Odpowiedź 
Trawiaste tekstury oznakowania poziomego w deszczu
Autor Wiadomość

strefa-omsi.pl
Administratorzy
Liczba postów: 1,438
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 524
Post: #1
Trawiaste tekstury oznakowania poziomego w deszczu
Czas bym i ja o coś zapytał. Otóż co zrobić, gdy mamy sytuację ze screena?

[Obrazek: U4lv6XK.jpg]

Chodzi o fakt przezroczystości / błędnego wyświetlania tekstury pasów na ulicach po załączeniu deszczowej pogody. Wydaje mi się, że gdzieś ten problem już występował, ale nie mogę sobie przypomnieć gdzie był poruszany.

Co należałoby sprawdzić w takim przypadku?


♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.03.2016 19:41 przez skawek.)
31.03.2016 19:39
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 413
Dołączył: 04-2013
Podziękowań: 615
Post: #2
RE: Trawiaste tekstury oznakowania poziomego w deszczu
Musisz odpalić plik *.sli danego splina i zmienić wartość [matl_alpha] na 1.

31.03.2016 19:41
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: skawek

w porzadalu
Super Moderatorzy
Liczba postów: 2,140
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 1255
Post: #3
RE: Trawiaste tekstury oznakowania poziomego w deszczu
Omsi, mimo wszystko, nadaje dodatkową teksturę na kałuże. Widocznie masz nieaktualną/błędną wersję splinów, musisz je odnaleźć (najłatwiej przez edytor), wejść w każdy plik, i zmienić wpis
Kod:
[matl_alpha]
2
na
Kod:
[matl_alpha]
1

[Obrazek: SXEduql.png]

szakiel, nie podoba mi się to.:spocony:


Specyfikacja komputera: [Link]
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.03.2016 19:45 przez pause1.)
31.03.2016 19:45
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: skawek

strefa-omsi.pl
Administratorzy
Liczba postów: 1,438
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 524
Post: #4
RE: Trawiaste tekstury oznakowania poziomego w deszczu
Niestety, we wszystkich plikach *.sli parametr jest prawidłowo ustawiony, powiązana grafika z alphą również wydaje się być w porządku. Ustawienie [matl_alpha] na 2 powoduje, że przezroczyste jest otoczenie pasów, ale same pasy widoczne w każdych warunkach.

Coś jeszcze może być nie tak?


♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

31.03.2016 20:48
Szukaj postów Cytat

w porzadalu
Super Moderatorzy
Liczba postów: 2,140
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 1255
Post: #5
RE: Trawiaste tekstury oznakowania poziomego w deszczu
Hm, niektórzy, tworząc mapy, kładą linie poziome przed położeniem asfaltu. Alfa w Omsi jest BARDZO wybredna i czasem działa, czasem nie w takich wypadkach. Ogólnie - alfa działa najlepiej, gdy obiekty/spliny z nią pojawią się na koniec. Spróbuj w edytorze (jeśli miałeś z nim kiedykolwiek styczność), położyć usunąć linie i położyć jeszcze raz, na jednym testowym skrzyżowaniu.


Specyfikacja komputera: [Link]
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

31.03.2016 21:35
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 381
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 708
Post: #6
RE: Trawiaste tekstury oznakowania poziomego w deszczu
Można spróbować dodać parametr [matl_noZwrite].


[Obrazek: fldoEhW.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.03.2016 21:49 przez helvete.)
31.03.2016 21:48
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: skawek

strefa-omsi.pl
Administratorzy
Liczba postów: 1,438
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 524
Post: #7
RE: Trawiaste tekstury oznakowania poziomego w deszczu
Niestety nic nie pomaga. Jedyne co poprawiło nieco sytuację, to usunięcie w przysplinowych plikach konfiguracyjnych tekstury wpisów na wilgoć i kałuże ( [moisture] i [puddles] ), ale wtedy, co zrozumiałe, pasy są jałowe i nic się od nich nie odbija, a co mniej zrozumiałe, pod pewnymi kątami patrzenia z bliska - znikają. Za chęci daję po plusie i wracam do dalszego kombinowania.


♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

01.04.2016 13:20
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 2
Dołączył: 01-2017
Podziękowań: 5
Post: #8
RE: Trawiaste tekstury oznakowania poziomego w deszczu
Choć temat bardzo stary to zawziąłem się i rozwiązałem problem. Trawiaste pasy bardzo psuły mi rozgrywkę na Fikcyjnym Szczecinie, gdzie po deszczu pojawiało się mnóstwo takich miejsc. Problem tkwi w teksturach pasów w formacie .tga. Po wielu męczarniach, wpadłem na to aby po prostu zrobić kopie tych kilku plików .tga pasów poziomych w formacie .png, który również zachowuje przezroczystość kanału alfa. Tym samym w plikach splinów .sli wystarczy zmienić we wpisie tekstury z .tga na .png. I wszystko bangla. Całość w środku nocy i w stanie bardzo niewyspanym zrobiłem w 15 minut 8)
Edit: duplikaty plików TGA na PNG robiłem w GIMP-ie. Wystarczy "wrzucić" plik TGA do GIMP-a i użyć opcji "Wyeksportuj jako", wybrać format PNG i zapisać pod tą samą nazwą w tym samym folderze co TGA. Spliny odpowiedzialne za zamieszanie mają w nazwach v2 lub v3, v4.
Poprawiłem jeszcze żółte pasy. Daję całość poprawki do ściągnięcia. Zawartość archiwum należy wypakować do folderu głównego OMSI i podmienić pliki.
Poprawka zielone pasy poziome

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.06.2020 11:35 przez marys01.)
05.05.2020 01:02
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Konduktor5-8 , omsiak23 , Ikarus 132 , wodniak
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: