Odpowiedź 
Obiekty Nocne
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 10
Dołączył: 04-2022
Podziękowań: 4
Post: #1
Obiekty Nocne
Hej, jest może gdzieś jakiś poradnik jak stworzyć budynki żeby świeciły w nocy? szukałem i szukałem ale nie znalazłem żadnego.

20.06.2023 16:06
Szukaj postów Cytat

"tfurca" od golczewa
Twórcy
Liczba postów: 1,754
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 1091
Post: #2
RE: Obiekty Nocne
Na podstawie jednego z podstawowych obiektów:

1. Ustawiamy tryb działania nightmapy w pliku .sco (przetłumaczone z jednego z obiektów Marcela):
Kod:
[NightMapMode]
Tryby działania oświetlenia nocnego:
0: uruchamia się razem z latarniami ulicznymi
1: ma być oświetlony całą dobę
2: jak budynki mieszkalne (zgaszony w godzinach około 23:00-6:00)
3: budynek handlowy/przemysłowy (zgaszony w godzinach około 18:00-7:00)
4: szkoły (zgaszony w godzinach około 15:00-7:00)

Do samego pliku dodajemy ten wpis z cyfrą, która nam odpowiada:
Kod:
[NightMapMode]
2

2. W pliku texture tworzymy folder "night".
3. W tym folderze umieszczamy plik tekstury "nocnej" - nakładamy m.in. tekstury okien z zapalonym światłem za nimi na kompletnie czarny obraz w miejscach, gdzie na głównej teksturze też te okna występują (screeny przykładowe dla jednego z oryginalnych obiektów):
[Obrazek: M6lqaLG.png][Obrazek: PshsiHv.png]

Jak widać, plik tekstury nocnej może być zapisany w mniejszej rozdzielczości dla oszczędności pamięci.

Jak zrobisz wszystko, powinno już wtedy prądzić;)


20.06.2023 20:42
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Ikarus 132 , matiswa00
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: