Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Plik sound.cfg

#1

Czy ktoś mógłby pomóc w rozszyfrowaniu poszczególnych linijek w pliku sound.cfg?

Kod:
[sound]
NG\start1.wav    -> nazwa pliku dźwiękowego
0.6 -> ??

[3d] -> ??
-0.7
-2.8
0.7
4.5

[trigger]
ev_engine_starter -> nazwa funkcji dźwięku

......................

[loopsound]
NG\start2.wav  -> Nazwa dzwięku
48000  -> częstotliwość?
engine_n ->??
150 ->??
0.6 ->??

[3d] ->??
-0.7
-2.8
0.7
4.5

[volcurve] ->??
-1

[pnt] ->??
0.1
0

[pnt] ->??
0.3
1

[conditionSingle]
engine_starter
1
1

[conditionSingle] ->??
engine_on
0
1

Ktoś coś wie? Będę wdzięczny za pomoc bo kompletnie nie czaje co jest co:(
Odpowiedz

#2
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.02.2014, 21:36 przez bottleman111.)

Kod:
[sound]
NG\start1.wav    -> nazwa pliku dźwiękowego
0.6 -> głośność dźwięku

[3d] -> współrzędne 3d (definiują, skąd wydobywa się dźwięk)
-0.7 -> odległość od środka pojazdu w metrach w osi X (lewo-prawo)
-2.8 -> - j.w. w osi Y (Przód-tył)
0.7 -> Wysokość (oś Z)
4.5

[trigger]
ev_engine_starter -> wywoływacz dźwięku

......................

[loopsound]
NG\start2.wav  -> Nazwa dzwięku
48000  -> częstotliwość próbkowania dźwięku (najprawdopodobniej) tu- 48kHz
engine_n -> funkcja, definiująca powiązanie szybkości dźwięku wraz z wartością zmiennej, w tym wypadku engine_n
150 -> wartość zmiennej, przy której dźwięk ma taką samą "szybkość" jak w oryginalnym pliku, powyżej tej wartości będzie przyspieszał, poniżej zwalniał
0.6 -> głośność

[3d] ->współrzędne 3d j.w.
-0.7
-2.8
0.7
4.5

[volcurve]  -> zmiana głośności w zależności od warunku/wartości
-1

[pnt]  -> poszczególne punkty krzywej głośności
0.1 -> wartość warunku/zmiennej
0 -> głośność 0.0-1.0

[pnt]
0.3
1

[conditionSingle] -> warunek włączenia dźwięku
engine_starter  -> zmienna warunku
1 -> wartość wymagana
1

[conditionSingle] -> warunek włączenia dźwięku
engine_on -> zmienna warunku
0 -> wartość wymagana
1
Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania albo wątpliwości, wyjaśnię Ci na innym przykładzie. Pozdro.
 Podziękowania za post: Westu(+1) , quill170(+1)
Odpowiedz

#3

Dzięki. Jakoś to ogarnę myślę. Jeszcze takie pytanie. Jak wydłużyć odtwarzanie dźwięku? Mam nagrane dźwięki odpalania silnika. Co zrobić aby dźwięk rozruchu nie pokrywał się z dźwiękiem biegu jałowego? Tzn. Dźwięk rozruchu trwa 3,8s. W OMSI przy naciśnięciu startera słychać może 0,5s tego dźwięku i odrazu słychać nałożony na to dźwięk jałowy. Z tym, że starter gaśnie po tych kilku sekundach:(
Odpowiedz

#4

Tutaj już musisz bardziej zagłębić się w skrypty. Konieczne byłoby opóźnienie uruchomienia silnika o te 3,3s. Jeśli modyfikujesz Mana od M&R albo Merca z Hamburga, sam nagrany dźwięk rozruchu nie wystarczy, trzeba wyciąć i zapętlić rozrusznik- to przez skrypt zapłonu na zimno. W miarę spadku temperatury, dźwięk rozrusznika będzie dłużej odtwarzany:). Wtedy, ingerencja w skrypty nie ma sensu. Pozdro.
Odpowiedz

#5

Podepnę się z pytaniem odnośnie dźwięku. W ikarusie 260.46 bkvmod chciałbym przyciszyć dźwięk zamykania pierwszych drzwi. Czy to można gdzieś w skryptach ustawić, czy po prostu przyciszyć dany dźwięk w edytorze audio?
Odpowiedz

#6

Sciągnij program audacity, otwórz plik z dźwiekim drzwi, przycisz go suwakiem po lewej stronie, zapisz, później otwórz zapisany plik w/w programie i skonwertuj go do formatu .wav i podmień w folderze z dźwiękami;).
blah
Odpowiedz

#7

Witam czy ktoś wie jaki kod trzeba wpisać do sound.cfg aby utrzymać dzwięk przy maksymalnej prędkości. w Ikarusie 280.70E ten dźwięk mi zanika pozostaje tylko echo retardera.
Odpowiedz

#8

Wrzuć kawałek skryptu z tym dźwiękiem, bo coś Ci go najprawdopodobniej ogranicza, wróżkami nie jesteśmy.
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
Odpowiedz

#9

(31.07.2017, 16:52)M@ttez napisał(a): Wrzuć kawałek skryptu z tym dźwiękiem, bo coś Ci go najprawdopodobniej ogranicza, wróżkami nie jesteśmy.

To jest dźwięk który jako jedyny jest słyszalny przy maksymalnej prędkości
Kod:
#############################################
Retarder voith D851  dźwięk
#############################################

[loopsound]
retarder.wav
44100
antrieb_n_kardanwelle
700
0.8

[3d]
0.05
0.044
0.75
4.5

[volcurve]
-1

[pnt]
0
0

[pnt]
1
1

[volcurve]
antrieb_n_kardanwelle

[pnt]
500
0

[pnt]
700
0.4

[pnt]
2300
0.6

[pnt]
2600
0.7

[pnt]
3000
0.9

[volcurve]
antrieb_retarder_volume

[pnt]
0
0

[pnt]
1
1

[conditionSingle]
antrieb_wendesatz
1
1
A ten dźwięk chciałbym aby utrzymywał się przy maksymalnej prędkości.
Kod:
[loopsound]
D_Axle_lasst_316.wav
44100
Wheel_RotationSpeed_1_L
320
2

[3d]
0
-2.7
0.5
7

[volcurve]
M_Wheel

[pnt]
750
0

[pnt]
3000
1

[volcurve]
Wheel_RotationSpeed_1_L

[pnt]
50
0

[pnt]
160
0

[pnt]
205
0

[pnt]
250
0

[pnt]
280
0.7

[pnt]
320
1

Jeżeli to nie pomoże to mogę wysłać cały plik sound.cfg
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości