Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Świecące w nocy obiekty

#1

Witam, mam taki problem z obiektami stworzonymi w programie 3D Builder. A mianowicie, po zachodzie słońca, gdy jest już ciemno, tekstury "świecą".

[Obrazek: PJUNAYs.png]

Czy ktoś zna może rozwiązanie tego problemu?
Odpowiedz

#2

Może przepuść je przez blendera i tam wyeksportuj? Miałem kiedyś też problem i ponowny eksport w innym programie przyniósł rezultat.
Odpowiedz

#3

spróbuj przesunąć latarnie o jakieś pół metra w jakąś strone, zapisz mape i zobacz ponownie, bo czasami to ilość źródeł światła robi takie cyrki.
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
 Podziękowania za post: Ikarus 132(+1)
Odpowiedz

#4
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.08.2025, 08:21 przez Ikarus 132.)

Kolejne dwa rozwiązania to dodanie tekstury nocnej oraz wygenerowanie lightmapy na nowo.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Odpowiedz

#5

Mi się wydaje że to są złe właściwości materiału ambient, diffuse, specular - któraś z tych wartości jest źle ustawiona (zwłaszcza jeśli obiekt jest w 3ds max tworzony). Tu chyba o ambient będzie chodzić.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości