Odpowiedź 
Równomierne malowanie
Autor Wiadomość

#lakiernikpogodzinach
Zbanowani
Liczba postów: 74
Dołączył: 07-2017
Post: #1
Równomierne malowanie
Witam!

Mam pytanko a mianowicie. Czy znacie jakiś sposób, aby podczas malowania pomalować tak, aby tył i przód był pomalowany na tej samej wysokości co boki?

Żeby nie wychodziło takie cuś jak w załączniku :iksde:

Pozdrawiam:)



:party::party::party: 60 post:party::party::party:


Załączone pliki Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.01.2018 19:50 przez Karol3910.)
21.01.2018 19:37
Szukaj postów Cytat

>> Motorniczy&Kierowca <<
Użytkownicy
Liczba postów: 396
Dołączył: 09-2014
Podziękowań: 65
Post: #2
RE: Równomierne malowanie
Autorzy modeli starają się żeby szablon był dobrze ułożony i łatwo się malowało. Ale czasami zdarzają się przesunięcia jak tu, więc po prostu "metoda prób i błędów" ;)


Shaggy Project AddOns - 3D, czyli wszystko i nic 8)
22.01.2018 01:30
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Karol3910

#lakiernikpogodzinach
Zbanowani
Liczba postów: 74
Dołączył: 07-2017
Post: #3
RE: Równomierne malowanie
Przykładowo O407 czy UeL, mają boki równolegle i przód i tył się łączy (0407) lub przód i tył są obok siebie, a np. w Manie Kołczu jest tak, że przód jest obok prawego boku, a tył obok lewego boku na template, i tam bardzo łatwo jest pomalować równo.

A mam jeszcze jedno pytanko, jakbym przeniósł sobie przód i tył na miejsce obok każdego z boków po prawej lub lewej stronie, to byłoby normalnie, czy przód autobusu byłby na środku boku lub tyle? :iksde:

Pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.01.2018 14:05 przez Karol3910.)
23.01.2018 14:04
Szukaj postów Cytat

"tfurca" od golczewa
Twórcy
Liczba postów: 1,754
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 1091
Post: #4
RE: Równomierne malowanie
Nie można ot tak sobie pozamieniać miejsc na template bo inaczej będziesz miał jak pisałeś np. przód na prawym boku a z tyłu dach. OMSI bierze teksturę np. dla lewego boku z odpowiedniego miejsca na template.


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.01.2018 14:27 przez KMSzczecin.)
23.01.2018 14:25
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Karol3910

Nazywam się N'Avoie
Super Moderatorzy
Liczba postów: 104
Dołączył: 09-2013
Podziękowań: 178
Post: #5
RE: Równomierne malowanie
(23.01.2018 14:04)Karol3910 napisał(a):  jakbym przeniósł sobie przód i tył na miejsce obok każdego z boków po prawej lub lewej stronie, to byłoby normalnie, czy przód autobusu byłby na środku boku lub tyle? :iksde:

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby tak zrobić. Warunek jest taki, że po pomalowaniu przywróciłbyś wszystko na swoje miejsce. Jednakowoż taki sposób nie gwarantuje, że będziesz miał wszystko równo. Wydaje mi się, że najłatwiejszym sposobem będzie zwyczajne podniesienie/obniżenie konkretnego koloru. Ewentualnie możesz stworzyć na szybko taki pasek na nowej warstwie o szerokości jednego piksela i odpowiedniej wysokości zależnej od potrzeb. Wtedy, po włączenie gry, będziesz wiedział ile dokładnie musisz przesunąć kolor. Pewnie są lepsze sposoby, ale mi zdarza się używać tego.

[Obrazek: cd5e84bcdadca1ad36d562af11309d9b.png]


Ja będę zdrów z pewnością lecz nie dziś
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.01.2018 17:06 przez Jestem Szymek.)
23.01.2018 15:47
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Karol3910

#lakiernikpogodzinach
Zbanowani
Liczba postów: 74
Dołączył: 07-2017
Post: #6
RE: Równomierne malowanie
OK, znalazłem dogodny dla siebie sposób:)

Dziękuję za pomoc:)

23.01.2018 16:24
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: