Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 4 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
The BUS (TML-Studio)
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 16
Dołączył: 04-2013
Podziękowań: 3
Post: #61
RE: The BUS (TML-Studio)
Z tego co się orientuje, to na ich Trello ta nowa linia i autobus są "w cenie" (jako faza druga EA).

26.08.2021 20:57
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 171
Dołączył: 07-2013
Podziękowań: 11
Post: #62
RE: The BUS (TML-Studio)
Witam.
Mam sprawę. Nosze się z zamiarem kupna w/w gry. Czy byłby ktoś uprzejmy napisać parę słów o obecnej wersji gry i napisać parę porównań względem OMSI 2. Wyczytałem tu wcześniej że fizyka jest bardziej zbliżona do Fernbusa i właśnie to mnie trwale zniechęca do kupna , z tąd moja prośba. Wiem można zrobić zwrot na steami , ale w dwie godziny to może ogarnę sterownie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.09.2022 05:49 przez piotrek017.)
30.09.2022 05:48
Szukaj postów Cytat

Ekspert ds. A21
Super Moderatorzy
Liczba postów: 1,939
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 984
Post: #63
RE: The BUS (TML-Studio)
[Obrazek: 0JDQfQ4.jpg]
Ja się szarpnąłem wczoraj i jestem serio pod wrażeniem. Nie wiem, jak realistycznie oddane jest sterowanie w tej grze, ale korzystając z kierownicy i grając w trybie realistycznym jestem bardzo zadowolony. Autobus może ciut za szybko przyspiesza i hamuje, ale mimo wszystko czuć szybkość. Modelami fajnie buja na dziurach, ale nie do przesady, na zakrętach modele zachowują się poprawnie, przechylają się i zachodzą jak powinny. Są pewnego rodzaju błędy - przy hamowaniu słychać pracę retardera i redukcję biegów, a wskazówka obrotomierza spada na pozycję jak podczas stania na luzie, ludzie czasem się spawnują dość dziwnie i moonwalk'ują do pierwszych drzwi czy pojazdy AI, które zdają się być prowadzone przez naszych rodaków, bo za punkt honoru stawiają sobie, żeby nie stać w korku za autobusem. To tyle z takich ostrożniejszych opinii. A tak optymistyczniej: ALEŻ W TO SIĘ PRZYJEMNIE GRA.
[Obrazek: NG4gwID.jpg]
Jest pełno małych smaczków, które sprawiają, że miasto, po którym jedziemy (Berlin) jest żywe i łatwo uwierzyć, że jesteśmy w prawdziwym mieście i jedziemy prawdziwym autobusem. Po uruchomieniu symulacji pojawiamy się obok autobusu, otwieramy drzwi i włączamy prąd. Autobus poprawia się na poduszkach i włącza się radio! Mowa o prawdziwym radiu, są dostępne dwie stacje, jedna z hiciorami z lat minionych (takie Radio Złote Przeboje), druga raczy nas elektroniką. Są to radia internetowe, czasem odzywa się prowadzący, a wybór muzyki jest zdecydowanie szerszy niż w Esce :E Uruchamiamy silnik i wyświetlacze, otwieramy państwu drzwi, pasażerowie wchodzą i życzą sobie kupić bilety. Do wyboru są trzy strefy taryfowe, możliwość płatności kartą i gotówką, z gotówki trzeba oczywiście wydać resztę. Ruszamy, autobus się podnosi, jedziemy i słyszymy, jak czasem do pasażerów dzwonią telefony (tylko dzwonki, bez żadnych idiotyzmów o "Winter of Passion" z BS18), stajemy w korkach i robimy radio głośniej... Poza samą przyjemnością z jazdy, świat dookoła również żyje. Stojąc na pętli S+U Warschauer Str. stoimy koło windy, która czasem sobie przyjeżdża, jadąc koło torów kolejowych czasem przejeżdżają pociągi, w niektórych miejscach trwa budowa i jest zwężenie, a nad nami zasuwa dźwig. Pasażerowie zostawiają śmieci w autobusie, można je pozbierać. Naprawdę dawno nie odczuwałem takiej frajdy z gry o jeżdżeniu pojazdem, a to dopiero Early Access. 120zł za spróbowanie czegoś nowego to naprawdę dobra cena, dostajemy za to potężnej wielkości mapę (wczoraj zespawnowało mnie w zajezdni i musiałem sobie podjechać 11km do pętli - na mapce trasa dojazdu na pomarańczowo, trasa linii 300 na żółto)
[Obrazek: nkca8AJ.jpg]
W tej cenie dostajemy:
- 4 linie autobusowe (100, 200, 300, TXL) i zajezdnię
- Scanię Citywide (11, 12 i 18 metrów, odpowiednio 2/3, 2/3 i 3/4 drzwiowe), MANa Lion's City DD i niedługo Mercedesa eCitaro (12 i 18m)
- możliwość synchronizacji czasu i pogody z Berlinem
- podstawowy edytor, póki co tylko rozkładów jazdy (będzie edytor map)
- naprawdę ładną grafikę z super oświetleniem
- żywe miasto (zwróćcie uwagę na drugim screenie - pani stoi sobie oparta o latarnię)

Wczoraj pod wpływem "Children" w Flash Bass FM zachciało mi się popełnić krótkie nagranie z włączenia się na linię 300 na końcówce S+U Warschauer Str., na filmie łupie elektronika, a w tle zawracam sobie na pętli i obsługuję dwa przystanki. Widać jak to wygląda u mnie, później piosenka się staje gorsza to ściszam i słychać jak Scania telepie na dziurach :E



(mapkę, podpowiedzi w lewym dolnym rogu i znaczniki przystanków można wyłączyć w opcjach)

Rok temu oglądając nagrania z tej gry śmiałem się w głos kiedy porównywano ją do OMSI 2, aktualnie mamy naprawdę godnego kandydata na jego następcę! Wszystko zależy od tego, jak otwarta na modyfikacje będzie ta gra.


Towarzystwo GórnośląskiegoOkręguPontonowoPrzemysłowyEnklaLubuska
PC: Procesor: Intel Xeon E5-2680V3 3.2GHz, Karta graficzna: Inno3D RTX 3060Ti 8GB, RAM: 64GB OS: Windows 10 64-bit
Laptop: Procesor: Intel Core i7 10750H 2.6GHz, Karta graficzna: NVidia GeForce GTX1650Ti, RAM: 16GB OS: Windows 10 64-bit

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.09.2022 14:26 przez Goppel.)
30.09.2022 14:22
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Konduktor5-8 , tjagiel , sebag23

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 171
Dołączył: 07-2013
Podziękowań: 11
Post: #64
RE: The BUS (TML-Studio)
Kupiłem i zrobiłem "refound" , czemu ?
Po pierwsze gra mi strasznie przycina , wszystkie sterowniki aktualne. Obecnie posiadam RTX 2070 Super , I5 10600K , 16 Gm ramu 3600 , dyski SSD. Dodam że grałem w FHD. Zejście z detalami nie wiele pomogło. Jednak najbardziej odrzuciła mnie fizyka , strasznie mnie wkurza , te kołysanie tego autobusu , praca kamer tez mocno irytująca , w OMSI można sobie przełączać swobodnie widoki a tu sama kamera podąża tam gdzie skręcam kierownicą. Fizyka jest wypisz wymaluj jak w Fernbusie , dlatego zrezygnowałem też z tej gry. Autobus i w jednej i w drugiej grze nie potrafi płynnie ruszyć. Lekko musnę pedał gazu i szarpie autobusem. W OMSI elegancko wszystko działa w pełnym zakresie , dzwięki też jakieś dziwne , o retarderze już tu było pisane.Wiem że to EA , może to dopracują , ale jak widze po Fernbusie nic z fizyką nie zrobili , a ono kompletnie do mnie nie trafia. Nigdy się nie spotkałem żeby autobus tak szarpał przy ruszniu , no chyba że jakiś zdezelowany MaZ;). Nic trzeba dalej pykać w OMSI.

03.10.2022 15:39
Szukaj postów Cytat

Ekspert ds. A21
Super Moderatorzy
Liczba postów: 1,939
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 984
Post: #65
RE: The BUS (TML-Studio)
U mnie na RTX3060Ti, zabytkowym Xeonie, 64GB RAM i po instalacji na SSD gra w 2560x1080 chodzi ładnie na full opcjach, na pewno płynniej niż OMSI, które co chwilę coś doczytuje albo ma spadki FPS od jakichś skryptów. To, że autobus się kołysze na poduszkach, a kamera osadzona jest na amortyzowanym fotelu kierowcy to chyba dobrze? Obrót kamery za kierownicą można wyłączyć w opcjach, ja bardzo lubię tą opcję i brakuje mi jej w sztywnym OMSI. O fizyce się nie wypowiem, bo nie jeździłem nigdy autobusem, ale z płynnym ruszaniem nie miałem problemów jeżdżąc na mojej DFGT. Mam nadzieję, że podzieliłeś się swoimi spostrzeżeniami z autorami (można to zrobić po prostu wciskając F1 - otwiera się okno zgłaszania błędów i sugestii), wszak po to udostępnia się Early Access, i chyba nikt myślący nie traktuje tego jak gotowego produktu.


Towarzystwo GórnośląskiegoOkręguPontonowoPrzemysłowyEnklaLubuska
PC: Procesor: Intel Xeon E5-2680V3 3.2GHz, Karta graficzna: Inno3D RTX 3060Ti 8GB, RAM: 64GB OS: Windows 10 64-bit
Laptop: Procesor: Intel Core i7 10750H 2.6GHz, Karta graficzna: NVidia GeForce GTX1650Ti, RAM: 16GB OS: Windows 10 64-bit

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

05.10.2022 07:56
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 171
Dołączył: 07-2013
Podziękowań: 11
Post: #66
RE: The BUS (TML-Studio)
Ja wiem że to EA , oczywiście do producenta już pisałem. Te kołysanie jeszcze bym przebolał , ale ten brak płynności przy ruszaniu już mnie strasznie irytuje. Ja gram na TLCM , więc tam są halle zainstalowane , precyzja duuużoo większa niż przy zwykłych potencjometrach. Tak samo zachowują się autobusy w Fernbusie. Jak pisalem wcześniej w OMSI te zrywanie przy ruszaniu nie występuje. No i te przyciananie obrazu. Ma w miare świeży system , bo reinstal robilem jakoś w czerwcu.


EDIT
Czy byłby ktoś uprzejmy i napisał Jak wygląda teraz ta gra na UE5. Ponoć zmianie uległa też fizyka , naprawili może ten problem z ruszaniem? Bo u mnie jak grałem (teraz nie mam już gry , zrobilem refound) jak lekko muskałem pedał gazu ? autobus wyrywał do przodu.
Dzięki za opinie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.10.2022 19:45 przez piotrek017.)
09.10.2022 12:18
Szukaj postów Cytat

Ekspert ds. A21
Super Moderatorzy
Liczba postów: 1,939
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 984
Post: #67
RE: The BUS (TML-Studio)
Po changelogu widać, że zostało ruszone wszystko, co im zgłaszałem (poza dodaniem cienia pod pojazdami). Jeśli chodzi o fizykę to ja widzę różnicę na minus, autobus jeszcze szybciej przyspiesza i już nie czuć prędkości z jaką się jedzie. Szarpanie i wyrywanie do przodu tak jak nie występowało, tak dalej nie występuje. Może miałeś "nieskalibrowaną" kierownicę? Ja swojej muszę kopnąć oba łączniki nożne po pierwszym uruchomieniu komputera, żeby nie działały jak w Solarisie przycisk 0-1. Na plus grafika, gra obecnie jest jeszcze piękniejsza niż była.


Towarzystwo GórnośląskiegoOkręguPontonowoPrzemysłowyEnklaLubuska
PC: Procesor: Intel Xeon E5-2680V3 3.2GHz, Karta graficzna: Inno3D RTX 3060Ti 8GB, RAM: 64GB OS: Windows 10 64-bit
Laptop: Procesor: Intel Core i7 10750H 2.6GHz, Karta graficzna: NVidia GeForce GTX1650Ti, RAM: 16GB OS: Windows 10 64-bit

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

31.10.2022 22:54
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 58
Dołączył: 08-2017
Podziękowań: 15
Post: #68
RE: The BUS (TML-Studio)
https://www.youtube.com/watch?v=dCohwHuWJuc

Nowe linie 245 i 200
Nowy autobus VDL

23.11.2022 19:06
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 109
Dołączył: 05-2018
Podziękowań: 98
Post: #69
RE: The BUS (TML-Studio)
Witam. Ostatnio zastanawiałem się nad zakupem tej gry, lecz jestem ciekaw jak by sobie poradziła na mojej konfiguracji sprzętowej takiej jak procesor AMD R5-5600h, 16gb ram i GTX 1650 4gb ? Ktoś ma podobną konfigurację i się orientuje jakby to wyglądało i na jakich ustawieniach ? Posiadam fernbusa, w którym na wysokich ustawieniach (poza cieniami które mam na średnich) liczba fps jest na dość fajnym, przyzwoitym poziomie.

23.01.2023 22:39
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 104
Dołączył: 03-2023
Podziękowań: 37
Post: #70
RE: The BUS (TML-Studio)
Jakby ktoś nie wiedział jeszcze to informuję iż od wiosny można tworzyć do tej gry dodatkowe mody/mapy do innych miast i państw. Na dzień 04.08.2023 są już dostępne dwie trasy: Oberhavel Map i Spandau-Modern. Z tego co słyszałem są przygotowywane inne mody w tym do Polski.

Instalacja samych modów jest banalnie prosta i ogranicza się do kliknięcia w warsztacie steam i wszystko odbywa się automatycznie.

Na mojej konfiguracji sprzętowej: i5-12600+RTX 3080Ti+ 32GB RAM DDR 4 3600 + dysk SSD gra w 4K chodzi płynnie

04.08.2023 07:32
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: