Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Problem z przejazdem kolejowym

#1

Witam użytkowników forum.

Zwracam się z prośbą o pomoc w poprawie działania sygnalizacji na przejeździe kolejowym. Otóż dla zabawy przerabiam w edytorze mapę Grundorf. Linii kolejowej na mapie nie zmieniłem znacząco, skorygowałem tylko łuki oraz dodałem mijankę w obrębie stacji.
Parę dni temu zdecydowałem się stworzyć przejazd kolejowy za górką na której znajduje się przystanek Bauernhof. Dodałem do mapy kostkę AI, stworzyłem w niej pożądane skrzyżowanie oraz podpiąłem szlabany i sygnalizatory świetlne. Do tego momentu wszystko działa bez zarzutu.

   
   

Problem pojawia się przy planowym ruchu pociągów. Otóż sygnalizacja aktywuje się już w momencie, gdy pociąg pojawia się na drugim końcu mapy przy szpitalu, a sekwencja zamykania i otwierania przejazdu zapętla się za każdym razem gdy pociąg wjeżdża na nowy odcinek toru. Próbowałem znaleźć przyczynę takiego stanu rzeczy, niestety bez skutku. Dla sprawdzenia stworzyłem pociąg testowy jadący z przeciwnego kierunku, i na niego sygnalizacja w ogóle nie reaguje (nie planuję go zostawiać na mapie i po rozwiązaniu problemu zostanie usunięty).

Czy jest możliwym, aby przejazd kolejowy zamykał się dopiero po ruszeniu pociągu ze stacji?
Poniżej film, na którym ukazany jest problem.


Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Odpowiedz

#2

z tego co ja testowałem to nic nie da się z tym zrobić, OMSI zawsze widzi pociąg przed kostką, nawet jak jest daleko. Zmienianie wartości approachdist też nic nie zmienia.
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
Odpowiedz

#3
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.03.2025, 00:05 przez kacper_2000.)

Jeśli chodzi o moment wzbudzania rogatek przez pociąg to ja to zrobiłem tak:
Podzieliłem trasę pociągu na dwie osobne, występujące jedna po drugiej w rozkładzie - łączące się w miejscu gdzie pociąg powinien zacząć integrować się z rogatkami. Wychodzi to tak że rogatki trybią dopiero wtedy gdy pociąg "zaczyna" drugą trasę - pierwsza trasa nie przebiega przez rogatki więc pociąg respiąc się na drugim końcu mapy na trasie 1 nie ma wpływu na rogatki.

Ze względu na to że przejscie pociągu z trasy 1 na 2 wymaga zatrzymania pojazdu - proponuje najbardziej naturalne rozcięcie trasy na stacji którą pokazałeś na filmie.

Tutaj też protip dla miejsc gdzie chcemy zastosować to w przypadku przejazdów kolejowych położonych przy samej stacji, kiedy to pociąg rozpoczyna trasę i od razu wjeżdża na niezamknięty jeszcze przejazd - w rozkładzie jazdy przy pierwszej kostce busstop w godzinie odjazdu wpisujemy np. 1.000 [min] i zaznaczamy opcję z obowiązkowym oczekiwaniem na odjazd - dzięki takiej kombinacji pociąg wyjeżdża z przymusowym minutowym "opóźnieniem", podczas którego przejazd zdąży się bezpiecznie zamknąć.

Natomiast w sprawie niezamykających się rogatek mam kilka pomysłów:
1. Pociąg może respić się zbyt blisko stacji, w odległości mniejszej niż podany approachdist, spróbowałbym zrobić tory o kafel dalej (pamiętaj że w momencie spawnu pociąg w całości musi być na torach - w konsekwencji zbyt krótkiego dystansu przy dłuższym pociągu towarowym czoło składu może się zrespić dosłownie na przejeździe)
2. W kostce ai mogłeś nie zaznaczyć że track ma być "dwukierunkowy", w konsekwencji pociąg wybrał sobie splin który pozostał na przejeździe
3. Track jest dwukierunkowy, ale może trasa w tym kierunku została ułożona nie uwzględniając kostki a splina który pozostał pod kostką.

W pierwszej kolejności naprawiania błędu przedłużyłbym tor (i trasę) o jakies 300m conajmniej, sprawdził w crossing editorze czy track jest dwukierunkowy oraz pozbyłbym się tymczasowo kawałka splina z torem który został zastąpiony w kostce ai.

Pozdro
[Obrazek: g4CoQsN.png]
Odpowiedz

#4

(20.03.2025, 00:02)kacper_2000 napisał(a): Jeśli chodzi o moment wzbudzania rogatek przez pociąg to ja to zrobiłem tak:
Podzieliłem trasę pociągu na dwie osobne, występujące jedna po drugiej w rozkładzie - łączące się w miejscu gdzie pociąg powinien zacząć integrować się z rogatkami. Wychodzi to tak że rogatki trybią dopiero wtedy gdy pociąg "zaczyna" drugą trasę - pierwsza trasa nie przebiega przez rogatki więc pociąg respiąc się na drugim końcu mapy na trasie 1 nie ma wpływu na rogatki.

Ze względu na to że przejscie pociągu z trasy 1 na 2 wymaga zatrzymania pojazdu - proponuje najbardziej naturalne rozcięcie trasy na stacji którą pokazałeś na filmie.

Tutaj też protip dla miejsc gdzie chcemy zastosować to w przypadku przejazdów kolejowych położonych przy samej stacji, kiedy to pociąg rozpoczyna trasę i od razu wjeżdża na niezamknięty jeszcze przejazd - w rozkładzie jazdy przy pierwszej kostce busstop w godzinie odjazdu wpisujemy np. 1.000 [min] i zaznaczamy opcję z obowiązkowym oczekiwaniem na odjazd - dzięki takiej kombinacji pociąg wyjeżdża z przymusowym minutowym "opóźnieniem", podczas którego przejazd zdąży się bezpiecznie zamknąć.

Natomiast w sprawie niezamykających się rogatek mam kilka pomysłów:
1. Pociąg może respić się zbyt blisko stacji, w odległości mniejszej niż podany approachdist, spróbowałbym zrobić tory o kafel dalej (pamiętaj że w momencie spawnu pociąg w całości musi być na torach - w konsekwencji zbyt krótkiego dystansu przy dłuższym pociągu towarowym czoło składu może się zrespić dosłownie na przejeździe)
2. W kostce ai mogłeś nie zaznaczyć że track ma być "dwukierunkowy", w konsekwencji pociąg wybrał sobie splin który pozostał na przejeździe
3. Track jest dwukierunkowy, ale może trasa w tym kierunku została ułożona nie uwzględniając kostki a splina który pozostał pod kostką.

W pierwszej kolejności naprawiania błędu przedłużyłbym tor (i trasę) o jakies 300m conajmniej, sprawdził w crossing editorze czy track jest dwukierunkowy oraz pozbyłbym się tymczasowo kawałka splina z torem który został zastąpiony w kostce ai.

Pozdro

Dzięki za odpowiedź.

Pomysł z podzieleniem trasy jest naprawdę ciekawy i jest spora szansa że rozwiąże mój problem. W wolnym czasie przerobię szlak pod tym kątem i dam znać jak wyszło.
Co do punktu 3 to rzeczywiście mogłem w pośpiechu zaznaczyć nie ten splin i dlatego rogatki się nie zamykają.
Odpowiedz

#5

Problem rozwiązany. Posiedziałem trochę nad tym i poniżej przedstawiam efekty:

1. Rzeczywiście, dopóki trasa pociągu nie przebiega przez kostkę AI z przejazdem kolejowym to sygnalizacja nie będzie reagować.
2. Splin kolejowy na kostce AI miałem ustawiony jako jednokierunkowy.
3. Sygnalizacja nie reagowała na pociąg testowy, ponieważ był on przypisany do "widocznych" torów, a nie kostki AI.

Zdecydowałem się na całkowitą przebudowę dworca kolejowego na wzór tych znajdujących się na mapie Berlin-Spandau. Dzięki temu mam do dyspozycji 4 krawędzie peronowe, na których według nowego planu kończyć i zaczynać bieg będzie większość pociągów. Na krańcu w stronę szpitala dodałem również dodatkowy wylot w celu urozmaicenia tras pociągów.

To tak naprawdę tyle. Wszystko teraz działa a z efektu końcowego jestem zadowolony.
Wielkie dzięki za pomoc!

   

   

   

   
 Podziękowania za post: Ikarus 132(+1)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości