Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Tablica rejestracyjna

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.03.2016, 21:12 przez Spons_.)

Witam,
Czy w jakimś programie typu Blender da się jakoś zrobić miejsce na wpisanie dowolnej treści w miejscu tablicy rejestracyjnej. Bo na przykład w MAN-ach z gry się da zmodyfikować treść, a w Solarisach z Mega Packa tablica jest pusta nawet jak coś wpisze.

Odpowiedz

#2

Jak najbardziej, wystarczy zrobić model 3D, i nałożyć nań teksturę, albo oskryptować pole tekstowe edytowalne później w pliku konfiguracyjnym. Sukcrs OMSI to głównie ogromne możliwości kustomizacji i właściwie jedyne ograniczenie, to wyobraźnia i umiejętności.

Weź tylko pod uwagę, że model 3D w OMSI nie montuje się w stylu "przyklej do zderzaka", tylko na podstawie współrzędnych XYZ, więc do każdego modelu trzeba by taką tablicę ręcznie ustawiać.
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
Odpowiedz

#3

Tak naprawdę, to w Solarisach z Mega Packa, wpisy na tablicy rejestracyjnej pojawiają się po umieszczeniu ich na teksturze - 03.png. Dla każdego repaintu można zdefiniować osobny plik tego typu, więc jest to wygodniejsze i umożliwia tworzenie repaintów od razu z odpowiednią rejestracją.

W sumie, to w Mega Packu została tylko zmieniona konfiguracja tablicy rejestracyjnej z podstawowej - usunięta możliwość wpisywania rejestracji, dodana możliwość czytania tablicy z folderu repaints.

Zatem, jeśli zależy ci na wpisywaniu ręcznie rejestracji, możesz wykorzystać pliki skryptowe i modele z podstawowego modelu od Alterra, tablice są w tym samym miejscu (modelowo), zatem wystarczy porównać pliki skryptów i konfigi, i wszystko można łatwo zrobić po swojemu.
:spi:
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

Odpowiedz

#4
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.11.2016, 23:03 przez Bart*28.)

Od razu przepraszam za odkop, ale od jakiegoś czasu zajmuje się tworzeniem tekstury na Mana UL (zwykłego przedliftowca z pojedynczymi drzwiami z przodu). Pod koniec malowania zapragnąłem tekstury na tablicę rejestracyjną po to, żeby w końcu mieć ją tak jak normalne auta w Polsce, a nie same znaczki na białym tle (chodzi mi oczywiscie o napis PL na niebieskim tle). Problemem jest to, że gdy w Gimpie zrobię tą teksturę (z Platesmanii) i zapisze w bmp to potem musze użyć Repaint Toola, aby skonwertować plik z formatu bmp na dds, bo na innym omsi tekstury nie odczyta i wyjdzie kolor podobny do szarego metalicu. Tylko, że w formacie dds tekstura tablicy staje się cała biała. Przejdę do gry, tekstura nadal ciągle jest biała.

Czy jest jakiś sposób, żeby w tych UL-kach tablica mogła się wyświetlać tak, jak zrobiłem to jeszcze przed zapisaniem w bmp (z Platesmanii) i nie generować się automatycznie?

Aha, i teraz Blender chyba mi się raczej nie przyda :iksde:

Odpowiedz

#5

(25.11.2016, 22:59)Bart*28 napisał(a): i zapisze w bmp to potem musze użyć Repaint Toola, aby skonwertować plik z formatu bmp na dds, bo na innym omsi tekstury nie odczyta i wyjdzie kolor podobny do szarego metalicu.

Boże, trzeba ustawić przeźroczystość warstwy na gdzieś od 15 do 20, aby malowanie w OMSI działało. (ja niestety tak musiałem zrobić, bo RepaintTool mi całkowicie zepsuł kolory, ale to szczegół.

A wracając do tematu, to pobierz program IrfanViev, czy coś w ten deseń, otwórz za jego pomocą przekonwertowaną przez RepainToola teksturę, i skopiuj ją na białe tło w np. PaintNET'cie czy w GIMP-ie, nałóż tą swoją rejestrację na malowanie i zapisz w byle jakim formacie - znowu nie trzeba przepuszczać malowania przez RepaintToola.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości