Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[OMSI 2]  Projekt Wrocław


te przebiegi tras ze strony 54 są aktualne czy lekko ubiegły zmianom?
Odpowiedz


[Obrazek: Zrzut-ekranu-2022-03-27-o-14.03.33.png]

Prezentujemy ostatnie już screeny z terenami mapy Projekt Wrocław w budowie. Dlaczego ostatnie? Otóż teren mapy - po niemal 10 latach (wrzesień 2015) - z dniem dzisiejszym praktycznie został ukończony w 100%. Pozostały jedynie niewielkie poprawki kosmetyczne w niektórych miejscach. Następnie prace skierują się ku stworzeniu brakujących ścieżek i kostek ruchu AI, a następnie tras rozkładów jazdy. Następnie przejdziemy do etapu testowania (nie, nie, drodzy państwo... lista testerów jest już zamknięta) grywalności i stabilności projektu, wprowadzając ewentualne korekty i zmiany tam gdzie będzie to konieczne.
Jeśli wszystkie założone powyżej etapy zostaną osiągnięte pomyślnie, droga od wydania mapy do trafienia na wasze komputery będzie już krótka, czego my jako autorzy oczywiście sobie też życzymy.
Natomiast proszę pamiętać, że pomimo iż etap budowy terenu mapy został zakończony, wyżej wymienione prace (ruch AI, rozkłady, testy, poprawki itp.) swoje też potrwają. Jednak co by nie mówić - trzon jest już gotowy. Same testy mogą nawet potrwać długo - proszę mieć na uwadze że tworzony projekt to jedna z największych polskich map do OMSI przedstawiający realne miasto, a chcemy wydać dodatek jak najbardziej dopracowany pod kątem grywalności i stabilności. Jesteśmy zdeterminowani aby wydanie projektu nastąpiło w roku 2025.

Co do pytań o docelową siatkę linii, to zasadniczo dalej obowiązuje opracowany rok temu (znajduje się na stronie nr 54), z mogącymi nastąpić zmianami w temacie przebiegów tras linii nocnych.
Natomiast kwestie takie jak: ailisty, kwestia spakowania paczki, etc etc zostawimy sobie już bliżej wydania.

Do wydania droga nie jest już daleka, natomiast możemy powiedzieć że 90% pracy już za nami. W zasadzie to dopiero w 2019 roku pojawił się pomysł kontynuowania prac nad mapą i wydania dla szerszej publiczności. Początkowo założyliśmy że stanie się to szybko, jednak narzuciliśmy sobie rozwój projektu przez dodanie nowych terenów, a także co nawet okazało się bardziej czasochłonne, przebudowę tych starych do wyższego standardu nie odbiegającego od innych map wysokiej klasy. Także 6 lat nie poszło wbrew pozorom na marne. Projekt nie umarł nawet na minutę, bo nie chcieliśmy zmarnować już tak rozwiniętego projektu, choć musimy przyznać że przez życie prywatne intensywność prac nie zawsze była taka jak byśmy - i wy pewnie też, chcieli.

A przechodząc do meritum to ostatnie screeny zaprezentujemy z Kowal, rejonu który na mapie pierwotnie pojawił się w 2017 roku jednak po rozbudowie terenów w kierunku wschodnim, ostatnimi czasy został wykonany praktycznie na nowo. W związku z tym jest też mała niespodzianka której nie planowaliśmy, bowiem pojawiła się także ulica Działdowska i pętla Kowale gdzie pojedzie autobus nocny 242.

Pętla Kowale

[Obrazek: vGcDBuT.png]
[Obrazek: X4EGwtS.png]

Ulica Działdowska

[Obrazek: pe6ukQe.png]
[Obrazek: 7pReV96.png]
[Obrazek: 7pReV96.png]
[Obrazek: oReNIDK.png]

Ulica Kowalska (dalszy ciąg)

[Obrazek: egDhPQ9.png]
[Obrazek: MRvbZXC.png]
[Obrazek: OkilgyN.png]
[Obrazek: Z3womyo.png]

Oczywiście wątek dalej pozostaje otwarty, gdybyśmy mieli jako autorzy coś do napisania jeszcze w sprawie mapy lub pochwalenia się jakimś nowym bajerem (ale raczej nie nowymi terenami) itp. Oczywiście wszystkie pytania dotyczące mapy są mile widziane, o ile są to pytania z sensem (to znaczy proszę nie zadawać pytań w stylu czy będzie linia 107, czy zrobicie Jagodno etc.)

Pozdrawiamy:)
 Podziękowania za post: lolleker(+1) , Sobol3D(+1) , TomcatPL(+1) , Ikarus 132(+1) , nazgul555(+1) , DespiKr(+1) , x_Zielu(+1) , fentyszn(+1) , polak1616(+1) , koos(+1) , ostatni87(+1) , Kev 96(+1) , PlebarYT(+1) , kacper_2000(+1) , Pro123(+1) , vardazed(+1) , kardaszjan(+1) , Thunder_2-1(+1) , Pcak21(+1) , Goppel(+1) , AB99(+1) , Yannick898(+1) , TheNixen(+1) , Lolek635(+1) , Szacun(+1) , MZK_Szczecin(+1) , Oskar12345(+1) , Forn1x(+1) , smolarzp@interia.pl(+1) , Jezyk07(+1) , piotrek2998(+1) , Jakubek1993(+1) , KokteO(+1) , Ottbert(+1) , Zimaleq999(+1) , Wrocławki Pasjonat(+1) , why_blazer(+1) , yjwoo(+1) , Spulpiak(+1) , MkPlay(+1)
Odpowiedz

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.08.2025, 21:53 przez Skwarkson1680.)

Cisza w wątku, ale nie oznacza to że nic się nie dzieje, a wręcz przeciwnie. Są tworzone rzeczy które nie są tak wow i szałowe aby je tu przedstawiać (jak otoczenie). Trwa wytężona praca nad rozkładami jazdy które są obecnie ukończone w + - 75%. Robione są także poprawki w kwestii ruchu AI na mapie oraz w otoczeniu. Następnie zacznie się okres testów mapy.

Jedną z nowości są nowe autobusy do ruchu AI. Są to Solarisy Urbino III autorstwa @Sobol3D. Modele są o wiele letsze niż dotąd stosowane na wielu mapach pojazdy, chociaż są to modele bardzo proste i bez szczegółów, co wpływa bardzo na plus w kwestii optymalizacji gry. Oczywiście w planach mamy także ai-list z pojazdami AI bardziej na wypasie, aczkolwiek i tak znajdą się tam tylko modele które nie obciążają gry za bardzo. Kolejnym kryterium będą tylko pojazdy bezpłatne.

W kwestii optymalizacji, to pomimo tego że mapa jest gigantyczna (oczywiście jak na standardy polskich miast realnych) to na moim 5-letnim komputerze wszędzie jedzie się bez lagów i zacięć, w niektórych ruchliwych i bardziej złożonych miejscach FPS w najgorszym momencie spadają do ok. 25, przy wczytanym autobusie gracza. Zaznaczam że mam włączone ładowanie wszystkich obiektów oraz duże natężenie ruchu AI.

Zdjęcia Solarisów AI:

[Obrazek: 0xaY2QY.png]
[Obrazek: OaFFNTQ.png]
[Obrazek: zo8dau9.png]
[Obrazek: pKCurmY.png]
[Obrazek: cXKssUk.png]
[Obrazek: eMCxn8T.png]
[Obrazek: xGEj8xU.png]
[Obrazek: 2tN8UAR.png]
[Obrazek: f76tc9J.png]
[Obrazek: Upr7zrY.png]
 Podziękowania za post: koos(+1) , Szacun(+1) , Kev 96(+1) , Sobol3D(+1) , kacper_2000(+1) , nazgul555(+1) , lolleker(+1) , Ikarus 132(+1) , Thunder_2-1(+1) , TomcatPL(+1) , Spulpiak(+1) , AdamAkaAndrzej(+1) , polak1616(+1) , smolarzp@interia.pl(+1) , x_Zielu(+1) , Mervin(+1) , michail25(+1) , Pro123(+1) , TheNixen(+1) , MkPlay(+1) , Forn1x(+1) , vardazed(+1)
Odpowiedz

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.08.2025, 04:40 przez nazgul555.)

Fajna sprawa z tymi Solarisami dedykowanymi do AI. W sumie fajną kwestią uważam byłoby dodanie wszystkich marek autobusów, generacji (oraz być może roczników?) do takich "prymitywnych" modeli do AI. Rozważaliscie taką kwestię?

P.S duży plus za dedykowany przystanek na Placu JP2
Odpowiedz


Problem jest w tym, że nie ma więcej modeli tego autora skonfigurowanych do ruchu AI, autobusów które jeździły po Wrocławiu. Jest MAN NG313 ale on był tylko jeden i już dawno nie istnieje. Może Niemcy mają jakieś C2jki do ruchu AI, nie powiem że jednak na Citaro mi pewnie zależy najbardziej jako dominujący model autobusu we Wroclawiu.
 Podziękowania za post: lolleker(+1)
Odpowiedz


Mają. Można je znaleźć w DLC Add-on Downloadpack Vol. 7 – KI-Busse od Halycon Media, lecz zawierają tylko Citara C2 w wersji z normą emisji spalin Euro 5.
Odpowiedz


Fajna sprawa, ale jednak to są płatne modele a nie każdy zapewne kupił to DLC (a do piractwa nie namawiam:) )
[Obrazek: fed8852c624b0df7med.png]
Odpowiedz

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.08.2025, 14:44 przez Sobol3D.)

Mogę przerobić C2 od mxa na wersje AI pod mape jak wam bardzo na C2 zależy

EDIT: solarisy też dałoby się przerobić, tak żeby były dedykowane pod mape, z fontem na numery taborowe, ostatnio się tym bawiłem i jest to generalnie dosyć proste i wygląda fajnie jak jest dedykowany font taborowych na autobusach AI.
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
 Podziękowania za post: Ikarus 132(+1) , nazgul555(+1) , lolleker(+1) , Skwarkson1680(+1) , smolarzp@interia.pl(+1) , x_Zielu(+1) , kacper_2000(+1) , Pro123(+1) , Alex Simulations(+1)
Odpowiedz


AI C2jki na mapę byłyby naprawdę wspaniałe, jakby się udało to bylibyśmy niesamowicie wdzięczni:D A numery taborowe w wozach AI są o wiele lepszą opcją, niż np. wczytanie 60 malowań z osobnymi numerami na każdej teksturze.
 Podziękowania za post: nazgul555(+1)
Odpowiedz


Siemanko. Widzę, że mapa jest już na ukończeniu, ale chciałabym jeszcze zapytać o kilka rzeczy: 

1. Czy jest w planach zrobienie linii 141 ? Teren na tą linię jest już z tego co widzę zrobiony, ale na rozpisce linii (strona 54) jej nie ma. No i z tego co wiem mapa jest bazowana na roku 2020, więc można by ją dodać, ponieważ skończyła ona swoją działalność w 2021 roku.

2. Czy jest możliwość dodania niebieskich wyświetlaczy linii w Solarisach AI od Sobola ? Te Solariski wyglądają fenomenalnie a jak doda się jeszcze niebieskie wyświetlacze linii (z przodu i z boku) to będzie jeszcze lepiej:)

3. Czy będzie kiedyś część 2.0 ? Wiem, że mapa jeszcze nie wyszła ale fajnie by było gdyby kiedyś była jeszcze jakaś kontynuacja dodająca np. Dworzec Główny czy Krzyki. 

To wszystko, pozdrawiam 😇
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
8 gości