Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Projekt JG

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.06.2025, 20:50 przez Rastiii.)

Projekt: Projekt JG
Autor: Rastiii
Download: https://drive.google.com/file/d/1EMDjmdV...R2M_A/view
Link do poprawionej mapy: https://drive.google.com/file/d/1sVLTRbS...sp=sharing


Opis: 
Mapa Jeleniogórskiego MZK na której znajdują się realne rozkłady jazdy oraz brygady na rok 2024.
Dostępne linie to: 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 26 oraz 29 (we wszystkich wariantach)

Podziękowanie dla XT-CBL za zrobienie pliku HOF oraz Zapowiedzi.

Link do prezentacji mapy: https://youtu.be/WWYa6i_WP9c?si=IIMIodFoezOn3-A2

Życzę miłego użytkowania

       
 Podziękowania za post: smolarzp@interia.pl(+1) , jakubbrzymowsko6@gmail.com(+1) , Maciej_cwiek(+1) , Szubareg(+1) , pomidorek(+1) , tomkol4510(+1) , omega44(+1) , Pro123(+1) , Voytal(+1)

#2
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.06.2025, 15:32 przez Rastiii.)

Przesyłam brakujące obiekty spliny oraz tekstury:

Download: https://mega.nz/file/LpACxaqR#XXcvpzvgsV...YK8QngD2EE

#3

Archiwum z mapą zostało zapakowane w bardzo, ale to bardzo niechlujny sposób. Po instalacji zarówno paczki podstawowej, jak również niedawno opublikowanej paczki z brakującymi plikami, miałem 18 braków w obiektach, 1 brak w splinach oraz 1 brak w pojazdach AI. Większość braków to były duplikaty obiektów (z końcówkami "_2", "(2)" itd. albo z dodatkową ścieżką niewystępującą w oryginalnym archiwum z obiektami), inne to były pliki z innych map takich jak na przykład Wałbrzych lub Praga od AFG, czasami też z dodatków takich jak Polskie znaki drogowe. Koniec końców wciąż brakuje mi tych plików...

Kod:
Sceneryobjects\Polskie sygnalizatory\S-villamos\SB_Overhead_Blind.sco
Sceneryobjects\VIDEKI_PALYA\LMG123_Magyar_Posta_jarmuvek\VW_Caddy_posta.sco

Kod:
trains\pdmen57.zug

...które nie są nigdzie dostępne. A szukałem naprawdę wszędzie. Łącznie spędziłem ponad godzinę na kompletowaniu plików, zamiast na zwiedzaniu mapy, co osobiście uważam za kompletną stratę mojego czasu.

Zdaję sobie sprawę, że autor jest początkującym twórcą oraz że nikt nie jest nieomylny, ale w tym przypadku nie uważam tego za niedopatrzenie, a zwyczajne niedbalstwo i niechlujstwo w pakowaniu archiwum z mapą. Z reguły nie mam problemu z szukaniem brakujących plików do mapy, ale w tym przypadku chyba po raz pierwszy poczułem się tak sfrustrowany. I prawdopodobnie nie miałbym z tym problemu, gdyby nie fakt, że pełna paczka z mapą i wszystkimi wymaganymi dodatkami waży 15 gigabajtów (!!!), natomiast po jego wypakowaniu do oddzielnego folderu prawie dwukrotnie więcej. Co zresztą możecie zobaczyć niżej. Przykro mi, ale to jest dla mnie naprawdę duży minus, a nawet nie zdążyłem włączyć gry, załadować mapy i autobusu oraz przejechać pierwszych stu metrów po mapie.

[Obrazek: kd4fVDj.png]

#4

Musiałem się trochę natrudzić, żeby uruchomić tę mapę, ale w końcu się udało.

Jak zobaczyłem wątek na temat tworzenia tej mapy, to pomyślałem sobie: „ta, jasne”, ile to już razy jakiś użytkownik w młodzieńczym uniesieniu deklarował, że zbuduje mapę swojego miasta, obejmująca wszystkie linie po nim kursujące, że ma plan, że będzie działać. Po czym, oczywiście, zapał gasł. I w sumie, spodziewałem się dokładnie tego samego i w tym przypadku.

A potem zobaczyłem niniejszy wątek w pobieralni. Pierwsza myśl - pewnie podpucha, rozpakuję archiwum, a tam sklejona na szybko mapa składająca się z 10 kafelków, albo jeszcze coś gorszego. Ale nie! Rzeczywiście - na mapie znajduje się niemal cała Jelenia Góra i wszystkie linie, które miały się znaleźć, w tym z kursami wariantowymi.


No to w takim razie gdzie jest haczyk? Bo tak, haczyk niestety jest.

Mapę mógłbym określić jako betę, i to dosyć wczesną. Jestem dopiero po przejechaniu się jednym półkursem linii nr 8, no i cóż… W bardzo wielu miejscach brakuje helperów, przez co nie wiadomo gdzie jechać, ruch uliczny i piesi często wariują. Ale najgorsze - wiele miejsc jest po prostu niedokończone. Mapa w wielu miejscach zieje pustkami, i to bezpośrednio wokół drogi, po której jedziemy.

Widać wyraźnie, że autor poszedł w ilość, a nie jakość.

Ale nie jest źle - ilość linii jest imponująca, mapa jest grywalna już na tym etapie. Tereny, które są dokończone, wykonane są na przyzwoitym poziomie. Bez rewelacji, ale jest ok.

Summa summarum w sumie polecam.

#5

(14.06.2025, 15:20)mister Jot napisał(a):
Kod:
Sceneryobjects\Polskie sygnalizatory\S-villamos\SB_Overhead_Blind.sco
Sceneryobjects\VIDEKI_PALYA\LMG123_Magyar_Posta_jarmuvek\VW_Caddy_posta.sco

Kod:
trains\pdmen57.zug

...które nie są nigdzie dostępne.

Podaję link z tymi plikami:

https://drive.google.com/file/d/1O_k-RiX...drive_link
 Podziękowania za post: Maciej_cwiek(+1) , mister Jot(+1)

#6

Bardzo przepraszam za to zamieszanie z brakami. Wynika ono z tego że dwa lata temu kiedy zaczynałem robić mapę brałem obiekty z losowych folderów co powoduję tak duża liczbę plików i to że paczka waży 15 GB. Na obecną chwilę biorę pliki z konkretnych folderów i przed wydaniem mapy starałem się podmienić wszystkie przekopiowane obiekty i spliny.
To pierwsza oficjalna mapa jaką wydałem i pierwsze archiwum jakie pakuję, stąd takie problemy.

#7
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.06.2025, 09:09 przez mister Jot.)

(14.06.2025, 17:43)Rastiii napisał(a): Bardzo przepraszam za to zamieszanie z brakami. Wynika ono z tego że dwa lata temu kiedy zaczynałem robić mapę brałem obiekty z losowych folderów co powoduję tak duża liczbę plików i to że paczka waży 15 GB. (...)

Dlatego dobrym pomysłem byłoby stworzenie lżejszego archiwum, zawierającego tylko pliki z mapą, pojazdami oraz dedykowanymi obiektami i splinami. To pozwoli wyeliminować problem wagi paczki, ponieważ większość obiektów i splinów jest udostępniona publicznie na forach o OMSI.
 Podziękowania za post: tomkol4510(+1)

#8
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.06.2025, 09:13 przez mister Jot.)

Natomiast co do samej mapy... cóż, zobaczcie niżej. Oto zrzuty ekranu dokumentujące mój przejazd linią 1, a przynajmniej próbę...

[Obrazek: oWSPz4A.jpeg]
[Obrazek: cm2ALcK.jpeg]
[Obrazek: 3kv3YbH.jpeg]
[Obrazek: OUYXYfl.jpeg]
[Obrazek: y1lkm3R.jpeg]
[Obrazek: rNLpUiO.jpeg]
[Obrazek: axHny3j.jpeg]

...ponieważ na wysokości przystanku Sąd wykrzaczyło mi się OMSI. No nic, zdarza się. Lecz mówiąc szczerze, pierwszy kontakt z mapą mnie nie zachwycił. Wręcz przeciwnie. Zresztą, pozwolę sobie zacytować post omegi44, który w doskonały sposób oddaje stan mapy.

omega44 napisał(a):W bardzo wielu miejscach brakuje helperów, przez co nie wiadomo gdzie jechać [...], wiele miejsc jest po prostu niedokończone. Mapa w wielu miejscach zieje pustkami, i to bezpośrednio wokół drogi, po której jedziemy. Widać wyraźnie, że autor poszedł w ilość, a nie jakość.

Jednak moje zdanie na temat tej mapy jest zupełnie inne. Nie nazwałbym siebie typem wymagającego konsumenta, lecz przede wszystkim zależy mi na tym, aby produkt, który otrzymam był gotowy do publikacji. W przypadku OMSI moja definicja słowa "gotowy do publikacji" oznacza: dokończony, sumiennie przetestowany, dopieszczony i tak dalej. W przypadku Projektu JG odnoszę wrażenie, że obcuję z czymś wydanym na szybko. Otoczenie mapy wygląda chaotycznie, niechlujnie, w wielu miejscach brakuje zagospodarowania w postaci chociażby jakiegoś tła, backdropy są ułożone od Sasa do Lasa - w niektórych miejscach przylegają one chamsko do jezdni i od razu rzucają się w oczy, a w niektórych w ogóle ich nie ma (vide zrzuty ekranu numer 4, 5 i 7). Na mapie występują również problemy techniczne, akurat w moim przypadku nie z ruchem aut AI, ale z pasażerami, którzy przez całą trasę ani razu nie wsiedli do pojazdu. Coś jest również prawdopodobnie nie tak z HOFem, ponieważ czytał zapowiedzi przystankowe na odwrót, to znaczy najpierw "Przystanek", a dopiero potem "Następny przystanek". Na wyświetlaczu autobusu nie pojawił mi się również kierunek, ale prawdopodobnie jest to jakaś pierdoła, popełniona z mojej winy.

Wiem, że brzmię jak malkontent, no ale nie oszukujmy się. Projekt JG ciężko mi w ogóle nawet nazwać betą, a co dopiero alphą; to mi wygląda raczej na mapowy poligon doświadczalny. Nie uświadczymy tutaj nawet helperów, co w ogóle uważam za kuriozum, ponieważ jak mam niby się odnaleźć na totalnie nieznanej mi mapie? Bądź nie bądź, kamera F4 jest jednak dość karkołomnym sposobem orientowania się w terenie. Subiektywnie ciężko mi to naprawdę zdzierżyć, zwłaszcza, że ostatnią godzinę walczyłem z kompletowaniem plików, o czym wspomniałem wcześniej. Sprawiło mi to naprawdę duży zawód, zwłaszcza, że niektóre screeny z działu Rozwój sceny OMSI zapowiadały naprawdę dobrą mapę. Aczkolwiek muszę tutaj oddać, że centrum Jeleniej Góry wyszło naprawdę przyzwoicie. Zapowiedzi również wyszły okej, co do malowań nie wypowiem się, ponieważ nie pochodzę z Jeleniej Góry i byłem tam ledwo dwa razy w swoim życiu. Niestety, niespecjalnie zaciera to negatywne wrażenie, jakie pozostawia reszta mapy. Powiedzmy sobie wprost - po co mi jest 600 kafli mapy oraz ponad 20 linii ze wszystkimi, realnymi wariantami, skoro mapa jest zwyczajnie niekompletna? To trochę tak, jakbym miał czytać dzieło literackie odręcznie napisane przez dysgrafika.

Niestety, ale ocena, jaką mogę wystawić subiektywnie tej mapie to 3/10. Zapowiedzi oraz malowania to jednak dla mnie zdecydowanie za mało, żeby uznać tę mapę za dobrą. Szkoda, wielka szkoda zmarnowanego potencjału. Lecz mimo wszystko, powodzenia w ewentualnych dalszych pracach, na które bardzo liczę, bo to byłby wstyd zostawić tę mapę w takim stanie.

Żebym nie był gołosłowny, sami zobaczcie półrealną mapę Grande Porto 2022, zbudowaną w przeważającej części z podstawowych obiektów i splinów. (Miałem kiedyś założyć oddzielny wątek, ale jakoś zapomniałem). Nawet mimo to mapa zachowuje naprawdę znakomity klimat portugalskich ciasnych ulic centrum, starego miasta oraz przedmieść (z wyjątkiem niemieckojęzycznych szyldów, ale od biedy da się to ścierpieć). Więc tak, da się stworzyć mapę zarówno dużą, jak również dopracowaną, starannie wykonaną, z dobrze zbudowanym otoczeniem oraz świetnym klimatem. I bynajmniej nie jest to jedyny przykład, który mogę wymienić - warto wspomnieć jeszcze o mapach takich jak Wałbrzych, Hamburg, Ahlheim (i Laurenzbach), Lemmental, Probacher Land, Chistogorsk, Středočesko...
 Podziękowania za post: adamets2(+1)

#9
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.06.2025, 00:28 przez m2i0e1t0l.)

Przejechałem na razie kurs wyjazdowy na 22 do Pałacu Sobieszów i...

Pierwsza sprawa - helpery. Autorze, musisz je uzupełnić, bo bardzo dużo czasu traci się na szukanie tras. Kolejna sprawa, to jakość - no nie oszukujmy się najlepsza nie jest, ale biorąc pod uwagę ilość linii i to, że jest to pierwsza jak rozumiem mapka, to można to zaakceptować jako wersja beta. Dlatego mam nadzieję, że helpery będą dodane, a mapka systematycznie będzie uzupełniana, bo w wielu miejscach wieje pustką. Jeśli chodzi o ocenę to za ilość linii - 10/10, wszelkie oznakowanie itd. - 3/10, jakość - 3/10. Myślę, że 5,5/10 ogółem i liczę, że helpery będą w jak najkrótszym czasie dodane, a puste pola uzupełniane. Potencjał jest.

#10

Ja radzę autorowi przeskanować mapę Map Toolsem lub Blue Skyem, aby się upewnić jakie konkretne obiekty, spliny oraz pojazdy zostały dodane do tej mapy i jakie są potrzebne do spakowania, wtedy cała paczka nie będzie ważyć ponad 15GB i dzięki temu nie będzie takich problemów z brakami. Liczę na poprawę!
 Podziękowania za post: Master2007(+1)




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości