Odpowiedź 
Tekstura rozkładu jazdy
Autor Wiadomość

Kierowca zawodowy :)
Użytkownicy
Liczba postów: 133
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 11
Post: #1
Tekstura rozkładu jazdy
Skąd OMSI bierze teksturę rozkładu jazdy (schedule.bmp)? Z tekstury w modelu czy z katalogu Omsi/textures? Próbuję zmienić sobie w autobusie tę teksturę ale nie potrafię rozkminić jak to działa.

W folderze z teksturami autobusu oraz w Omsi(omsi2)/Textures mam oryginalny plik schedule.bmp i mój zmieniony o nazwie schedule2.bmp. Na obiekt nałożona jest tekstura schedule2 (w blenderze). W cfg mam wpisane:
[mesh]
VDO\rozklad.o3d

[viewpoint]
3

[matl]
Schedule2.bmp
0

[matl_freetex]
Schedule2.bmp
file_schedule

[visible]
schedule_active
1

Po aktywacji rozkładu pokazuje się podstawowa tekstura, a nie moja. Zmieniam więc wpis na taki:
[mesh]
VDO\rozklad.o3d

[viewpoint]
3

[matl]
Schedule.bmp
0

[matl_freetex]
Schedule.bmp
file_schedule

[visible]
schedule_active
1
I pokazuje się moja tekstura ale nie wyświetla się już sam rozkład (spis przystanków i czasy). Próbował już ktoś się tym bawić?

05.02.2014 12:22
Szukaj postów Cytat

Ogułem
Zasłużeni
Liczba postów: 394
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 427
Post: #2
RE: Tekstura rozkładu jazdy
Ja, po prostu nie grzebałem w żadnych plikach CFG, zrobiłem kopię starego rozkładu, wkleiłem mój o tej samej nazwie, potwierdziłem podmianę. W folderze texture w modelu też podmieniłem i jest cacy :)
Pozdrawiam 8)


Udzielam bezpłatnej pomocy na forum, pomoc na PW wyłącznie ODPŁATNIE.
TUF GAMING X570-PLUS + 5800X + RTX3060Ti 12GB + 32GB RAM

Dziękuję za 400 punktów reputacji! :D
05.02.2014 14:01
Szukaj postów Cytat

Kierowca zawodowy :)
Użytkownicy
Liczba postów: 133
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 11
Post: #3
RE: Tekstura rozkładu jazdy
I tę teksturę Masz w każdym modelu. A mi zależy żeby była w tym jednym konkretnym wozie. I tu jest haczyk.

05.02.2014 14:10
Szukaj postów Cytat

OmnibussimulatorProjectsStudio
Zasłużeni
Liczba postów: 915
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 872
Post: #4
RE: Tekstura rozkładu jazdy
Nie. Każdy model ma swoją teksturę i w każdym innym możesz sobie dać jakąkolwiek chcesz jaka Ci się podoba. Każdy model wyposażony jest w plik Schedule.bmp, bo jest on niezbędny do działania rozkładu. Zmiana wpisów w pliku .cfg spowoduje, że OMSI będzie szukało pliku Schedule2.bmp,a obiekt przyjmie tylko plik Schedule.bmp


[Obrazek: 71972199532229830538.png]
05.02.2014 22:14
Szukaj postów Cytat

Kierowca zawodowy :)
Użytkownicy
Liczba postów: 133
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 11
Post: #5
RE: Tekstura rozkładu jazdy
Ok. Odpaliłem Blendera i od nowa oteksturowałem rozkład teksturą schedule.bmp (tą oryginalną). Teraz teksturka się zmienia elegancko ale nie wyświetlają się przystanki. Nawet jak przywrócę oryginalną teksturę z np. MANa NG272. Stawiając na mapie jakikolwiek inny autobus niż mój (SU12 CNB) to w nich rozkłady normalnie działają. Rozkład zaczyna także działać gdy przywrócę oryginalny plik o3d z rozkładem zrobiony przez CNB.

08.02.2014 16:55
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: