Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Optymalizacja mapy

#1
Sad  (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.05.2015, 15:05 przez Karosa_Axer.)

Witam, z góry przepraszam jeśli podobny temat był już otwarty ale z pośpiechu nie miałem czasu sprawdzić. Składam pytanie do doświadczonych twórców map. Czy można zoptymalizować mapę? Ponieważ buduję własną i mam problem w pewnych miejscach z płynnością. Gra bardzo się zacina mimo, że nie mam jeszcze w danym miejscu wszystkich obiektów i obawiam się co to będzie później skoro już teraz kiedy mam ok 50% zbudowane liczba FPS to ok 5-8. Nie wiem co mam zrobić a naprawdę w tych miejscach nie mam dużo obiektów. Jest wiele map, na których jest sporo obiektów w wysokiej jakości i symulator działa płynnie, a tu mi się tnie. Będę wdzięczny bardzo za pomoc.
Odpowiedz

#2

Mógłbyś pokazać siatkę swojego modelu?
Odpowiedz

#3

Dawaj screeny "ciężkich" miejsc, może coś znajdziemy. U mnie dwa modele statyczne Karosy powodowały spadek fps z ok 40 do 5...
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
Odpowiedz

#4

Podaję screeny z najniższą wartością fps. Stworzyłem również własne modele budynków, są to proste bryły oteksturowane plikami wagi ok. 100 do 500 kB. Jak widać mam mało modeli a w czasie gry fps w tych miejscach mocno spada.

[Obrazek: 22414913576121783550_thumb.jpg] [Obrazek: 76477375115741083684_thumb.jpg] [Obrazek: 76694150346738789402_thumb.jpg] [Obrazek: 67491731066284453259_thumb.jpg] [Obrazek: 89006252206624892500_thumb.jpg]
Odpowiedz

#5

http://www.iv.pl/viewer.php?file=7647737...083684.jpg Jakim płotem ogrodziłeś ten dworzec/zajezdnie? Bo pamiętam, że podobny jest dość ciężki.
http://www.iv.pl/viewer.php?file=2241491...783550.jpg Tutaj na pewno statyczne ciężarówki i inne pojazdy ważą sporo.
Pozdrawiam Przemo
Odpowiedz

#6

Płot jaki widać w tle http://www.iv.pl/viewer.php?file=7647737...083684.jpg
(podam nazwy obiektów z plików .sco):

[friendlyname]
Zaun_Grün_Klein
[groups]
2
BE-Software
Zäune

i mam też kilka metrów innego płotu:

### Made by bartpiot ###
[groups]
2
Polska
Ploty
[friendlyname]
Plot z siatki
Odpowiedz

#7
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.05.2015, 09:00 przez mex.)

Tak jak wcześniej wspomniał Mattez, wywal Karosy. Na 90% FPSy w tym miejscu skoczą w górę. Ja tak miałem, jak sobie je poustawiałem na dworcu PKS. Wjazd do miasta był koszmarem.
Generalnie trochę za dużo pojazdów statycznych zgrupowane w jednym miejscu.
[Obrazek: gx8fp]
['O'] N-D800 / N-D40
0> - Σ 24-70 f2.8 IF DG EX HSM / Σ 120-400 f4.5-5.6 APO DG SO HSM / N 50 f1.8G / N 18-55
Odpowiedz

#8

Ten płot o nazwie Zaun_Grun_Klein jest ciężki, zastąp go jakimś innym. Ładny i lekki wydał np. mmiki26.
I na przyszłość jak podajesz informacje na temat jakiegoś dodatku, to podaj jego lokalizację, np. Omsi/Sceneryobjects/... , a nie tak jak Ty to zrobiłeś, bo potem ciężko taki dodatek odnaleźć.
Pozdrawiam Przemo
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości