Ta mała gra o kolejkach [nazwa robocza] - kolejny symulator pojazdów szynowych | ||||||||||||
![]() Tradycyjnie, rzecz jasna - WiP. Aktualny stan rzeczy: Link Szczegóły na temat sekcji "wąskotorowej": ![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Ogólnie to dla mnie bomba!
Bardzo lubię twoją dbałość o modele, zawsze są one wymuskane! Nawet teraz, taka diema, w trakcie prac wygląda bardzo przyzwoicie. W związku, że jestem prawie zupełnym laikiem jeśli chodzi o kolejki wąskotorowe to zapytam, wersja powojenna to taka z zadaszeniem miejsca pracy maszynisty, czy bez? (Jak mniemam to nie jedyna różnica, jeżeli w ogóle) I jeszcze pytanie bardziej dotyczące fizyki szyn. Widzę, że nie są one idealnie proste tylko mają właśnie te wyboczenia jakoś tam generowane. Moje pytanie brzmi, czy te wyboczenie tworzone są dla każdej szyny osobno, czy razem dla obu szyn? Zastanawia mnie, czy można po prostu wygiąć jedną z szyn zamiast obu równolegle? Początki wyglądają obiecująco, plany wyglądają ambitnie, z chęcią będę śledził postępy projektu ![]() Idzie nowe
![]() Nie udzielam pomocy na PW!
I z zadaszeniem, i bez, to zależało od zamawiającego. DS12 z lat 30. ma zupełnie inną, zaokrągloną "haubę" dookoła silnika i skrzyni biegów i przypomina bardziej Deutza OME/OMZ albo produkty Henschla niż wersję z lat 50.
Razem dla obu. Nie widzę trochę zbytnio powodów, żeby aż tak komplikować sprawę wydajnościowo, a w przypadku torów na podkładach stalowych, w szczególności składanych z przęseł prefabrykowanych, szyny powinny trzymać linię względem siebie. ![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Tymczasem model DS12 jest w zasadzie gotowy: do zrobienia zostały w nim głównie animacje.
Wydajnościowo - (LOD 0) 6 162 trójkąty, mniej więcej tyle, co porządny pojazd AI do OMSI. Do tego dwie tekstury 2048^2 px i jedna 1024^2 px. Praktycznie wszystkie detale zostały wypieczone na teksturze z siatki high poly. ![]() ![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Kolejny pojazd do kolekcji... poniekąd.
![]() ![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Naprawdę! Zapowiada się bardzo dobrze! Grafika jest bardzo ładna. Czy będą tramwaje?
A dorzucę swoje pięć groszy!
Jak dla mnie projekt ma duży potencjał, screeny z prac zabierają dech w piersi, grafika jest wyśmienita! Mam nadzieję, że fizyka gry nie ucierpi na tym, albowiem było parę takich przypadków, gdzie graficznie gra prezentowała się równe wyśmienicie, ale rozgrywka została skopana. Osobiście trzymam kciuki za projekt, ale szkoda by było, gdyby miało to się skończyć tylko na kolejce wąskotorowej... Jakby była możliwość, aby tak zmodować grę pod tramwaje lub nawet kolej, mielibyśmy do dyspozycji bardzo rozbudowany symulator! Powodzenia przy dalszych pracach!
Żeby nie było, że uśmierciłem kolejny projekt.
W międzyczasie zmienił się zasadniczo główny front działań - tematem przewodnim jest aktualnie stworzenie przystępnego dla "wydziału modyfikacji" systemu zawartości, który jednocześnie nie przyprawi przynajmniej mocniejszych komputerów o zawał. Opracowany został m. in. pozwalający na szybkie ładowanie format binarny dla plików 3D (razem z wtyczką do eksportu z Blendera) oraz struktura tekstowych plików konfiguracyjnych. Kolejnymi obszarami aktualnych działań są optymalizacja skryptów fizyki pod kątem bardziej złożonych strukturalnie pojazdów, a także migracja na HDRP. Screeny na zachętę: ![]() ![]() Edit: podmienione screeny ze względu na niezauważony wcześniej problem z antialiasingiem. ![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Na taki symulator wąskotorówki czekałem, bo MSTS z BKD jest już nieco przestarzałe. Życzę powodzenia i wytrwałości przy projekcie, jak byś potrzebował fotki na tekstury taboru wąskotorowego to mogę co nie co udostępnić, trochę mi się tego ostało.
| ||||||||||||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |