Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Warszawa Odolany 1.3

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.01.2023, 10:49 przez Westu.)

[Obrazek: image.png]

Projekt: Warszawa Odolany
Wersja: 1.3
Autor: eRgon, Pogi, Flamaster, Bukay, dbogusz2, MATik, Westu, Wujek, Kajlew.
Źródło: Link
Download: Link
Brakujący obiekt (zawarty w powyższej paczce): Link


Opis:
Warszawa Odolany jest to niepublikowana publicznie wcześniej mapa linii 206 która jest bezpośrednim konkurentem Warszawy 206 autorstwa Michaleczeka55 z czasów, gdy istniały dwie konkurujące ze sobą Warszawskie vFirmy które po pewnym czasie zakopały topór wojenny i postanowiły złączyć siły. Mapa Odolan odwzorowuje trasę linii 206 z czasów od 2016 do jej zawieszenia w 2021 roku. Mapa wspiera funkcję chrono, od 20.06.2019r. została skrócona trasa do przystanku wagonownia. "Skrócenie trasy w związku z bardzo złym stanem nawierzchni jezdni w obrębie krańca Odolany".

Trasa: NOWE WŁOCHY – Chrościckiego – Świerszcza – Potrzebna – WAGONOWNIA.

MAPA JEST WŁASNOŚCIĄ VFIRMY VZTM FORUM, REUPLOADOWANIE, MODYFIKACJA ORAZ UŻYWANIE W INNYCH ORGANIZACJACH BEZ ZGODY JEST ZABRONIONE.

Do działania mapy wymagany jest Solaris Megapack w wersji conajmniej 1.7

WSZYSTKIE OBIEKTY DEDYKOWANE NALEŻĄ DO ICH AUTORÓW I NIE ZEZWALAJĄ NA ICH WOLNY UŻYTEK BEZ ZGODY.


Screeny:
[Obrazek: image.png]
[Obrazek: image.png]
[Obrazek: image.png]
[Obrazek: image.png]
[Obrazek: image.png]
[Obrazek: image.png]
[Obrazek: image.png]

Patrząc zawsze przed siebie, myśląc o tym, jak zrobić jeszcze więcej, osiągniesz stan umysłu, w którym nie ma rzeczy niemożliwych.
 Podziękowania za post: DespiKr(+1) , Benito(+1) , Fake_Miko(+1) , Nieciej(+1) , Pro123(+1) , ReMi(+1)
Odpowiedz

#2
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.01.2023, 01:34 przez Nieciej.)

W miejsce 206 skierowana była do przystanku WAGONOWNIA linia 228 jako podjazdy wariantowe, jednak stan nawierzchni ulicy Potrzebnej wymusił zawieszenie wariantu od 17.01.2023: notka na stronie WTP.

=================================================

Rozmiar od razu po rozpakowaniu oryginalnej paczki: 4,3GB - paczka wypakowuje się do folderu Warszawa_206, w którego wnętrzu dopiero widzimy folder "OMSI 2" - główny folder symulatora z jego charakterystycznym systemem podfolderów, a więc WYPAKUJ NASZĄ paczkę, a potem sobie skopiuj jeszcze raz do symulatora i całuj nas po stopach, bo co nas to obchodzi, że marnujesz mnóstwo czasu i realną energię elektryczną - to amatorszczyzna ciągle spotykana po 8 latach od wydania OMSI 2.

Rozmiar po resamplowaniu tekstur o 33% (JPEG Resampler na 66% oryginału) i wsypaniu ich z nadpisaniem oryginału: 2,5GB (wygląda nadal dobrze - OMSI 1/2 to nie konkurs piękności, tylko walka o wydajność na ograniczonym silniku, który jest stary prawie jak świat)

Rozmiar po resamplowaniu tekstur o 50% i wsypaniu ich do wypakowanego Warszawa_206 z nadpisaniem: 1,6GB (ciągle widać dokąd jedziesz, są domy, drzewa itp xD, choć tak drastycznych środków nie polecam, bo wygląda potem trochę jak Rambo 2 na kasecie VHS)

Obróbka tego na dwa dodatkowe rozmiary tekstur trwała godzinę, licząc też czas na wyszukanie nieprzetwarzalnych plików graficznych i tymczasowe "wyjęcie" ich poza resamplowane foldery, żeby nie powodowały błędów krytycznych, np. dzielenia przez zero.

Mapa ma TYLKO 15 tiles'ów. Co gdyby autor Szczecina 4.0.1 był tak rozrzutny? Hawierzowa (Havířovska)? Albo New Berlin Spandau lub HK West Kowloon?
Phenom II 965BE 3,4@3,9GHz, 8GB DDR3 1600.
GF GTX770 4GB GDDR5, SSD 240GB, SSD 960GB, HDD 3TB.
Stan: 12.2021
Odpowiedz

#3

Nie ma jednego obiektu.

Sceneryobjects\Warszawa MATik\Helpery\ztm_bus.sco
Odpowiedz

#4
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.01.2023, 01:35 przez Nieciej.)

@up: Nie ma nawet takiego folderu "Warszawa MATik" w Sceneryobjects, a zatem:

używając TEJ SAMEJ zawartości znajdującej się u innego providera warszawskich map do OMSI2, ale pod innym adresem dyskowym, ODTWORZYŁEM ręcznie brakującą ścieżkę i oto jest brakujący folder z trzema plikami powodującymi wyświetlanie fioletowego helpera ZTM Warszawa/WTP nad przystankami autobusowymi:
voila MEGA.co.nz - 8kB - wypakuj to DO głównego folderu "OMSI 2".
Mapa uruchamia się teraz prawidłowo.
Dziękuję, do widzenia.
Phenom II 965BE 3,4@3,9GHz, 8GB DDR3 1600.
GF GTX770 4GB GDDR5, SSD 240GB, SSD 960GB, HDD 3TB.
Stan: 12.2021
 Podziękowania za post: Goppel(+1) , Fake_Miko(+1) , PLOTEK.PL(+1)
Odpowiedz

#5

Mapka fajna, tylko tekstura trawy nie działa. Są tylko białe pasy. Moim zdaniem jest to spowodowane tym, że tekstura pochodzi z innej mapy, której niestety nie posiadam.
Odpowiedz

#6

(27.01.2023, 21:35)Nieciej napisał(a): Rozmiar od razu po rozpakowaniu oryginalnej paczki: 4,3GB - paczka wypakowuje się do folderu Warszawa_206, w którego wnętrzu dopiero widzimy folder "OMSI 2" - główny folder symulatora z jego charakterystycznym systemem podfolderów, a więc WYPAKUJ NASZĄ paczkę, a potem sobie skopiuj jeszcze raz do symulatora i całuj nas po stopach, bo co nas to obchodzi, że marnujesz mnóstwo czasu i realną energię elektryczną - to amatorszczyzna ciągle spotykana po 8 latach od wydania OMSI 2.

Najwidoczniej autor postu nadal żyje w erze kamienia łupanego, używa windowsa 3.11 i nie wie, że dziś każdy program umożliwiający rozpakowanie plików umożliwia funkcję "drag & drop" z każdego folderu wewnątrz takiego archiwum. Dodatkowo jeżeli nie podoba się taki obrót sprawy nie zmuszamy do korzystania z mapy, mamy 2023 rok, technologia idzie do przodu i na ekranach 4k widać różnicę przy zmianie rozdzielczości tekstury. Pragnę napomnieć że druga mapa 206 dostępna na forum waży więcej niż ta przedstawiona w tym wątku.
Patrząc zawsze przed siebie, myśląc o tym, jak zrobić jeszcze więcej, osiągniesz stan umysłu, w którym nie ma rzeczy niemożliwych.
Odpowiedz

#7

Fajna Bardzo spoczko mapka ale mam problem poniewaz AI na mapie nie ma kierunkow warszawy tylko jakies niemieckie prosze o odpowiedz
Odpowiedz

#8
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.01.2023, 00:59 przez Nieciej.)

(28.01.2023, 12:01)Westu napisał(a): Najwidoczniej autor postu nadal żyje w erze kamienia łupanego, używa windowsa 3.11 i nie wie, że dziś każdy program umożliwiający rozpakowanie plików umożliwia funkcję "drag & drop" z każdego folderu wewnątrz takiego archiwum. Dodatkowo jeżeli nie podoba się taki obrót sprawy nie zmuszamy do korzystania z mapy, mamy 2023 rok, technologia idzie do przodu i na ekranach 4k widać różnicę przy zmianie rozdzielczości tekstury. Pragnę napomnieć że druga mapa 206 dostępna na forum waży więcej niż ta przedstawiona w tym wątku.

Najwyraźniej autor publikacji NIE WIE, że ten "Drag&drop" w pakowarce NI CZORTA NIE JEST TYM SAMYM, czym jest REALNY "drag and drop" pomiędzy folderami Windows, autorstwa Microsoftu albo ukradziony przezeń Macintosh-owi 35 lat temu - mnie tam wszystko jedno.

Otóż przy "drag&drop" z pakowarki W SYTUACJI, Z JAKĄ TU MAMY DO CZYNIENIA następuje wypakowanie CAŁEJ paczki - aż do ostatniego bajtu - do podfolderu, zależnego od tego, czym rozpakowujemy lub co umieściliśmy w ustawieniach tej pakowarki - zwykle w ścieżce

users\username\appdata\local\Temp ...

[w Windows 3.11/95/98/98SE/Me i gałęzi NT aż do XP byłby to byłby nawet krótszy adres: Windows\Temp, ale: OMSI1/2 tych systemach nie działa, podobnie jak wyświetlanie treści ze współczesnych stron internetowych, jak na przykład ta - to właśnie ten JAD autora zacytowanej powyżej, nasączonej domysłami wypowiedzi pod moim adresem]

...a następnie PRZENIESIENIE/SKOPIOWANIE (cut/copy and paste - zależnie od fantazji/wiedzy autora pakowarki) zawartości z owego folderu tymczasowego do wskazanego przez użytkownika myszą folderu docelowego i jeszcze USUNIĘCIE z folderu Temp (przez skasowanie wpisów z tablicy alokacji - na szczęście nie fizyczne nadpisywanie) - albo i nie, a to znowu zależy od pakowarki i fantazji jej autora (jeśli zaś nie, to zajętym pozostaje 4,3GB miejsca w ścieżce, którą objaśniłem akapit wyżej - aż do sprzątnięcia tych odpadów ręcznie, aplikacją zewnętrzną lub wbudowaną w Windows).
To jest IMITACJA "drag and drop" poprzez uproszczenie czynności użytkownika do minimum, ale bez oszczędzenia czasu i energii potrzebnych na realizację tego zadania przez maszynę. Powoduje ponadto dodatkowe zużycie cykli zapisu dysków SSD.
Powstaje pytanie: PO CO to wszystko u każdego użytkownika oddzielnie?

Wobec powyższego podtrzymuję swoją wypowiedź o marnowaniu czasu użytkowników i ich energii elektrycznej na przepakowywanie/przenoszenie tych plików, przemnażając przez liczbę pobrań, potencjalnie DZIESIĄTKI/SETKI/TYSIĄCE RAZY - wszystko dlatego, że AUTOR JEDEN RAZ OPUBLIKOWAŁ źle spakowaną mapę, a ZAMIAST PRZYZNAĆ SIĘ DO BŁĘDU I go ewentualnie NAPRAWIĆ, wysyłając poprawioną i uzupełnioną o brakujące foldery paczkę, PLUJE JADEM w oczy zwracającemu mu uwagę i kontynuuje wymądrzanie się, co to ja sobie mogę robić lub nie robić. BĘDĘ ROBIŁ Z PUBLICZNIE UDOSTĘPNIONĄ MAPĄ CO ZECHCĘ, w ramach udzielonych OGÓŁOWI licencji z pierwszego postu i ogólnego prawa do korzystania z utworu dostępnego publicznie - najpierw wprowadzę PRYWATNE zmiany w ailist (wymiana Solarisów Urbino PL na MOKI MOD 1.0, bo lepsze jest wrogiem dobrego i nie autor mapy będzie mi mówił jakiego taboru mam używać - "jeżdżę" tym, co nie zżera zasobów) i globalu, bo wolę widzieć grupy pasażerów oczekujących tłumnie na przystankach o 7 rano i samochody na znanych mi w tym przypadku ulicach, niż wozić powietrze po pustych drogach pośród przycinających symulator tekstur w 4K.

Mapa, jak wspomniałem, od razu wymagała skanowania kompletności i naprawy, bo po wypakowaniu paczki autora jest niekompletna na tyle, że mamy piękne niebo. Być może autor nie ma pozwolenia na wykorzystanie plików, których brakowało, ale ja je odtworzyłem po prostu z innych zasobów - nie samym 206 OMSI2 żyje.
Fioletowa winietka z logo ZTM Warszawa, pod tą nazwą pliku jak i pod innymi, powtarza się w kilku innych podfolderach Sceneryobjects - zrzynacie cudzy kontent jedni od drugich, za zgodą czy bez, bo kogo to po latach obchodzi kto to logo wykonał i jak pierwotnie nazwał - tylko zmieniają się nazwy "autorskich" podfolderów z obiektami, na które w postach na forach nałożone są GRUBYMI, CZERWONYMI literami nakazy, zakazy i ograniczenia.
Skoro już o prawach autorskich mowa, to rodzi się pytanie czy ktoś, ktokolwiek miał w ogóle zgodę warszawskiego organizatora transportu miejskiego na wykorzystanie jego logotypu i wzornictwa opracowanego i wykonanego przez ZTM Warszawa, w konkursie (jak okrągłe logo WTP na taborze) lub na jego zlecenie przez prywatne podmioty (jak np. warszawski system wiat przystankowych - on został zamówiony i wykonany, ma autora projektu, a ten ma swoje prawa.

Ja sobie oczywiście zintegrowałem poprawkę, przepakowałem i wrzuciłem paczkę do backupów na wypadek awarii dysku, ale wyłącznie na własny użytek - nie mam prawa do publikacji swoich prywatnych paczek z mapami wyleczonymi z takich błędów i braków, wypakowywalnych jednym kliknięciem "WYPAKUJ TUTAJ" na folderze OMSI 2, bez pośrednictwa systemowego folderu Temp - także na mnie nie liczcie.

PS: Tej "drugiej" mapy 206 nie mam obecnie w OMSI 2, choć leży jako paczka gotowa do użycia na dysku magazynowym - pamiętam, że nie podobała mi się "do jazdy", więc jej już nie "instaluję". Nie - nie stamtąd mam brakujące logo ZTM. Powtarzam raz jeszcze - kopiujecie od siebie od lat... za zgodą czy bez, to mnie jak w sprawie Microsoftu z Macintoshem, gdzie Gates także robił przez pewien czas - wisi.
Phenom II 965BE 3,4@3,9GHz, 8GB DDR3 1600.
GF GTX770 4GB GDDR5, SSD 240GB, SSD 960GB, HDD 3TB.
Stan: 12.2021
 Podziękowania za post: KMSzczecin(+1) , tjagiel(+1) , neodokuran(+1)
Odpowiedz

#9
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.08.2023, 13:45 przez Siema12.)

Zamiast trawy są białe pasy oraz nie ma kostki na przystankach
Odpowiedz

#10

Trawa jest, o ile dobrze pamiętam z Golczewa i trzeba ją przekopiować.
Tak, ta mapka jest niedokończona.
Rżnij karabinem w bruk ulicy, Twoja jest krew, a ich jest nafta!
— z: Julian Tuwim, „Do prostego człowieka”.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości