Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Volvo 7700

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.01.2013, 19:04 przez Nick™.)

Volvo 7700 – niskopodłogowy autobus miejski, produkowany od 2003 roku przez szwedzką firmę Volvo. Model ten jest produkowany w fabryce firmy Volvo Polska we Wrocławiu. Volvo 7700 powstaje również w odmianie zasilanej gazem CNG – Volvo 7700 CNG.

İmage

Cóż. Ze zdjęcia wynika że takie u nas jeżdżą. No to wypadałoby się podzielić informacją:P. CNG - Zasilany gazem ziemnym. Silnik strasznie mułowaty i słabo rusza spod skrzyżowania co jest zaletą dla fotografów gdyż zdążą nastawić aparat. Ale jak trzeba to do 70 km/h się rozbuja ( z górki jakby co ). Wnętrze oryginalne a nie tak jak w przypadku innych marek gdzie jedna od drugiej zgapia pomysły.

Kilka pokazów filmowych tego pojazdu:




[Obrazek: 71972199532229830538.png]
Odpowiedz

#2

Do tego można dodać jeszcze wersję hybrydową, bo taką też w ofercie ma Volvo. Dostępne silniki to:
Volvo D7C 250
Volvo D9B 260
Volvo D9B 310

Oraz skrzynie biegów:
Voith D864.3E
Voith D854.5
Voith D864.5
ZF Ecomat 4
ZF Ecolife

Może autobus nie jest najpopularniejszy na świecie, lecz jak dla mnie jeden z lepszych (może ze względu że we Wrocławiu je mamy?). Podoba mi się ich pulpit, nie jest to VDO lecz taki jakby właśnie VDO podzielono na 3 części.
Jedyne co mnie denerwuję i to tylko w przegubach i do tego w modelach 7000 że po jakimś czasie śmierdzi spaloną gumą z szafy.
[Obrazek: 5VaNokk.jpg]
Odpowiedz

#3

Nie tylko w przegubach cuchnie ze z szafy i w dodatku nie tylko 7000, ale także i 7700...
Mi także podoba się ich autorski pulpit i ta wielofunkcyjna kierownica.
Co do mułowatości zależy od silnika i skrzyni.
Odpowiedz

#4

No u nas ALP dysponuje wozami napędzanymi CNG a jaki dokładnie silnik to nie mam szczerze pojęcia.
[Obrazek: 71972199532229830538.png]
Odpowiedz

#5

Zrobiłem mały research i wychodzi że u was takie coś jest:
Cytat:SILNIK Volvo G9A
Pojemność silnika: b/d cm³
Moc: ---kW/260KM lub 300KM przy b/d obr/min
Moment obrotowy: 1200 lub 1400 Nm przy b/d obr/min
V-max: b/d km/h
Przyspieszenie 0 - 100 km: b/d s
Elastyczność (km/h, s) 60-100 km/h (5-bieg): b/d
Zużycie paliwa/100 km:
- cykl miejski - b/dm³(b/dkg)
- cykl pozamiejski - b/dm³(b/dkg)
- cykl mieszany - b/dm³(b/dkg)
Emisja CO² g/km: b/d
Norma EURO: 5/EEV
Zasięg teoretyczny na gazie: b/d km

SKRZYNIA BIEGÓW
Marka: b/d
Rodzaj: automatyczna, b/d
Zakres przełożeń: b/d

[Obrazek: 5VaNokk.jpg]
Odpowiedz

#6
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.01.2013, 20:07 przez kacper_IK160P.)

Jak mułowaty i EEV to pewnie w komplecie z Ecolife'em. Te skrzynie są tak ekhm... żałosne, że szkoda gadać. Po kiego w ZF-ie zrezygnowali z Ecomata IV?
"Ми стојимо постојано кано клисурине.
Проклет био издајица своје домовине!"
Odpowiedz

#7

Akurat na tej marce się mało znam, więc się spytam.:D Czy te autobusy są wciąż w ofercie Volvo i czy jakieś miasta obecnie je kupują?
Odpowiedz

#8

No obecnie po Polsce jeździ testowa wersja hybrydy 7700.
~~Jeśli pomogłem klknij rep+ ~~
[Obrazek: psiuk450x60.png]
Odpowiedz

#9

A prócz Wrocławia gdzie jeździ?:)
Odpowiedz

#10

Ostatnio PKM Świerklaniec takie zakupił z tego co widziałem.
~~Jeśli pomogłem klknij rep+ ~~
[Obrazek: psiuk450x60.png]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości