Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Rzucanie cienia przez budynek

#1

Serwus
Pytanie, da się zrobić taki "myk" jak rzucanie cienia przez budynek? Rozchodzi się o coś takiego jak w przypadku np. latarni.:D
İmage
Odpowiedz

#2
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.08.2016, 17:05 przez Bródnowszczak.)

Jako że nikt nie pomógł, a sam doszedłem do tego jak uzyskać taki efekt, to się podzielę, może się komuś przyda.:D
A więc, mamy przykładowy pliczek .sco:
Kod:
[friendlyname]
Stalowa 21

[groups]
3
Warszawa169
By wr0t3ck17
Kamienice Praga

[mesh]
Stalowa21.o3d

[collision_mesh]
Stalowa21.o3d

[shadow]

[fixed]

[LightMapMapping]
2

[NightMapMode]
2
U mnie na po dodaniu na samym końcu następującego polecenia:
Kod:
[light_enh_2]
pojawiły się cenie.
Całość powinna wyglądać mniej-więcej tak:
Kod:
[friendlyname]
Stalowa 21

[groups]
3
Warszawa169
By wr0t3ck17
Kamienice Praga

[mesh]
Stalowa21.o3d

[collision_mesh]
Stalowa21.o3d

[shadow]

[fixed]

[LightMapMapping]
2

[NightMapMode]
2

[light_enh_2]
Pzdr.
@pks, racja, poprawione.:D
 Podziękowania za post: P K S(+1) , mattez(+1)
Odpowiedz

#3

Wystaczy wpis [light_enh_2], [new attachment] jest od "przyklejania obiektow" np. tabliczek z numerami linii do slupka przystankowego.
 Podziękowania za post: mattez(+1)
Odpowiedz

#4
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.11.2020, 12:42 przez Buser.)

Zastosowałem Waszą poradę i owszem działa, jednak w logu dla każdego obiektu z takim "mykiem", wywala error. Trochę poszperałem i zauważyłem, że dodając do modelu wpis:

[matl_change]
NazwaTeksturyNaObiekcie.dds
0

error w logu znika, a cień ładnie się pojawia. Zastanawiam się jednak i tu pytanie do znawców - co bardziej obciąża grę - error w logu, czy też ten wpis w cfg?
Zapraszam na profil poświęcony mojej twórczości - projektowi mapy Krakowa do OMSI 2
https://www.facebook.com/3DStudioByBUSER/
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości