Odpowiedź 
Obiekt bez cieni
Autor Wiadomość

_
Użytkownicy
Liczba postów: 43
Dołączył: 05-2015
Podziękowań: 3
Post: #1
Obiekt bez cieni
Witam,
chciałbym się dowiedzieć, jak wykonać obiekt bez cieni, w którym to jasność tekstury obiektu, nie zmienia się pod wpływem pogody i otoczenia, tj. w przypadku użytych obiektów do sygnalizacji świetlnej; ampel_red, ampel_yellow, itp.
Pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.06.2020 18:31 przez Maciex.)
16.06.2020 18:31
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 52
Dołączył: 04-2020
Podziękowań: 26
Post: #2
RE: Obiekt bez cieni
Chodzi o obiekt w otoczeniu, czy w pojeździe?

16.06.2020 19:42
Szukaj postów Cytat

_
Użytkownicy
Liczba postów: 43
Dołączył: 05-2015
Podziękowań: 3
Post: #3
RE: Obiekt bez cieni
Właściwie, chciałbym poznać sposób ukazania obiektu, który nie współpracuje z otoczeniem. Taki obiekt, który nie zmienia jasności, można zauważyć w sygnalizacjach świetlnych. Po podmianie plików .o3d na jakikolwiek inny(w pliku .sco sygnalizatora), efekt przestaje działać, więc z pewnością nie wykonują tego skrypty. Prawdopodobnie jest to ustawienie w pliku modelu. W takim przypadku byłaby to uniwersalna forma dołączania takiego obiektu, czy do pojazdu, czy otoczenia. Natomiast, nie wiem jak mam taką "sztuczkę" uzyskać, dlatego zwracam się z prośbą. W tym przypadku, chodzi mi o obiekt otoczenia.

16.06.2020 23:05
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 52
Dołączył: 04-2020
Podziękowań: 26
Post: #4
RE: Obiekt bez cieni
W przypadku pojazdu taką modyfikację można zrobić w pliku cfg, a jeśli chodzi o budynek to widziałem w poradniku, że można odpowiednim wpisem, lub brakiem tego wpisu usunąć cień.

Przypomniałem sobie, że w pojeździe można to uzyskać przez wpis "matl" "matlNightmap" czy coś takiego. Wykorzystałem to raz do robienia ekranu w KRG-12, ale wtedy to było uzależnione od elektryki lub innej rzeczy, lecz można zrobić wpis w skryptach, żeby działało niezależnie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.06.2020 08:26 przez wyeliminowanyPL.)
17.06.2020 08:14
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Maciex

_
Użytkownicy
Liczba postów: 43
Dołączył: 05-2015
Podziękowań: 3
Post: #5
RE: Obiekt bez cieni
Dziękuję za pomoc, natomiast to nie jest efekt taki, jakbym oczekiwał. Zrobiłem test; Napisałem plik .sco, tylko z użyciem [mesh], wstawiając Ampel_red.o3d i wyeksportowany plik Ampel_red.o3d. Rezultat jest taki, że jeden z obiektów stale świeci, a obiekt zimportowany i wyeksportowany w Blenderze reaguje na cień.

[Obrazek: gLSC2aj.png] [Obrazek: tm6Y2p3.png] [Obrazek: 7rDgHgV.png]

17.06.2020 13:28
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 52
Dołączył: 04-2020
Podziękowań: 26
Post: #6
RE: Obiekt bez cieni
Pomogłem tyle ile pamiętałem. Nie mam dostępu do komputera aktualnie. Postaram się pomóc jak wrócę.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.06.2020 08:24 przez wyeliminowanyPL.)
17.06.2020 13:48
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: