Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ZMod2][OMSI] JELCZ-MERCEDES M122MB/O405N2
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 4
Dołączył: 04-2014
Podziękowań: 0
Post: #1
[ZMod2][OMSI] JELCZ-MERCEDES M122MB/O405N2
Tak więc witam ponownie wszystkich użytkowników..

Jestem w trakcie tworzenia w/w modelu autobusu gdyż mój komputer jak na dzisiejszą chwile... nie dźwignie Merasia Juliana :X Tak więc postanowiłem stworzyć swój model (trochę inna wersja) bardziej oparty na teksturach tzn. bardziej zoptymalizowany by można było nim śmigać na "low PC'tach"
Więc kieruje swoje pytanie do osób które tworzą model od podstaw... (na forum znalazlem jedynie tutki jak "konwertowac" już stworzone autobusy..)
Jak ten model mam podzielić na jakie podzespoły.. bo dużo obiektów jest użytkowych np. wajcha od hamulca, guziki itp. no i ten wyświetlacz.. nie wiem co z nim... też stworzyc osobny obiekt i go oteksturowac czy jak?!?

Za wszelkie wskazówki/porady dziękuje z góry ;)

EDIT
Załączę odrazu ss z progresu:D
Jak widać nad detalami się zbytnio nie rozczulam:D wkońcu wszystko będzie na teksturce :S postaram się aby to wyglądało realnie i liczę na waszą pomoc jak i wasze wsparcie :hihi:


Załączone pliki Miniatury
       

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.05.2014 22:06 przez L4rOux.)
03.05.2014 19:43
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 65
Dołączył: 12-2013
Podziękowań: 20
Post: #2
RE: [ZMod2][OMSI] JELCZ-MERCEDES M122MB/O405N2
Radzę Tobie porzeglądać foldery Vehicles/nazwa modelu/folder model i tam są przekonwertowane elementy. Przetłumacz co jest zawarte w danym pliku i myślę, że będziesz wiedział, co i jak. ;)
No i w poradniku Nick'a jest krok po kroku co trzeba robić.:)

03.05.2014 22:32
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 4
Dołączył: 04-2014
Podziękowań: 0
Post: #3
RE: [ZMod2][OMSI] JELCZ-MERCEDES M122MB/O405N2
No w tych poradnikach jest elegancko wszystko opisane ale to są już czynności które się wykonuje z gotowymi już elementami.. A chciałem się dowiedzieć co i jak od samego początku, tzn. żeby wiedzieć jak to sobie wszystko rozplanować.. jakie elementy oddzielić od całości itp. no nic... sam już to jakoś rozplanuje i oby wszystko przebiegło pomyślnie;)

03.05.2014 22:52
Szukaj postów Cytat

Nadaktywny
Zasłużeni
Liczba postów: 1,734
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 374
Post: #4
RE: [ZMod2][OMSI] JELCZ-MERCEDES M122MB/O405N2
Osobno na pewno musza być wszystkie elementy które mają mieć jakąkolwiek interakcje, czyli takie co mają się ruszać czy mają być "klikalne". Przy konwercie na pewno pomoże osobne konwertowanie elementów zewnętrznych, a osobne wewnętrznych. Co do tego, to na pewno przyda Ci się porada, że lepiej konwertować w jednym pliku obiekty które są w jednym miejscu, ułatwi to późniejsze ustawienie oświetlenia wewnętrznego. Elementy, które przydają się, żeby były osobno to też poszczególne "reflektory" czyt. mam na myśli światła zewnętrze i wewnętrzne, ponieważ z nich trzeba będzie potem pobrać współrzędne dla punktu światła. Tak samo, jest z szybami, nie mogą być połączone z innymi elementami, bo nie dodasz im potem przezroczystości, możesz je konwertować z innymi elementami, ale nie mogą być one scalone. Warto tez pamiętać łącząc elementy, żeby potem wyjściowy plik "X" nie miał więcej jak 5MB.
Myślę, że mniej więcej zakreśliłem o co biega. Jakbyś miał pytania to wal na pw/gg lub tutaj:)


~~Jeśli pomogłem klknij rep+ ~~
[Obrazek: psiuk450x60.png]
04.05.2014 10:19
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 4
Dołączył: 04-2014
Podziękowań: 0
Post: #5
RE: [ZMod2][OMSI] JELCZ-MERCEDES M122MB/O405N2
Witam po dłuższej przerwie.

No i w końcu znalazłem trochę czasu żeby się zająć dalej tym busem. Przyznam że trochę się wdrożyłem w te wszystkie programy itp.. Jak narazie nie widać owoców mojej pracy, jedynie to mogę ujawnić screena który przedstawia prymitywną, oteksturowaną bryłe która w sumie nie jest jeszcze odpowiednio wyskalowana bo robię to na oko wzorując się na standardowym busie z Omsi.:) A wyświetlacz to narazie tak na teksturce żeby to się jakoś prezentowało :hihi:

[Work In Progress]


Załączone pliki Miniatury
   

07.07.2014 00:48
Szukaj postów Cytat

Wasza Emulsjo
Zasłużeni
Liczba postów: 356
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 435
Post: #6
RE: [ZMod2][OMSI] JELCZ-MERCEDES M122MB/O405N2
(07.07.2014 00:48)L4rOux napisał(a):  Witam po dłuższej przerwie.

No i w końcu znalazłem trochę czasu żeby się zająć dalej tym busem. Przyznam że trochę się wdrożyłem w te wszystkie programy itp.....

[Work In Progress]

Już samo pokazanie postępów może świadczyć o tym, że nabywasz umiejętności dotyczące modelowania w programach 3D. Powiem tak: sam musisz określić co za model robisz i w jakiej kombinacji bo tego jest od groma, a przede wszystkim na jakiej bazie, szczególnie jeśli nie jesteś profesjonalistą i nie masz do czynienia ze skryptami. Odpuść od razu bazę SDka , jest uboga w rozmaitości i funkcje, które mogą przydać się w przyszłości. Możesz wybrać nawet Neosia, w jej plikach wszystko jest opisane co jest czym. Co do wypowiedzi Invisa:

(04.05.2014 10:19)Invis napisał(a):  Warto tez pamiętać łącząc elementy, żeby potem wyjściowy plik "X" nie miał więcej jak 5MB.

to akurat mit. To czy konwerter da radę przemaglować pliki zależy wyłącznie od twojej maszyny ( prawie jak chuchanie na C64 przy wgrywaniu kaset ). Maksymalny pułap , nawet dla mojej to prawie 7MB, czyli jak widać przekręcam licznik :3 Jeśli nie masz super komputera to możesz przy konwerterze nawet do 5-ciu nie dobić. Co do elementów: najwięcej jest do spasowania takich, które są statyczne ( buda zewnętrzna, różne znajdujące się na niej pierdoły ). Wiele elementów przyjdzie Ci powielić, aby coś zadziałało. Polecam także używanie opcji edgesplit ( takie coś znajdziesz w Blenderze , nie wiem czy w zmodzie jest ), ale tylko i tylko wtedy, gdy dane elementy są w miarę high poly, bo przy low wyjdzie na odwrotny skutek. Ogólnie projekt ma szansę, jeżeli włożysz w to chęci. Warto też, abyś wstawił chociaż jedno koło, aby sprawdzić czy model za nisko/wysoko nie siedzi.


[Obrazek: sygL11fd971ee2249f1a0c.png][Obrazek: sygM11058bcf9203034101.png]
07.07.2014 01:28
Szukaj postów Cytat

Ogułem
Zasłużeni
Liczba postów: 394
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 426
Post: #7
RE: [ZMod2][OMSI] JELCZ-MERCEDES M122MB/O405N2
Siemanko
Wreszcie trzydrzwiowy, ładny merol do OMSI (liczę, że do dwójki także) :D
Chciałbym się czy oprócz wersji LOW będzie też wersja "high" zawierająca tekstury w większej rozdzielczości, jakieś bajery, itp.?
Pozdrawiam 8)


Udzielam bezpłatnej pomocy na forum, pomoc na PW wyłącznie ODPŁATNIE.
TUF GAMING X570-PLUS + 5800X + RTX3060Ti 12GB + 32GB RAM

Dziękuję za 400 punktów reputacji! :D
07.07.2014 07:09
Szukaj postów Cytat

Wasza Emulsjo
Zasłużeni
Liczba postów: 356
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 435
Post: #8
RE: [ZMod2][OMSI] JELCZ-MERCEDES M122MB/O405N2
(07.07.2014 07:09)piotr88010 napisał(a):  Siemanko
Wreszcie trzydrzwiowy, ładny merol do OMSI (liczę, że do dwójki także) :D
Chciałbym się czy oprócz wersji LOW będzie też wersja "high" zawierająca tekstury w większej rozdzielczości, jakieś bajery, itp.?
Pozdrawiam 8)

Kolega napisał, że robi wersję specjalnie zoptymalizowaną, ponieważ nie dysponuje mocną maszyną ( skoro nawet Merce Juliana nie działają poprawnie ) i zależy mu na tym, aby pojeździć w ogóle takim autobusem.


[Obrazek: sygL11fd971ee2249f1a0c.png][Obrazek: sygM11058bcf9203034101.png]
07.07.2014 07:50
Szukaj postów Cytat

Nadaktywny
Zasłużeni
Liczba postów: 1,734
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 374
Post: #9
RE: [ZMod2][OMSI] JELCZ-MERCEDES M122MB/O405N2
Jeśli masz tylko jakieś problemy z czymś, to chętnie służę pomocą:)


~~Jeśli pomogłem klknij rep+ ~~
[Obrazek: psiuk450x60.png]
07.07.2014 09:18
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 4
Dołączył: 04-2014
Podziękowań: 0
Post: #10
Odp: [ZMod2][OMSI] JELCZ-MERCEDES M122MB/O405N2
Co do szczegółowej wersji to myśle że się też bede zabierał, zobaczę jak ta mi się uda..
Dziś jeszcze przysiąde do modelu i go tu zaktualizuje:)
@Invis. Napewno sie zgłoszę do ciebie bo jak narazie z modelowaniem nie mam problemu a na tym etapie się jeszcze długo utrzymam:)

Albo w sumie jedno pytanie.. w blenderze jestes moze jakos obeznany?:)

Wysyłane z mojego X8 za pomocą Tapatalk 2

07.07.2014 12:21
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: