Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 53 Głosów - 4.62 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Projekt Wrocław
Autor Wiadomość

bardziej Erol :D
Zasłużeni
Liczba postów: 269
Dołączył: 11-2014
Podziękowań: 631
Post: #1
Projekt Wrocław
Witam chciałbym zaprezentować mapę Wrocław Północ 2.0v.
Za kilka dni wydaję 1.5 wersję, która będzie miała linie 118 skrócone do Kromera i 305.
W wersji 2.0 będzie: 118,105 i 908.
Link do zdjęć gdyż jest ich dużo, ale jakby ktoś się zainteresował:
Czekam na wszystkie opinie.


[Obrazek: fed8852c624b0df7med.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.03.2021 14:46 przez AdamAkaAndrzej.)
06.02.2017 22:38
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: P01247B251 , Atarium , Skwarkson1680 , Kranik116 , Voytal , krde09

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 11
Dołączył: 09-2016
Podziękowań: 1
Post: #2
RE: Wrocław Północ 2.0v
Bardzo fajnie to wygląda. Widać estetyke prac. Gratuluję pomysłu na stworzenie mapy i życzę powodzenia w tworzeniu dalszych Kafli;) Jeszcze kieruje jedno pytanko. Czy będą jakieś obiekty dedykowane?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.02.2017 22:46 przez rex951.)
06.02.2017 22:45
Szukaj postów Cytat

bardziej Erol :D
Zasłużeni
Liczba postów: 269
Dołączył: 11-2014
Podziękowań: 631
Post: #3
RE: Wrocław Północ 2.0v
Tak, będą bilboardy, budynki mieszkalne, centra handlowe i prawdopodobnie drogowskazy

Jestem Szymek w dniu 06.02.2017 o 22:52 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Nie cytujemy poprzedzającego posta.



[Obrazek: fed8852c624b0df7med.png]
06.02.2017 22:46
Szukaj postów Cytat

Ekspert ds. A21
Super Moderatorzy
Liczba postów: 1,939
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 984
Post: #4
RE: Wrocław Północ 2.0v
[Obrazek: wNSEsfd.jpg]
Urzekła mnie pustka w tym miejscu.
[Obrazek: 17SoRWq.jpg]
I te lewitujące chodniki.
[Obrazek: 66gFwNZ.jpg]
To skrzyżowanie naprawdę jest takie wielkie, że można na nim rozegrać Mistrzostwa Europy w piłkę kopaną i zawrócić tankowcem na raz?
[Obrazek: zxuhUAD.jpg]
[Obrazek: Re4p28a.jpg]
Strasznie tu sterylnie.
[Obrazek: cfduit0.jpg]
A fuj, kostka się odcina od idealnie prosto ułożonego splina drogi ziemnej.

Generalnie to nie wiem, co o tym sądzić - z jednej strony miejscami nawet ładnie, z drugiej strony wychodzą takie babole jak powyżej.


Towarzystwo GórnośląskiegoOkręguPontonowoPrzemysłowyEnklaLubuska
PC: Procesor: Intel Xeon E5-2680V3 3.2GHz, Karta graficzna: Inno3D RTX 3060Ti 8GB, RAM: 64GB OS: Windows 10 64-bit
Laptop: Procesor: Intel Core i7 10750H 2.6GHz, Karta graficzna: NVidia GeForce GTX1650Ti, RAM: 16GB OS: Windows 10 64-bit

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

06.02.2017 23:19
Szukaj postów Cytat

Hejter przodowy
Super Moderatorzy
Liczba postów: 652
Dołączył: 06-2014
Podziękowań: 702
Post: #5
RE: Wrocław Północ 2.0v
Nie zamierzam komentować każdego ze screenów, bo jest ich dość dużo; natomiast na każdym powtarza się dokładnie ten sam błąd, a właściwie błędny sposób pracy.
Zrobiłeś spory kawałek terenu - okej, ale żadnego z nich nie dopracowałeś. Na mapie nie ma absolutnie żadnych szczegółów, mikrootoczenia - nic. Spline'y również są położone bez estetyki; urywają się jak od linijki i nachodzą na siebie. Robisz screeny z góry zapewne po to, by nie było widać pustki na drugim planie - bo tam też niczego nie ma.
Mapa sama w sobie może być ciekawa - ale dopóki nie dopracujesz błędów, to dostaniemy tylko niechlujną betę, po której raczej nikt nie będzie chciał jeździć. Zatem przed wydaniem dopracuj tereny, które już masz - wtedy będziemy mogli porozmawiać, bo obecna mapa mogłaby przejść 4 lata temu. Teraz poziom się ciutkę podniósł. Życzę powodzenia, bo tyle terenu to aż szkoda wyrzucić; ucz się, bo nauka czyni mistrzów.


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

06.02.2017 23:31
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Goppel , Tomek5300 , 9Legzz

bardziej Erol :D
Zasłużeni
Liczba postów: 269
Dołączył: 11-2014
Podziękowań: 631
Post: #6
Wrocław Północ 2.0v
Naprawdę dzięki za wszystkie opinie, mapa na początku miała być dla siebie dopóki koledzy nie powiedzieli że jest dobra i dałem ją tutaj a co do skrzyżowania o którym goppel mówił, te skrzyżowanie po prostu takie jest a i pracze widawskie właśnie ja nie wiedziałem jak to zrobić ogólnie i dlatego wyszło i niestety bo jestem już w trakcie wydawania tej mapy i chyba sie nic nie zmieni ale w poprawce która po wydaniu mapy (nie będziecie czekać długo) ona da te zmiany które proponowaliscie
Naprawdę dzięki za opinie motywujące


Sent from my iPhone using Tapatalk


[Obrazek: fed8852c624b0df7med.png]
07.02.2017 07:22
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 431
Dołączył: 01-2014
Podziękowań: 272
Post: #7
RE: Wrocław Północ 2.0v
Ehhmmm... jest sens wydawania mapy z taką ilością błędów/niedoróbek? Bo mam wrażenie, że zmierza to w kierunku: wydam mapę z samymi splinami, otoczenie dostaniecie w poprawce... (Uwaga nie tylko do @AdamAkaAndrzej)
Ale wracając do mapy, całość nie wygląda źle, lecz wymaga dopracowania i trzeba miejscami popracować nad klimatem i "smaczkami".
Błędy:
http://i.imgur.com/Hthelkq.jpg średnio wygląda połączenie kiosku Ruchu z tą stodołą;
http://i.imgur.com/E6LZUc9.jpg dziury w chodnikach/krawężnikach, lewitujące sygnalizatory dla pieszych, krawężnik na dole zakończony takim pięknym radiusem:X ;
http://i.imgur.com/pESvSvY.jpg zaparkowane auta mógłbyś nieco podnieść, tak żeby było widać cień;
http://i.imgur.com/7bPA2Dn.jpg ta i inne zatoczki raczej za szerokie;
http://i.imgur.com/vENAMAp.jpg krawężnik źle dopasowany;
http://i.imgur.com/DpaidTo.jpg zakończenie ścieżki rowerowej wygląda na dziurawe, krzywo położone strzałki;
http://i.imgur.com/kPQ64oH.jpg dziury w wysepce i po prawej;
http://i.imgur.com/aKM81s9.jpg niedomalowane powierzchnie wyłączone z ruchu (zresztą nie tylko tu);
http://i.imgur.com/QPjg9bw.jpg pusto;
http://i.imgur.com/Z180HKE.jpg chodnik zakończony na środku trawy;
http://i.imgur.com/7q72jT6.jpg to wygląda na porządnie niegotowe;
http://i.imgur.com/39su7tw.jpg dziura na dole, szkoda, że nie stosujesz krawężników z trawą;
http://i.imgur.com/tga8CvC.jpg dziury;
http://i.imgur.com/I73QcuD.jpg krawężnik...;
http://i.imgur.com/66gFwNZ.jpg że niby -> https://www.google.pl/maps/@51.1417057,1...6656?hl=pl ;
Poza tym brakuje sieci trakcyjnej.
Jak widzisz trochę się tego zebrało, a w większości jest to kosmetyka, którą warto poprawić, bo mapa ma potencjał, ale musisz ją dopracować.


Pozdrawiam Przemo
07.02.2017 08:44
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Tomek5300 , AdamAkaAndrzej

Konto usunięte
Twórcy
Liczba postów: 150
Dołączył: 01-2014
Podziękowań: 726
Post: #8
RE: Wrocław Północ 2.0v
Na pierwszy rzut oka jest wszędzie za szeroko, tego raczej już nie poprawisz, a szkoda.

http://imgur.com/I73QcuD To jest autostrada, a w rzeczywistości trzeba uważać żeby sobie lusterek nie pourywać. https://www.google.pl/maps/@51.139886,17...6656?hl=pl


Człowiek pomusz w rozwoju projektów TIPPLY
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.02.2017 12:14 przez dalbiev.)
07.02.2017 12:10
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Tomek5300

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 712
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 877
Post: #9
RE: Wrocław Północ 2.0v
Większość miejsc idzie rozpoznać aczkolwiek jak kolega wyżej napisał jest za szeroko. w większości miejsc. Na plus na pewno mimo braków w terenie, że rozpoznałem miejsca bez czytania przypisów do nich. (główne skrzyżowania.)


Dzięki za 700 plusów :lol:
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.02.2017 13:42 przez siroccoxp.)
07.02.2017 12:44
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 87
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 191
Post: #10
RE: Wrocław Północ 2.0v
Niby tak, ale kurna nie do końca. Tak to można najkrócej określić. Dlaczego?

Oprócz tego, co mówili poprzednicy, że w wielu miejscach jest za szeroko (wychodzi więc to, że nie mierzyłeś ulic, tylko lecisz na pałę), nie ma praktycznie żadnej roślinności. Jak już się coś pojawi, to są to 2-3 drzewka na krzyż. Wiesz, że istnieje coś takiego, jak busze od Heira? Czasy początków OMSI 1 już dawno za nami. Sama tekstura trawy nie załatwi sprawy, że przecież trawa jest, a w realu nie ma wielkich krzaczorów, tylko krótka trawa. To się wstawia busze, odpowiednio obniżone i mamy pięknie "zatrawioną" okolicę. Swoją drogą, teksturę podłoża też by się przydało zmienić, bo domyślna już dawno wyszła z mody. Skoro jesteśmy przy teksturach, to asfalt też by wypadało podmienić, bo domyślny niemiecki od MR nie robi roboty.

Dalej. Budynki. Generalnie podstawowa część mapy i punkt wyjścia wszystkiego i do wszystkiego. Już pal licho, że nie ma drzewek i innej zieleniny.
Ty patrzyłeś na mapy streetview, czy po prostu wstawiasz, jak leci? Ani się nie zgadza kubatura (objętość budynku), ani okres/styl budownictwa. Przyczepię się okolic Kromera, bo tam jest najwięcej zrobione i tamte rejony najbardziej przypominają real. Niemiecka stodoła z lat 30-tych z wmurowanym kioskiem ruchu to jedno, wielkie nieporozumienie. Jak nie wiedziałeś, co wstawić w miejsce tego punktu socjalnego połączonego z toaletą, to trzeba było tymczasowo ustawić głupią budę ze Szczecina, z którejś z pętel. Lepiej by to wyglądało. O wiele. Blok przy pętli za wysoki, a do tego niezbyt poprawnie zachodzi. Pomijając już, że to nie ten typ bloku. Przejdźmy na drugą stronę ulicy. W realu tam stoi sklep meblowy "Bodzio" (dość wysoki i duży). Co mamy zamiast tego? Dwa domki jednorodzinne obok siebie i sprawa załatwiona. Słabo. Bardzo słabo. A może obok chociaż stoi gmach ZGKiKM? No niestety nie. Na fikcyjnym Wrocławiu stoi blok mieszkalny z lat 50-tych. Oczywiście niemiecki. Pochodzenie się zgadza, styl budowy.. niekoniecznie. A jak jest przy krzyżówce Kromera x Toruńska? Dobrze, ale także nie obyło się bez błędów. O ile są (o dziwo) dobrze odwzorowane kamienice, to zabrakło.. ekranów dźwiękochłonnych ustawionych przed nimi. Chyba były za małe i autor ich nie zauważył.
A do tego brakuje takich pierdół jak kosze na śmieci, barierki, śmietniki, parkingi i wiele innych.

Widzisz? Tyle rzeczy, a ja się skupiłem tylko na jednym, góra dwóch tilesach. Bo resztę mapy wcześniej ocenili inni. Obecnie to wygląda na mocną tróję, ale nic więcej. Najłatwiej by było dopracować elementy otoczenia, ale to niewiele da, bo skala poszła.. sobie hen. Wymiarów ta mapa nie trzyma. A to ogromny minus. Ktoś kiedyś powiedział, że łatwiej jest zacząć od nowa, na poważnie, na wysokim poziomie, zamiast rzeźbić w słabym materiale i powielać błędy. Zastanów się, bo jest to lepsze, niż sławetny Wrocław Bieńkowice. Chociaż, nie, bo tylko miejscami. Im dalej w las,znaczy im dalej od Kromera, tym bliżej do Bieńkowic. A to bardzo źle. Fajną mapę z niewielką ilością obiektów dedykowanych (chodzi mi o budynki) zrobił kilka lat temu.. właśnie sirocco. I to nawet mapę Wrocławia. Dobrze wszystkim znane 125. Tam połowa (jak nie większość) obiektów, to obiekty niemieckie. Ale jest jedna zasadnicza różnica - tam jest to poukładane z głową i jak najbardziej zgodnie z rzeczywistością. Spróbuj równać do tego poziomu, a będzie dobrze, bo drugiej Warszawy 133, Poznania, czy nawet Szczecina.. z tego nie będzie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.02.2017 14:39 przez Tomek5300.)
07.02.2017 14:32
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Mark
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: