Odpowiedź 
Pomoc przy skrzyżowaniach.
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 177
Dołączył: 08-2014
Podziękowań: 38
Post: #1
Pomoc przy skrzyżowaniach.
Witam chciałem poprosić o pomoc, a mianowicie sprawa jest tego typu:
Mam skrzyżowania i pętle zbudowane ze spinów, widoczne na zdjęciu, czy da się je przerobić żeby to był jeden obiekt, jeżeli tak to proszę o pomoc i napisanie w jaki sposób to zrobić. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
[Obrazek: D46YQUA.jpg]


Projekt GZM ZTM
21.01.2018 13:24
Szukaj postów Cytat

"tfurca" od golczewa
Twórcy
Liczba postów: 1,752
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 1091
Post: #2
RE: Pomoc przy skrzyżowaniach.
Możesz je najwyżej wymodelować. Ale i tak najlepiej jest zrobić kostkę AI, będzie działać tak samo jak zbudowane ze splinów.


21.01.2018 17:01
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 177
Dołączył: 08-2014
Podziękowań: 38
Post: #3
RE: Pomoc przy skrzyżowaniach.
KMSzczecin nie zrozumiałeś mnie nie chodzi o ruch AI, ruch AI robię na skrzyżowaniach tylko na kostki ruchu AI, tylko chodzi o tą pętlę widoczną na zdjęciu. Ta pętla jest zrobiona z 40 splinów asfaltu i 20 splinów krawężnika, a ja chcę żeby to był obiekt jeden, bo spilny zjadają masę FPS, a jak ta pętla będzie jako obiekt będzie lżejsza.


Projekt GZM ZTM
21.01.2018 17:16
Szukaj postów Cytat

"tfurca" od golczewa
Twórcy
Liczba postów: 1,752
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 1091
Post: #4
RE: Pomoc przy skrzyżowaniach.
Piszę, że najwyżej możesz je wymodelować w np. Blenderze. Nie da się ot tak złączyć w jeden obiekt.


21.01.2018 18:05
Szukaj postów Cytat

w porzadalu
Super Moderatorzy
Liczba postów: 2,140
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 1255
Post: #5
RE: Pomoc przy skrzyżowaniach.
Bzdura, jest opcja exportu splines do obiektów, każdy splin exportuje się osobno, potem można je zaimportować do Blendera, poustawiać, połączyć i wyekstportować ponownie.
http://strefa-omsi.pl/Watek-Spline-expor...e#pid12409 Dużo tu nie ma, ale może coś pomoże.


Specyfikacja komputera: [Link]
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

21.01.2018 18:41
Szukaj postów Cytat

Spór o charakterze cywilnym
Zasłużeni
Liczba postów: 213
Dołączył: 10-2013
Podziękowań: 734
Post: #6
RE: Pomoc przy skrzyżowaniach.
Nieco poprawię kolegę powyżej. Jest opcja eksportu w edytorze i można CAŁE skrzyżowanie eksportować, nie trzeba pojedynczo;) Zaznacza się wybrane spliny i eksportuje (trzeba pamiętać że będą jako jeden obiekt). Ma to tę zaletę, że są ułożone tak jak trzeba.

21.01.2018 19:34
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: pause1

Kąstal Hożuf
Zasłużeni
Liczba postów: 272
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 505
Post: #7
RE: Pomoc przy skrzyżowaniach.
Dodam jeszcze, że proces eksportu nie jest bezstratny, tj. wyeksportowane spliny tracą informacje o teksturze <ale siatka mapowania jest ok> więc należy pamiętać o ponownym przypisaniu tekstury i materiału do poszczególnych części obiektu

21.01.2018 23:51
Szukaj postów Cytat

>> Motorniczy&Kierowca <<
Użytkownicy
Liczba postów: 396
Dołączył: 09-2014
Podziękowań: 65
Post: #8
RE: Pomoc przy skrzyżowaniach.
I jak zwykle KM wie lepiej.

Można jednego splina i nawet kilka. Minusem jest że gubi teksturę, ale to nie jest problem. Na upartego to nawet z tego co kojarzę, to można teren wyeksportować do X:)


Shaggy Project AddOns - 3D, czyli wszystko i nic 8)
22.01.2018 01:11
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 177
Dołączył: 08-2014
Podziękowań: 38
Post: #9
RE: Pomoc przy skrzyżowaniach.
To mam rozumieć że przed eksportem do pliku X trzeba w Blenderze na nowo teksturować i dopiero wyeksportować do X, tak mam to rozumieć ?


Projekt GZM ZTM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.01.2018 11:55 przez Krzysztof H.)
22.01.2018 11:55
Szukaj postów Cytat

Spór o charakterze cywilnym
Zasłużeni
Liczba postów: 213
Dołączył: 10-2013
Podziękowań: 734
Post: #10
RE: Pomoc przy skrzyżowaniach.
Trzeba po prostu od nowa przypisać tekstury do odpowiednich powierzchni - nic więcej.

22.01.2018 13:37
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: