Trawiaste tekstury oznakowania poziomego w deszczu | |||
Czas bym i ja o coś zapytał. Otóż co zrobić, gdy mamy sytuację ze screena?
![]() Chodzi o fakt przezroczystości / błędnego wyświetlania tekstury pasów na ulicach po załączeniu deszczowej pogody. Wydaje mi się, że gdzieś ten problem już występował, ale nie mogę sobie przypomnieć gdzie był poruszany. Co należałoby sprawdzić w takim przypadku?
♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Omsi, mimo wszystko, nadaje dodatkową teksturę na kałuże. Widocznie masz nieaktualną/błędną wersję splinów, musisz je odnaleźć (najłatwiej przez edytor), wejść w każdy plik, i zmienić wpis
Kod: [matl_alpha] Kod: [matl_alpha] ![]() szakiel, nie podoba mi się to. ![]() ![]() Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN! Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH! Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!
Niestety, we wszystkich plikach *.sli parametr jest prawidłowo ustawiony, powiązana grafika z alphą również wydaje się być w porządku. Ustawienie [matl_alpha] na 2 powoduje, że przezroczyste jest otoczenie pasów, ale same pasy widoczne w każdych warunkach.
Coś jeszcze może być nie tak?
♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Hm, niektórzy, tworząc mapy, kładą linie poziome przed położeniem asfaltu. Alfa w Omsi jest BARDZO wybredna i czasem działa, czasem nie w takich wypadkach. Ogólnie - alfa działa najlepiej, gdy obiekty/spliny z nią pojawią się na koniec. Spróbuj w edytorze (jeśli miałeś z nim kiedykolwiek styczność), położyć usunąć linie i położyć jeszcze raz, na jednym testowym skrzyżowaniu.
![]() Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN! Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH! Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!
Niestety nic nie pomaga. Jedyne co poprawiło nieco sytuację, to usunięcie w przysplinowych plikach konfiguracyjnych tekstury wpisów na wilgoć i kałuże ( [moisture] i [puddles] ), ale wtedy, co zrozumiałe, pasy są jałowe i nic się od nich nie odbija, a co mniej zrozumiałe, pod pewnymi kątami patrzenia z bliska - znikają. Za chęci daję po plusie i wracam do dalszego kombinowania.
♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Choć temat bardzo stary to zawziąłem się i rozwiązałem problem. Trawiaste pasy bardzo psuły mi rozgrywkę na Fikcyjnym Szczecinie, gdzie po deszczu pojawiało się mnóstwo takich miejsc. Problem tkwi w teksturach pasów w formacie .tga. Po wielu męczarniach, wpadłem na to aby po prostu zrobić kopie tych kilku plików .tga pasów poziomych w formacie .png, który również zachowuje przezroczystość kanału alfa. Tym samym w plikach splinów .sli wystarczy zmienić we wpisie tekstury z .tga na .png. I wszystko bangla. Całość w środku nocy i w stanie bardzo niewyspanym zrobiłem w 15 minut
![]() Edit: duplikaty plików TGA na PNG robiłem w GIMP-ie. Wystarczy "wrzucić" plik TGA do GIMP-a i użyć opcji "Wyeksportuj jako", wybrać format PNG i zapisać pod tą samą nazwą w tym samym folderze co TGA. Spliny odpowiedzialne za zamieszanie mają w nazwach v2 lub v3, v4. Poprawiłem jeszcze żółte pasy. Daję całość poprawki do ściągnięcia. Zawartość archiwum należy wypakować do folderu głównego OMSI i podmienić pliki. Poprawka zielone pasy poziome
| |||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |