87(+1) , Pro123(+1) , szojusz(+1) , AdamAkaAndrzej(+1) , Master2007(+1) , Konduktor5-8(+1) , lemoniada(+1) , polak1616(+1) , kubakubiszon123(+1) , Alex Simulations(+1) , Zimaleq999(+1)
Odpowiedz

#13

jeżeli chodzi o optymalizacje w centrum mogło by pomóc wymienienie kamienic które się znajdują na zakładzie energetycznym i koło biblioteki miejskiej w jeden obiekt wspólny niż żeby to było kilka obiektów bo skoro stoją blisko siebie to zamiast kilku obiektów dało by się postawić jeden duży co prawda wymaga to wymodelowanie nowego obiektu ale może by to poprawiło fps w okolicach askany i późniejszych etapach mapy w innych miejscach
Odpowiedz

#14

to nic nie zmienia, bo nawet bez żadnych budynków dalej jest problem.

Po kolejnych eksperymentach doszedłem do wniosku że to tylko i wyłącznie kwestia splinów. A raczej ich ilości w jednym miejscu. Po przerobieniu skrzyżowania przy wieprzycach na o3d, zyskałem 8 fpsów, podejrzewam że gdybym zrobił więcej tych skrzyżowań w tym rejonie to FPSy byłyby stabilne. Tak więc to, choć upierdliwe, daje jednak jakieś światełko w tunelu na uratowanie optymalizacji w centrum i na wieprzycach
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
 Podziękowania za post: lemoniada(+1)
Odpowiedz

#15

Ja jestem jak najbardziej zadowolony zmianami jakie poczyniłeś względem 1 wersji i naprawdę ładnie zaczyna to wyglądać. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że też zaczynałem bez żadnej wiedzy którą nabywałem w trakcie robienia map i doszedłem do takiego poziomu z którego jestem zadowolony.
Odnosząc się do 1 punktu to ja uważam że jak najbardziej jest popyt na tę mapę. Nowości nigdy za wiele a na naszej polskiej scenie jest ciężko z nowościami. Piszesz że są ładniejsze mapy i ja też tak uważałem dlatego odpalałem sobie te ładniejsze dla mnie mapy i sprawdzałem jak są zrobione i co mogę wprowadzić u siebie.
Z wypaleniem to ja ciebie w 100% rozumiem bo dla mnie monotonne czynności są nie do zniesienia i muszę robić kilka rzeczy naraz, dlatego polecam albo podzielić sobie zadania że tutaj porobisz troche otoczenia, tutaj nowe drogi, albo robić sobie drugą jakąś mapę gdzie będziesz miał odskocznie od Gorzowa.
A co do optymalizacji to miałem ten sam problem, usunąłem połowe kafla a fpsy ciągle leżały. przerobiłem od nowa pętlę i się poprawiły więc możliwe że miałem jakiś uszkodzony spline bo po wyczyszczeniu prawie wszystkich obiektów fpsy ciągle spadały patrząc się w stronę pętli.
Jeśli spodobała Ci się moja praca, zachęcam do wsparcia tutaj
Odpowiedz

#16

póki co dochodzę do wniosku że kwestia konwersji splinów na większe pojedyncze .o3d daje wymierne, odczuwalne rezultaty. Właśnie skończyłem przerabiać kolejną partie splinów przy wieprzycach na o3d, i z 48fps, zrobiło mi się 60-62fps. Dodam, że jest to w moim LC nowym, który jest relatywnie ciężkawy. Skutków negatywnych nie widzę, bo wyczaiłem sobie patent na idealne dostoswanie 'skompilowanych' splinów do reszty mapy tak, aby się nic nie rozjeżdżało. Jeżeli na wieprzycach robiąc 3 obiekty efekt jest aż tak odczuwalny (skok 25-30%) to ma to wg mnie sens, zwłaszcza że to jest zdecydowanie mniej upierdliwe niż robienie wszystkiego od nowa. Porobię jeszcze pare takich skrzyżowań w o3d, i zobaczę wtedy jaki będzie skok optymalizacyjny w centrum.
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
 Podziękowania za post: Konduktor5-8(+1) , lemoniada(+1)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości