Obiekt bez cieni | |||
Witam,
chciałbym się dowiedzieć, jak wykonać obiekt bez cieni, w którym to jasność tekstury obiektu, nie zmienia się pod wpływem pogody i otoczenia, tj. w przypadku użytych obiektów do sygnalizacji świetlnej; ampel_red, ampel_yellow, itp. Pozdrawiam
Właściwie, chciałbym poznać sposób ukazania obiektu, który nie współpracuje z otoczeniem. Taki obiekt, który nie zmienia jasności, można zauważyć w sygnalizacjach świetlnych. Po podmianie plików .o3d na jakikolwiek inny(w pliku .sco sygnalizatora), efekt przestaje działać, więc z pewnością nie wykonują tego skrypty. Prawdopodobnie jest to ustawienie w pliku modelu. W takim przypadku byłaby to uniwersalna forma dołączania takiego obiektu, czy do pojazdu, czy otoczenia. Natomiast, nie wiem jak mam taką "sztuczkę" uzyskać, dlatego zwracam się z prośbą. W tym przypadku, chodzi mi o obiekt otoczenia.
W przypadku pojazdu taką modyfikację można zrobić w pliku cfg, a jeśli chodzi o budynek to widziałem w poradniku, że można odpowiednim wpisem, lub brakiem tego wpisu usunąć cień.
Przypomniałem sobie, że w pojeździe można to uzyskać przez wpis "matl" "matlNightmap" czy coś takiego. Wykorzystałem to raz do robienia ekranu w KRG-12, ale wtedy to było uzależnione od elektryki lub innej rzeczy, lecz można zrobić wpis w skryptach, żeby działało niezależnie.
Dziękuję za pomoc, natomiast to nie jest efekt taki, jakbym oczekiwał. Zrobiłem test; Napisałem plik .sco, tylko z użyciem [mesh], wstawiając Ampel_red.o3d i wyeksportowany plik Ampel_red.o3d. Rezultat jest taki, że jeden z obiektów stale świeci, a obiekt zimportowany i wyeksportowany w Blenderze reaguje na cień.
![]() ![]() ![]()
Pomogłem tyle ile pamiętałem. Nie mam dostępu do komputera aktualnie. Postaram się pomóc jak wrócę.
| |||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |