Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[OMSI 2]  Starachowice 4.0

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.12.2016, 15:51 przez Jestem Szymek.)

[Obrazek: r17ANfV.jpg]

Projekt: Starachowice
Wersja: 4.0
Autorzy: wamp1992, Voltanger
Download:
[wymoderowano]

Paczka całościowa, nie będziecie mieli już problemów z brakami. KLIK
Uwaga przy kompletowaniu plików doszło do małej pomyłki i folder splines został dodany do folderu splines. Aby mapa poprawnie zadziałała, bez braków w plikach należy przenieść folder splines/splines do głównego katalogu gry.

MAPA: [wymoderowano]

Opcjonalny AIlist by Organmistrzu:
Link

HOF:
KLIK

AIlist dodający Man Lions City (starsza wersja):
KLIK

Zapowiedzi głosowe by MrKarakan: KLIK



Opis:

Witajcie!

Pomimo prób, błędów, niedoróbek które udało nam się naprawić, mapa trafia do was z nieco lekkim opóźnieniem, ale jednak! Dziś w nocy zaaktualizujemy temat o link do paczki całościowej, spowodowane jest to jej wielkością i prędkością naszego uploadu. Za utrudnienia przepraszamy. Zdajemy sobie sprawe że mapa może mieć błędy, niedoróbk, bugi czy cokolwiek innego i za to przepraszamy! Musieliśmy śpieszyć się z wydaniem ponieważ od jutra jeden z nas nie będzie miał komputera który obsługuje OMSI2. No to przejdźmy do samej mapy.

Mapa zawiera 6 linii z czego 3 są nowe. Są to linie 6,17,29. Prowadzą przez takie dzielnice jak np. Majówka, rejony Kościelnej, Armii Krajowej, Zakładów Miejskich, fabryki MANa. Linia 17 jest obecnie skrócona, jej trasa prowadzi do Dworca Wschodniego. Linie 6 i 29 są za to w pełni realne. 6 wspomaga linię 17 w godzinach 5-16 zaś 29 jest linią pracowniczą ogólnodostępną. Chcielibyśmy jednocześnie dodać że dziś mija 11 miesięcy od wydania 3 wersji Starachowic. No to przejdźmy teraz do samych screenów a potem do pobierania.

Na dziś to tyle od nas, czekamy na opinie, błędy komentarze. Z wyrazami szacunku dla Was wamp1992 oraz Voltanger.

Screeny:
İmage İmage
İmage İmage

Więcej screenów: http://imgur.com/a/TD4Xm

 Podziękowania za post: stalker15(+1) , Pro123(+1) , kardaszjan(+1) , dominik121995(+1) , mates940(+1) , bedi(+1) , Aragok(+1) , Ch0sen(+1) , Iwo(+1) , Majko(+1) , Kruczan(+1) , Dragon101(+1) , AB77(+1) , mmiki26(+1) , Konduktor5-8(+1) , EngineV8(+1) , Bartek(+1) , SolbusSM18(+1) , jss2008(+1) , MrKarakan(+1) , Fanatyxind15(+1) , Rafał.(+1) , djkowal09(+1) , Pablo_Osw(+1) , Krzychu11(+1) , Magister(+1) , magister56(+1) , seba2558(+1)

#2

Drobny błąd w opcjonalnym ailists .cfg (pojazdy nowoczesne) by Organmistrzu,
brak rozszerzenia .ovh przy Skodzie

Powinno być:

Kod:
vehicles\Skoda_Octavia_Combi\Skoda_Octavia_Combi.ovh

Druga sprawa:

Aby zapowiedzi przystankowe by MrKarakan działały w typowych busach np. MANach 92 trzeba dodać do hofu taki wpis:

[global_strings]
4
Starachowice4

Starachowice4
4

Wstawić powyższe przed:
######################################
TERMINI
######################################
PC: Asus G15DH (Ryzen 7 3800X, RTX 2060S 8GB, 16 GB RAM, 1 TB SSD).
Laptop: Asus G752VT (i7-6700HQ, GTX 970M 3GB, 16 GB RAM, 1TB HDD)

[Obrazek: 18f5c3cc39b31c1d0a43af9b31dda04000b12608.gif]
 Podziękowania za post: pause1(+1) , merced(r)esiarz(+1) , Skasowany6733(+1) , Konduktor5-8(+1)

#3
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.10.2016, 13:21 przez MrKarakan.)

(15.10.2016, 11:54)jss2008 napisał(a): Druga sprawa:

Aby zapowiedzi przystankowe by MrKarakan działały w typowych busach np. MANach 92 trzeba dodać do hofu taki wpis:

[global_strings]
4
Starachowice4

Starachowice4
4

Wstawić powyższe przed:
######################################
TERMINI
######################################

Potwierdzam, trzeba takie coś dodać;) W pierwszym poście dostępna jest już nowa wersja z poprawionymi zapowiedziami ostatnich przystanków na trasie...

Pzdr!
Tworzę zapowiedzi z użyciem własnego głosu - szczegóły w odpowiednim temacie na forum
zgłoszenia przyjmuję na PW:hihi:
 Podziękowania za post: Skasowany6733(+1)

#4
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.10.2016, 15:30 przez Konduktor5-8.)

Pozwolę sobie ocenić nieco tę mapkę. Mapa jest ciężkawa, ponieważ mając nienajgorszy sprzęt miewam lekkie przycięcia, niemniej jednak są one krótkotrwałe i nie występują one zbyt często. Mapka jest piękna, mamy nowe obiekty, tereny i linie. Spodobały mi się rowy (niektóre) przy drogach wygladają bardzo realistycznie, dobra robota:tak: . Także bloki przy ul. Granicznej wyglądają efektownie i są ładnie pomalowane. To samo kawiarenka nieopodal nich - ostatnie dwa opisywane przeze mnie obiekty uwieczniłem na screenach ostatnio dodanych.

Teraz małe sprostowanie: ponieważ w chwili przygotowywania zestawów ailist i parklist nie posiadałem jeszcze kompletnego ailistu z wpisanym autobusem - nie był nawet jeszcze (chyba) gotowy - więc zestaw zawierał tylko osobówki do przekopiowania do właściwego ailistu i dopisania cyfr wyrażających proporcje pojawiania się ich na drogach. Poprawiłem paczkę i teraz zawiera one kompletne ailisty z zestawami osobówek skomponowanymi zarówno z MAN`em Lionsem, jak i MAN`em NL/NG. @jss2008 - poprawiłem już w nowej paczce tę Skodę.

Tak więc mamy łącznie 4 ailisty, posortowane w odpowiednio opisane foldery, parklist_p pozostał bez zmian, link też, EDIT: oto nowy link do mojej paczki:
http://www.mediafire.com/file/mksegaorcv...ic_v4.0.7z

A oto paczka aut dedykowanych, w razie obiekcji autorów proszę zgłaszać, jeżeli trzeba zrobię reupload nowej paczki bez "niechcianych" aut, jeżeli nie będą chcieli, aby ich pojazdy się tam znajdowały. Znalazł się tam również Żuk od @helvete, mam nadzieję, że nie ma nic przeciwko;) . Także auta z paczki z Wrockiem od @siroccoxp
http://www.mediafire.com/file/17teuvw6yc...ic_v4.0.7z

- proszę o przypięcie pod właściwą pozycję. Przygotowałem też paczkę z tym autami, kolega @wamp1992 zapomniał dać linka do niej chyba, jeżeli trzeba to linka wstawię i poproszę o podpięcie do 1-szego posta, czy jak tam procedura tego wymaga :iksde: . Póki co powiem, że są one dostępne na forum, m.in. z mapą Pragi, Wrocławia, czy "luzem" w tematach z autami AI.

Wracając do tematu: kończę podsumowaniem i daję CELUJĄCY!, a mapkę polecam gorąco:D .
[Obrazek: Yun2YfX.jpeg]
 Podziękowania za post: Skasowany6733(+1)

#5
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.10.2016, 14:47 przez Szwagier R-T.)

Z wyglądu mapa jest ok, ale z wydajnością gorzej niż wersja 3.0. Nie każdy ma odpowiedni sprzęt by wszystko chodziło płynnie. FPS-y na nowych terenach spadają aż do 7.5:O Mam nadzieję że ktoś poświęci swój czas i poprawi wydajność mapy, jeśli się nie doczekam mapa wyląduje w hasioku. Ocena 6,5/10.
Ś.P [*] E1 TŚ 15.10.2011 - 14.03.2021
VIP vGZM Katowice v.5.0.4

#6

Zaznaczyłeś opcję redukcji tekstur do 256x256 w opcjach graficznych?

#7

Nie wiem co wy macie z tą wydajnością ... owszem, istnieją newralgiczne miejsca gdzie dochodzi do spadków FPSów, ale jest ich niewiele i nie występują jakieś masakryczne różnice. U mnie ilość klatek na tej mapie podczas nagrywania to 30-70. Akurat nowe tereny wcale nie wydają się cięższe, więc albo przeinstalujcie sobie OMSI albo zmniejszcie ustawienia.

Bardzo przyjemna mapka, po każdej wersji jeździ się coraz przyjemniej:). Nowe miejsca mają swój klimat, więc na pewno będę wracał często do tego projektu. Żadnych błędów nie zauważyłem (poza brakiem oznaczenia linii 6 na kilku ostatnich przystankach w stronę Bugaju - można odnieść wrażenie, że źle jedziemy, ale strzałki są prawidłowe i przystanki się zaliczają), a AI zachowuje się wręcz wzorowo. Nie ma co się rozwodzić - po prostu jest to dobra mapa dla miłośników niewielkich miast, w których nie stoi się w korkach (przynajmniej w grze:D). Polecam !
Procesor: Intel Core i5-4460 (4 x 3.2 GHz)
RAM: 8 GB
Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 960 (4 GB)
System: Windows 10 Pro
 Podziękowania za post: Skasowany6733(+1) , oliwier451(+1)

#8
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.10.2016, 15:33 przez Rafał..)

Mapa z tego co widzę została przyjęta dość chłodno. Nic dziwnego, bo na screenach serio szału nie robi. Odpalając ją nie spodziewałem się nie wiadomo czego. I wielkie zdziwienie. Rzadko kiedy odpalam nową mapę w OMSI mam efekt "wow". Jestem sam zdziwiony, ale tutaj miejscami naprawdę jechałem i mówiłem sam do siebie te "wow" i nie dowierzając, że jest aż tak dobrze.

Przejdźmy najpierw do terenów, które znamy z wcześniejszych wersji. Tu się zawiodłem, bo albo zostały poprawione w niewielkim stopniu albo praktycznie niezauważalnym (np. ulica Bema). Tu mogło być trochę lepiej choć jakiś progres też da się zauważyć. Zależy to po prostu od miejsca.
Jeśli chodzi o nowe tereny to po prostu są dla mnie świetne. Naprawdę. Wygląda to obłędnie, no dosłownie jakbym tam jechał w rzeczywistości. Ktoś powie, hej, widzisz tą estetykę i te niedoróbki? Tak, owszem. Miejscami nie wygląda to dobrze, ale większość aby zobaczyć trzeba wyjść poza autobus. Mapa ma dziwny charakter/defekt (?), mianowicie z kamery z zewnątrz wygląda średnio/szału nie robi, ale z kabiny kierowcy no jest prawie że jak w "prawdziwości" jak to mawia klocuch.
Spójrzmy na przykład pierwszy z brzegu - byle jakie skrzyżowanie - nic specjalnego - http://imgur.com/a/KlCX2 . Zwykłe skrzyżowanie, ale te wszystkie detale, znaki, banery i głębia świata otwartego - ciągle mamy wrażenie, że jakbyśmy pojechali prosto czy w prawo to coś tam jest, rozbudowana mapa. I co najważniejsze - mapa nie jest powtarzalna, każdy przejechany kawałek jest inny, nowe obiekty, roślinność itp. Po prostu czujemy, że jedziemy po prawdziwym mieście, a nie zlepku ulic i ciągle tych samych budynków i obiektów mini i mikro architektury.
Niech za przykład pójdzie Poznań Pitorasa. Mapa dla mnie jest nudna jak flaki z olejem, poruszam się do przodu, a otoczenie wygląda ciągle tak samo - i choć jest ładne i pięknie się prezentuje na screenach, to po przejechaniu kawałka mam dość, bo ciągle wygląda tak samo. Te same skrzyżowania, zakręty i obiekty. Tutaj jest inaczej, każde skrzyżowanie różni się od siebie i widać ten "realny" świat w tym projekcie. Świetnie czuć klimat miasta 50-100k mieszkańców i choć mapa ma swoje słabsze i mocniejsze miejsca to takie jak np. ta pętla z świetnym lasem i tłem mówią sama za siebie http://imgur.com/a/8obc6 .
Do czego bym się jedynie przyczepił to gdzieniegdzie zbyt mała liczba roślinności i brzydki asfalt z niemieckich map.
Optymalizacja - trudno mi się wypowiadać, bo mam dość wydajny sprzęt, przez większość czasu u mnie jest dobrze, choć są miejsca gdzie z lekka zmula, ale to są małe obszary.
AI - nie miałem z nim do tej pory kłopotu, raczej bezproblemowe. Może jest tylko trochę za mało tych autek.

Podsumowując - mapa przeszła moje oczekiwania, mimo niedoróbek warto się przejechać, zwłaszcza że posiada tyle linii i to wcale nie krótkich. Na screenach z zewnątrz mapa szału nie robi, lecz otoczenie z kabiny kierowcy jest świetne, każde skrzyżowanie i zakręt jest inny, obiekty i mikroelementy dość zróżnicowane. No po prostu widzę, że jest realnie, drogi i otoczenie jest dość podobne do mojej okolicy, w której mieszkam. Nie to co na niektórych mapach, że ten sam zakręt przejeżdżam podczas kursu 5 razy, a to samo skrzyżowanie 3 razy. Gdzieniegdzie jest po prostu brzydko, ale zestawiając to z plusami tej produkcji jestem w stanie to wybaczyć. U mnie zdecydowanie wygrywa z wymuskanymi i wypieszczonymi mapami z jedną linią na 12 minut jazdy, a nawet z nieco większymi projektami.
 Podziękowania za post: Skasowany6733(+1) , CraherPL(+1) , Bartek(+1) , Przemo11(+1) , Voltanger(+1) , merced(r)esiarz(+1) , AB77(+1) , jss2008(+1) , Iwo(+1)

#9

Widać że na starych terenach nic nie było tak poprawiane, ponieważ nadal odnotowuję spadki FPS , w tych samych miejscach co w wersji 3.0:(
[Obrazek: WXB9WwI.png?1]

#10
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.10.2016, 17:42 przez karstar.)

Mapa odwzorowana bardzo dobrze, choć paru rzeczy muszę się uczepić:) Skrzyżowanie ul. Konstytucji 3-go maja i Radomskiej funkcjonuje lepiej niż w poprzednich wersjach, jednak dalej zdarzają się problemy, gdy spotkają się np. dwa autobusy:)

   

Przy ul. Radomskiej autobusy AI wprost z zatoczek jadą chodnikiem i dopiero po chwili wyjeżdżają na drogę, natomiast na skrzyżowaniu Majówki i Lipowej samochody AI nie zatrzymują się na STOPie ...:)

Generalnie nie zostało Wam zbyt wiele miasta do odtworzenia. Brakuje tylko ul. Kolejowej, Piłsudskiego i w zasadzie cała północna strona Starachowic będzie gotowa. Południowa część to same kąty proste:) Brakujące linie są dość pokaźne jeśli chodzi o długość tras.




Użytkownicy przeglądający ten wątek: