Wspólna nauka skryptów OMSI |
W pliku sound.cfg plik dźwiękowy sterownikpixel.wav jest przypisany i wywoływany triggerem dzwiek_pixel. Chyba o to chodziło.
[sound] INT_Start.wav.............plik dźwiękowy 1.4............................głośność [3d]...........................źródło dźwięku [X, Y, Z, ?] -0.7 -4.5 0.5 5.5 [trigger]......................trigger/wyzwalacz, który wywołuje odtworzenie dźwięku ev_enginestart
Konfiguracyjny plik dźwiękowy to ten z .cfg w folderze Sound. Należy uważać, bo niektórzy twórcy wrzucają tam parę takich plików i nie wiadomo, który modyfikować. Wtedy należy sprawdzić jego "podpięcie" w pliku bus (pod znacznikiem [sound]). Pisząc "przypisanie" miałem na myśli właściwie to, co napisał Siwy, czyli jeśli chcemy przypisać plik dźwiękowy sterownikpixel.wav do wyzwalacza dzwiek_pixel piszemy następujący kod:
Kod: [sound] Oczywiście pominąłem głośność i źródło.
♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
To ja dodam coś przy okazji. W sterowniku dźwięku można dodać zmienną [viewpoint], co ta wartość daje? Myślałem, że to właśnie jest źródło dźwięku, a nie zmienna [3d]
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!
PCB: Gigabyte GA-970A-DS3 CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss RAM: 8GB RAM DDR3 GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB PSU: Corsair TX850M OS: Windows 10 Pro x64 Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA Find me on: fb.me/mattezpl
Blok [3d] określa pozycję źródła dźwięku po współrzędnych blenderowskich, a ta czwarta wartość to tak jakby zasięg.
[viewpoint] to zdaje się (tak jak w plikach modelowych) flaga widoczności a w tym wypadku słyszalności, przy czym: 0 - bezwzględnie słyszalne 1 - słyszalne spoza pojazdu 2 - słyszalne wewnątrz pojazdu 4 - słyszalne przy/w pojazdach AI Oczywiście wartości te można sumować, tak więc 5 (1+4) daje słyszalność danego dźwięku przy pojeździe gracza oraz przy pojazdach AI. Prawdopodobnie w ten sposób to działa, aczkolwiek tutaj głowy nie daję, trzeba by przetestować.
♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Sądzę, że jest to po to, żeby od środka można było ustawić słyszalne inne dźwięki, a od zewnątrz inne.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |