Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Problem z czcionką własnej roboty

#1

Witam. Mam problem z czcionką własnego autorstwa. Jest ona przeznaczona dla tablic rejestracyjnych. Mimo jak mniemam poprawnego wypełnienia pliku oft zamiast treści pokazują się artefakty. Nie mam pomysłu na rozwiązania problemu. Dołączam problematyczną czcionkę https://drive.google.com/file/d/1lNgo4wo...sp=sharing

Załączone pliki Miniatury
   

Odpowiedz

#2
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.02.2021, 18:28 przez Anonim17PL.)

A toto.
W Gimpie należy czcionkę zapisać jako RGB, 24 bity R8 G8 B8, bez zapisywania informacji o przestrzeni kolorów, bez kanału alpha.

Czcionki nie powinny mieć wygładzania ani hintingu

Po drugie: Po testach widzę że masz złe wpisy w .oft
 Podziękowania za post: mistersix(+1)
Odpowiedz

#3
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.02.2021, 19:07 przez mistersix.)

Zastosowałem się do tego no i artefaktów już nie ma. Problem jednak wciąż jest z literami w drugim rzędzie. Według wytycznych dane oft dla tych liter powinny się zgadzać, wymierzenie odpowiednie pikseli w gimpie dają wartość która jest wprowadzona do pliku(wymieniłem dolny wpis na 139). Prosiłbym bym o wyjaśnienie co zepsułem:).

Załączone pliki Miniatury
   

Odpowiedz

#4

No właśnie dane oft dla tych liter nie zgadzają się.

Podsyłam prawidłowy plik oft wykonany przeze mnie.

Załączone pliki
.txt   MR6_Plate_PL.txt (Rozmiar: 1.44 KB / Pobrań: 3)
 Podziękowania za post: mistersix(+1)
Odpowiedz

#5
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.02.2021, 19:31 przez mistersix.)

Po wprowadzeniu twojego nadal to samo - wciąż drugi rząd sie sypie z jakiegoś powodu. Jak nie będzie żadnych sugestii to chyba pozostanie ustawienie wszystkich liter w jednym wierszu.

Załączone pliki Miniatury
   

Odpowiedz

#6

Niemożliwe!

Spróbuj wstawić czcionkę w MAN SD202 tak:

Kod:
1
[texttexture]
ident
Kennz_DtAlt
128
64
1
0
0
0
Zamień na:
Kod:
1
[texttexture]
ident
MR6_Plate_PL
900
450
1
0
0
0

I daj screena jak to wygląda.
Odpowiedz

#7
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.02.2021, 22:08 przez mistersix.)

Cóż powiem tak że mnie bardzo zaskoczyło to, że musiałem zrestartować całą grę od nowa(zwykle wystarcza włączenie nowej gry) ale w końcu zadziałało. Został tylko jeden aspekt. Rząd pierwszy wypadało by wyrównać do pozostałych. PS. Dane z mojego poprzedniego pliku działają i nawet równe są rzędy. Tak więc w końcu było dobrze czy źle?:)

Załączone pliki Miniatury
       

Odpowiedz

#8
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.02.2021, 23:42 przez Anonim17PL.)

Sam nie wiem już teraz czy było dobrze czy źle :E

Grę trzeba było zrestartować ponieważ jedyne podczas uruchamiania Omsi inicjuje fonty;)
Odpowiedz

#9
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.02.2021, 13:19 przez ni3tb8.)

Zawsze można użyć triku, zmienić nazwę fontu i wtedy wystarczy odpalić jedynie nową sytuację;). Ja przy tworzeniu swoich czcionek zawsze staram się umieścić pierwszy rząd znaków na wysokości 0, a kolejne w rzędy w równych odstępach od poprzednich, daje to mniejszą szansę na pomyłkę w czasie wpisywania wysokości wierszy, choć osobiście korzystam z programu, który sam znajduje znaki na bitmapie, wtedy jedynie potrzebny jestem do zdefiniowania każdego znaku, takim sposobem pomyłka jest zniwelowana praktycznie do zera.

Zostawiam link do ww. narzędzia: Klik!, może się komuś przyda:).
Pomogłem, lub spodobała Ci się moja praca? - daj rep'a! +200 Rep:party:
Dowiedz się więcej o moich projektach na FB!
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości