Tworzenie repaintów. |
Witam, od pewnego czasu próbuję swoich sił w tworzeniu malowań do autobusów. Na mojej drodze stanął taki problem, że po "przemalowaniu" autobus w grze jest cały (oprócz dachu) w barwach chromowych. Ktoś wie, dlaczego tak jest i jak naprawić ten problem? Podejrzewam, że może chodzić o przezroczystość, ale nie wiem jak ją dobrze ustawić w GIMPie.
Musisz do tekstury dodać kanał alpha. W zależności od tego jakiego programu używasz, polecam poczytać poradniki o tym jak dodać kanał alpha w tym programie. Aby nie było dziwnych efektów powinna być ustawiona na około 30%
Pzdr.
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!
PCB: Gigabyte GA-970A-DS3 CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss RAM: 8GB RAM DDR3 GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB PSU: Corsair TX850M OS: Windows 10 Pro x64 Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA Find me on: fb.me/mattezpl
A czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć dokładnie, jak nanieść grafikę (jakąś reklamę etc.) na szyby?
A możesz napisać w jakim modelu? Bo w każdym inaczej...
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!
PCB: Gigabyte GA-970A-DS3 CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss RAM: 8GB RAM DDR3 GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB PSU: Corsair TX850M OS: Windows 10 Pro x64 Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA Find me on: fb.me/mattezpl
Chodzi o MANa SD85. W planie mam także naniesienie grafiki na szyby w którymś modelu z serii SD202, ponadto w NL202 i SL202.
Ale zacznijmy od SD85.
z SDkami mogę pomóc, w reszcie repaintów nie robiłem. Z SDkami sprawa jest prosta. Jak tworzysz repaint, w pliku .cti musisz dodać wpis:
[item] Nazwa Repaintu farbschema_trans D92_tr_nazwa_repaintu.tga "Nazwa repaintu" musi być taka sama jak nazwa repaintu, oczywiście. "farbschema_trans" to komenda odpowiedzialna za tekstury okien, musi być tak wpisane. Opcja na dole to nazwa pliku odpowiedniego dla tekstury okien. Podobno są komplikacje, jeśli nazwa pliku ma inny początek niż "D92_tr_", więc lepiej, żeby tak się zaczynało, reszta nazwy jest dowolna. Tekstura musi mieć rozszerzenie .tga i koniecznie pamiętaj o przeźroczystości, żeby tekstura prześwitywała. Co ważne, tekstura okien musi być kwadratem (np. 1024x1024) i jedynymi widocznymi elementami muszą być wycięte okna dokładnie w tym samym miejscu, co okna w normalnej teksturze SD'ka (polecam wycięcie z normalnej tekstury). Polecam do tworzenia PaintNET, dobrze współpracuje z .tga Powinno to wyglądać tak ![]()
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!
PCB: Gigabyte GA-970A-DS3 CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss RAM: 8GB RAM DDR3 GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB PSU: Corsair TX850M OS: Windows 10 Pro x64 Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA Find me on: fb.me/mattezpl
Ktoś wie, jak jest z szybami w modelu NL202?
Zrobiłem to tak, ja w SDkach (do modelu dodałem funkcję "farbschema_trans") ale na szybach ani śladu tekstury.
O ile się nie mylę (jeśli tak, proszę mnie poprawić) NL202 nie ma możliwości malowania szyb
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!
PCB: Gigabyte GA-970A-DS3 CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss RAM: 8GB RAM DDR3 GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB PSU: Corsair TX850M OS: Windows 10 Pro x64 Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA Find me on: fb.me/mattezpl
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |