Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


The BUS (TML-Studio)

#81

Nagrywałem już na nowym silniku gry, a marki samochodów i billboardy nie są tym, co Kondziu chciał zobaczyć, czyli kabiną autobusu.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

Odpowiedz

#82

(03.02.2024, 22:18)Goppel napisał(a): Nagrywałem już na nowym silniku gry, a marki samochodów i billboardy nie są tym, co Kondziu chciał zobaczyć, czyli kabiną autobusu.

Raczej Konduktor5-8 nie Kondziu:) , ale co do kabin autobusów nie wypowiadam się. Jeżdżę jednym i w tym jednym nic się nie zmieniło w kabinie, a też nie szukałem żadnych modów co do zmian.

Ale sama gra choćby przez dodanie modów bardzo się zmieniła. Rok temu mieliśmy grę z mniejszą ilością tras po samym Berlinie o modach trasowych (obecnie na steam 8 dodatkowych tras) nie wspominając.
Odpowiedz

#83

Ale to nadal ta sama mapa, do której można dograć sobie fikcyjne rozkłady jazdy linii jeżdżących po tych samych terenach. Organmajster pytał o to jak wygląda kabina, więc zaproponowałem obejrzenie sobie tego, co zdarzyło mi się nagrać trochę wcześniej - zawsze to jakiś punkt odniesienia, zwłaszcza, że Ty jego prośby o screeny z kabiny nie spełniłeś.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

Odpowiedz

#84
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.02.2024, 15:19 przez adamets2.)

(04.02.2024, 14:34)Goppel napisał(a): , zwłaszcza, że Ty jego prośby o screeny z kabiny nie spełniłeś.


Spełnię, spełnię:) ale pracy dużo, czasu mało, a gier multum:)

(04.02.2024, 14:34)Goppel napisał(a): Ale to nadal ta sama mapa, do której można dograć sobie fikcyjne rozkłady jazdy linii jeżdżących po tych samych terenach.

Nie wiem czy dobrze się rozumiemy. Mapa wciąż jedna z podstawki od TML czyli Berlin, ale doszła nowa linia z nowymi terenami w ramach Berlina.

Analizuję ostatnie 1,5 roku (jak pisałeś):

- linia 123 z nowymi terenami wyszła 30.08.2023
- linia 245 (tu już nie pamiętam czy były nowe, ale chyba tak) wyszła 06.04.2023

To od TML

Natomiast przez ostatni rok wyszły zupełnie nowe mapy z różnymi trasami. Łącznie na steam widnieje 8 map, nie licząc Przemyśla 7 map. M in. parę miast niemieckich + Kazachstan. Te wszystkie mapy od społeczności są wciąż aktualizowane. To co Ty @Goppel piszesz, że fikcyjne rozkłady jazdy do Berlina od społeczności to była funkcjonalność kiedyś w ramach modów. Powiedzmy sobie szczerze - dosyć marna jak na mody. Obecnie można tworzyć dowolne trasy w dowolnym zakątku świata. Dzięki modom ta gra zyskała bardzo.
Odpowiedz

#85

No to tak, doszły nowe tereny, ale nie zmieniła się ani nagrana Scania, ani tereny z linii 300, ani silnik graficzny. Więc jeśli Organe chce zobaczyć kabinę autobusu, to jak obejrzy mój film z września 2022, to gra będzie wyglądała tak samo, gdybym nagrał ten film - Scanią Citywide na linii 300 - teraz.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

 Podziękowania za post: Konduktor5-8(+1) , adamets2(+1)
Odpowiedz

#86

Dawno nikt nic tutaj nie pisał o tej grze ale dzisiaj wychodzi do tej gry multiplayer.
Odpowiedz

#87
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.04.2025, 18:42 przez adamets2.)

Przetestowałem ten multik i nowości z aktualizacji na The Bus i oczywiście jak można było się spodziewać co się tylko dało to TML popsuł...

- Na Heinserebrg nie działa kompletnie nawigacja
- Może to moje tylko odczucie, ale nowy autobus Galaxy (elektryk) to mi się za bardzo nie podoba. Bardzo cichy jak to elektryk:) Jakoś ta deska zbyt nowoczesna, ale to kwestia gustu.
- Gra na multi bez przerwy się zawiesza, buguje, nie pokazuje nawigacji itp czego nie tylko ja doświadczyłem, ale i pokazuje YT.... Mimo spędzonych 3 godzin nie udało mi się przejechać ani jednej linii

Z zalet dodam:
- Wreszcie jest jakiś ruch Ai autobusów choć akurat nie wiem czy nie lepiej było najpierw dodać to do singla, a nie żeby ruch Ai autobusów wyręczali inni gracze
- Inni gracze i my możemy przemieszczać się po mieście i wchodzić do autobusów innych graczy, którzy je prowadzą. Taki tryb pasażera i już jest albo ma być tryb kontroli biletów.

Podsumowując: TML zamiast wydawać multi powinno zrobić to co należy w singlu czyli dodać ruch Ai autobusów i tramwajów i inne rzeczy, a potem multi, ale jak już jednak dali multi nie powinno być tak strasznie zabugowane. Niewątpliwie jednak to chyba pierwsza gra autobusowa z trybem multi więc jak ktoś lubi taką formę to może to być super sprawa.

edit// poświęciłem tym razem na The Bus z 2 godzinki. Poustawiałem wiele rzeczy od nowa łącznie z SimDash i już nie jest tak tragiczne odczucie jak za pierwszym razem. Zobaczymy jak ten multik będzie się sprawował.
Odpowiedz

#88
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.06.2025, 20:11 przez adamets2.)

Wyszła 06.06.2025 r kolejna aktualizacja poprawiająca niemal wszystko o czym pisałem wyżej. Dodatkowo wprowadzono postacie pieszych/pasażerów na bardzo wysokim poziomie. Wciąż się powtarzają ale mają losowe ubrania. Jest ich więcej. Trzymają w ręku różne gadżety. Samo wykonanie ludzi jest znakomite. Przy proszeniu np. o bilet jest zachowana mimika twarzy. Tak samo naturalnie zachowują się np. siedząc. Generalnie wprowadzona zmiana powoduje, że ma się wrażenie, że jest bardzo dużo nowych ludzi, którzy się różnią między sobą

Bardzo mocnym punktem aktualizacji jest dodanie DLSS co dla osób ze słabszym sprzętem może być dużą zaletą. Ale ja także włączyłem ten tryb i gra działa jeszcze bardziej płynnie.

Jest też dodatkowa, bardzo przyjemna linia 147. Berlin wciąż się powiększa:)

Na multiku już nie ma taranowania:) Jeździ się normalnie, natomiast serwer na którym wczoraj grałem dosyć często rozłączał połączenie. Na pewno tryb multi będzie tu rozwijany i będzie zbierał rzesze coraz to nowych graczy.

Dodam, że dosłownie za chwilę ma wyjść pierwsze DLC do The Bus z Hamburgiem.
Odpowiedz

#89
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.11.2025, 20:51 przez adamets2.)

Śpieszę z omówieniem najnowszej aktualizacji + parę innych spraw.

Najważniejsze wraz z ostatnią aktualizacją jest dodanie ruchu Ai autobusów. Działa to bardzo dobrze. Autobusy Ai śmigają. Nie wpływa to w żaden sposób na spadek fps. Możemy sobie zrobić tryb pasażera:) i przejechać się autobusem jakiejś linii od początku do końca. Wspomniana wcześniej funkcja DLSS robi robotę i wreszcie naprawdę przydaje mi się karta Nvidii.

Dosłownie parę dni temu wyszedł także mod w postaci customowego radia gdzie możemy dodać swoje własne stacje. Genialna sprawa.

PiterBiscuit wydał Przemyśl w formie niedokończonej więc każdy może się przejechać po pierwszej polskiej mapce. Z tym, że może wywalać. Będzie działać wyłącznie na obecnej wersji The Bus.

Do Hamburga, którego kupiłem miesiąc temu tworzone są kolejne update i to DLC jest rozwijane. Ma powstać nowa linia i rozszerzona ma być jedna z obecnych.

Na chwilę obecną mamy już 16 modów mapowych. Jedne lepsze, drugie gorsze. Jest mod na realne marki ai i społeczność tworzy coraz to nowe mody jak wspomniane radio. Pobieranie modów odbywa się całkowicie poprzez warsztat steam więc zajmuje kilka kliknięć.
 Podziękowania za post: ciastoman(+1)
Odpowiedz

#90

wszyscy co gadają że TB jest super i wgle pięknie ładnie:

Rozpędźcie się, i walnijcie barankiem w ścianę.

Popełniłem błąd i kupiłem TB żeby go sprawdzić. Przecież ponoć tyle TML poprawiło, tak bardzo jest lepiej. No to krótka odpowiedź - nie, nie jest lepiej. Jest dalej tragicznie. Optymalizacja na moim RTX4090, 128gb ramu i i9tce nadal jest tragiczna, pomimo włączonego DLSS i wcale nie na najwyższych ustawieniach. Pomijam już jak bardzo źle DLSS jest zaimplementowany, że wszystko co możliwe się rozmywa i wygląda jak g.......
Dźwiękowo to TB nadal jest gdzieś na poziomie virutalbusa lub gorzej, bo solaris, pardon, galaxis nie ma prawie żadnych dźwięków napędu, dźwięki od pozostałych rzeczy są chyba dźwiękami przypadkowej mikrofalówki w znalezionej w ich studiu. Scania nadal brzmi katastrofalnie, Citea ma dźwięki kompletnie pobugowane.
Fizyki tak jak nie było, tak dalej NIE MA. Jeżeli ktoś wam kiedyś powiedział, że TB ma fajną fizykę, to albo miał wylew, albo kłamał. Ta fizyka nawet z perspektywy gry arcadowej nie jest przyjemna, o symulacji nie wspominając. Jeszcze jakaś randomowa kobieta z marketingu TML wrzuca filmik na ich youtuba i sie pyta CO JEST NIE TAK?? bo tam pracują tacy eksperci, że oni nawet nie wiedzą dlaczego fizyka autobusu nie jest reprezentatywna dla autobusu.
Sterowanie przyciskami z pulpitu jest losowe, niektóre przyciski robią zupełnie coś innego niz powinny, w takim solarisie żeby włączyć przyklęk... nalezy PODNIEŚĆ autobus na poduszkach, żeby dopiero potem go opuścić na przyklęku. Genialne. Dane od pneumatyki wyświetlane na ekranie kierowcy to jest pokaz tego, że autorzy nie do końca mają pojęcie co robią. Scania przy zrespieniu pokazuje 10,1 bara, odpalasz, nagle ma 0 bar i rośnie do 12 bar. W solarisie wskazania ciśnienia są równie absurdalne, bo stoisz, pokazuje 0,0 bara w zbiornikach i w układzie. Odpalasz, nagle wszystko rośnie na 10,1 bar w zapasie i 5,6 bar w hamulcach. I to pomimo że hamulce wciśnięte nie są. Jak jedziesz to generalnie na hamulcach które stoją, bo te 5,6 bara stoi.

TML dumnie ogłosił, że dodaje symulację pneumatyki do TB. Wszystko fajnie, ale tak popatrzyłem sobie na to co tam pokazali, i zaczynam się zastanawiać czy oni przypadkiem nie są studiem które celowo trolluje graczy. Niby jest zawór 4-drożny w tym devlogu, ale za to jest jeden zawór upustowy, wskazania wg tego co tam pokazują nie mają żadnego sensu, a dodatkowo sterowanie ABS/ASR wg TML realizowane jest z 4 układu (który służy jako zasilanie osi 3, a gdy jej nie ma, to tylko odbiorników dodatkowych. Ogółem sam zawór 4-drożny jest de facto 8-drożny wg ich schematu. W ogóle w TB nadal wszystko wygląda badziewnie i zrobione byle było. Jak zaczynają się 'starać' to robią takie fikołki że wychodzi 5 razy gorzej niż było.

Co do tej (tragicznej) grafiki... tak jak była zbugowana, tak dalej jest zbugowana. Cieni w nocy pod pojazdami nie ma, ambient occlusion wyjechał na all inclusive na majorke, autobusy w środku wyglądają źle, bo albo nie ma nigdzie cieni, albo jest ciemno że absolutnie nic nie widać. Momentami TB wygląda GORZEJ niż OMSI. I to wszystko przy optymalizacji od OMSI gorszej, co jest apogeum.

No i creme de'la creme, to ten hamburg... DLC o wartości prawie takiej jak podstawka, a oni nawet nie wymienili siedzeń na poprawne dla C2 w hamburgu. Nie ma poprawnej kasy, bo nadal jest atron z BVG. 'Bo silnik im nie pozwala', ale DLC wypchać trzeba było. Od momentu kiedy ta kupa kupy wyszła na steamie, to TML skrupulatnie i z wysiłkiem godnym podziwu udowadnia, że nie ma zielonego pojęcia co robi. W ustawieniach po 4 latach NADAL są opcje które są kalką opcji z fernbusa, jakieś ustawienia włączania toalety. Po 4 latach nadal wszystko wygląda tak samo źle, wszystko jeździ tak samo źle, wszystko brzmi tak samo źle, wszystko nie działa tak samo źle.

A co do tych 'wspaniałych' modów... Możemy pobrać na przykład 'soundmod' do Scanii, dodającej dźwięki DAFa z solarisa alterra z OMSI. Albo mod na kierownice od Iwo do tego galaxisa, na pewno za jego zgodą. Mapy przy których grundorf w OMSI wygląda cudownie, albo może kolejne soundmody, tym razem na dźwięki japońskich pociągów do citywide?

Obiektywnie TB można ocenić na 0,5/10, bo to jest poziom jakiejś gry z kosza za 15 zł. ZDECYDOWANIE. ABSOLTUNIE. KATEGORYCZNIE. TO NIE JEST WARTE 170 POLSKICH ZŁOTYCH P L N.
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
 Podziękowania za post: ciastoman(+1) , Konduktor5-8(+1) , mmiki26(+1) , RichardKrupi(+1) , MK_Andrzej(+1) , skawek(+1) , Ikarus 132(+1) , Szaqql(+1)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości