-
Soap
Kierowca zawodowy :)
-
-
Liczba postów: 133
Liczba wątków: 21
Dołączył: 03-2013
Reputacja:
11
Czy ktoś mógłby pomóc w rozszyfrowaniu poszczególnych linijek w pliku sound.cfg?
Kod: [sound]
NG\start1.wav -> nazwa pliku dźwiękowego
0.6 -> ??
[3d] -> ??
-0.7
-2.8
0.7
4.5
[trigger]
ev_engine_starter -> nazwa funkcji dźwięku
......................
[loopsound]
NG\start2.wav -> Nazwa dzwięku
48000 -> częstotliwość?
engine_n ->??
150 ->??
0.6 ->??
[3d] ->??
-0.7
-2.8
0.7
4.5
[volcurve] ->??
-1
[pnt] ->??
0.1
0
[pnt] ->??
0.3
1
[conditionSingle]
engine_starter
1
1
[conditionSingle] ->??
engine_on
0
1
Ktoś coś wie? Będę wdzięczny za pomoc bo kompletnie nie czaje co jest co
-
bottleman111
Neoplan fan:)
-
-
Liczba postów: 63
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02-2013
Reputacja:
16
08.02.2014, 21:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.02.2014, 21:36 przez bottleman111.)
Kod: [sound]
NG\start1.wav -> nazwa pliku dźwiękowego
0.6 -> głośność dźwięku
[3d] -> współrzędne 3d (definiują, skąd wydobywa się dźwięk)
-0.7 -> odległość od środka pojazdu w metrach w osi X (lewo-prawo)
-2.8 -> - j.w. w osi Y (Przód-tył)
0.7 -> Wysokość (oś Z)
4.5
[trigger]
ev_engine_starter -> wywoływacz dźwięku
......................
[loopsound]
NG\start2.wav -> Nazwa dzwięku
48000 -> częstotliwość próbkowania dźwięku (najprawdopodobniej) tu- 48kHz
engine_n -> funkcja, definiująca powiązanie szybkości dźwięku wraz z wartością zmiennej, w tym wypadku engine_n
150 -> wartość zmiennej, przy której dźwięk ma taką samą "szybkość" jak w oryginalnym pliku, powyżej tej wartości będzie przyspieszał, poniżej zwalniał
0.6 -> głośność
[3d] ->współrzędne 3d j.w.
-0.7
-2.8
0.7
4.5
[volcurve] -> zmiana głośności w zależności od warunku/wartości
-1
[pnt] -> poszczególne punkty krzywej głośności
0.1 -> wartość warunku/zmiennej
0 -> głośność 0.0-1.0
[pnt]
0.3
1
[conditionSingle] -> warunek włączenia dźwięku
engine_starter -> zmienna warunku
1 -> wartość wymagana
1
[conditionSingle] -> warunek włączenia dźwięku
engine_on -> zmienna warunku
0 -> wartość wymagana
1
Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania albo wątpliwości, wyjaśnię Ci na innym przykładzie. Pozdro.
-
Soap
Kierowca zawodowy :)
-
-
Liczba postów: 133
Liczba wątków: 21
Dołączył: 03-2013
Reputacja:
11
Dzięki. Jakoś to ogarnę myślę. Jeszcze takie pytanie. Jak wydłużyć odtwarzanie dźwięku? Mam nagrane dźwięki odpalania silnika. Co zrobić aby dźwięk rozruchu nie pokrywał się z dźwiękiem biegu jałowego? Tzn. Dźwięk rozruchu trwa 3,8s. W OMSI przy naciśnięciu startera słychać może 0,5s tego dźwięku i odrazu słychać nałożony na to dźwięk jałowy. Z tym, że starter gaśnie po tych kilku sekundach
-
bottleman111
Neoplan fan:)
-
-
Liczba postów: 63
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02-2013
Reputacja:
16
Tutaj już musisz bardziej zagłębić się w skrypty. Konieczne byłoby opóźnienie uruchomienia silnika o te 3,3s. Jeśli modyfikujesz Mana od M&R albo Merca z Hamburga, sam nagrany dźwięk rozruchu nie wystarczy, trzeba wyciąć i zapętlić rozrusznik- to przez skrypt zapłonu na zimno. W miarę spadku temperatury, dźwięk rozrusznika będzie dłużej odtwarzany  . Wtedy, ingerencja w skrypty nie ma sensu. Pozdro.
-
mcd
Użytkownik
-
-
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: 07-2013
Reputacja:
0
Podepnę się z pytaniem odnośnie dźwięku. W ikarusie 260.46 bkvmod chciałbym przyciszyć dźwięk zamykania pierwszych drzwi. Czy to można gdzieś w skryptach ustawić, czy po prostu przyciszyć dany dźwięk w edytorze audio?
-
Mervin
B)
-
-
Liczba postów: 558
Liczba wątków: 15
Dołączył: 06-2014
Reputacja:
188
Sciągnij program audacity, otwórz plik z dźwiekim drzwi, przycisz go suwakiem po lewej stronie, zapisz, później otwórz zapisany plik w/w programie i skonwertuj go do formatu .wav i podmień w folderze z dźwiękami  .
blah
-
Malas
Użytkownik
-
-
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 0
Dołączył: 10-2014
Reputacja:
10
Witam czy ktoś wie jaki kod trzeba wpisać do sound.cfg aby utrzymać dzwięk przy maksymalnej prędkości. w Ikarusie 280.70E ten dźwięk mi zanika pozostaje tylko echo retardera.
-
mattez
VIP
-
-
Liczba postów: 1,327
Liczba wątków: 49
Dołączył: 12-2012
Reputacja:
421
Wrzuć kawałek skryptu z tym dźwiękiem, bo coś Ci go najprawdopodobniej ogranicza, wróżkami nie jesteśmy.
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!
PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
-
Malas
Użytkownik
-
-
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 0
Dołączył: 10-2014
Reputacja:
10
(31.07.2017, 16:52)M@ttez napisał(a): Wrzuć kawałek skryptu z tym dźwiękiem, bo coś Ci go najprawdopodobniej ogranicza, wróżkami nie jesteśmy.
To jest dźwięk który jako jedyny jest słyszalny przy maksymalnej prędkości
Kod: #############################################
Retarder voith D851 dźwięk
#############################################
[loopsound]
retarder.wav
44100
antrieb_n_kardanwelle
700
0.8
[3d]
0.05
0.044
0.75
4.5
[volcurve]
-1
[pnt]
0
0
[pnt]
1
1
[volcurve]
antrieb_n_kardanwelle
[pnt]
500
0
[pnt]
700
0.4
[pnt]
2300
0.6
[pnt]
2600
0.7
[pnt]
3000
0.9
[volcurve]
antrieb_retarder_volume
[pnt]
0
0
[pnt]
1
1
[conditionSingle]
antrieb_wendesatz
1
1
A ten dźwięk chciałbym aby utrzymywał się przy maksymalnej prędkości.
Kod: [loopsound]
D_Axle_lasst_316.wav
44100
Wheel_RotationSpeed_1_L
320
2
[3d]
0
-2.7
0.5
7
[volcurve]
M_Wheel
[pnt]
750
0
[pnt]
3000
1
[volcurve]
Wheel_RotationSpeed_1_L
[pnt]
50
0
[pnt]
160
0
[pnt]
205
0
[pnt]
250
0
[pnt]
280
0.7
[pnt]
320
1
Jeżeli to nie pomoże to mogę wysłać cały plik sound.cfg
|