Zmiana płatnych obiektów w mapach na zwykłe. | |||
Czy można zmienić płatne obiekty na mapach i zastąpić je innymi zwykłymi? Może wystarczy wpisać w pliku global inne nazwy obiektów, albo po prostu usunąć wpisy płatnych obiektów bo może one są niepotrzebne do prawidłowego działania mapy?
Jak nie ma ich brakujących dużo to ja robię tak.
1. Sprawdzam w BlueSky czego brakuje 2. Jeśli to np. jakiś budynek to tworzę ścieżkę do pliku (foldery) 3. Kopiuje tam np. jakiś duży wieżowiec albo coś co się rzuca w oczy. 4. Zmieniam nazwę pliku na taki który brakuje z płatnego dlc. Np. jeśli brakuje "sceneryobjects/dlc/house.sco" to w to miejsce wrzucam "wieżowiec.sco" (razem z folderami "model" i "texture") i zmieniam nazwę na "house.sco". 5. Potem w edytorze kasuje te podmienione wieżowce i usuwam podmieniony folder od dlc żeby sobie bajzlu nie robić. Można jeszcze w Notepadzie odpalać po kolei pliki kwadratów to jest np. "tile0-1" (jakoś tak) , szukać wpisów od obiektów i je kasować. Tutaj trzeba być ostrożnym i wiedzieć co się robi.
Teoretycznie nie musisz kasować tych obiektów w edytorze, ale potem się nie zdziw że ten przykładowy "wieżowiec" może się pojawić w losowym miejscu typu środek drogi bo zastąpił np. wiatę przystankową.
Da się z sukcesem obejść etap edytora, ale jest wymagana pewna wiedza nt. nazewnictwa i struktury obiektów oraz spline'ów. Ja hurtowo sobie np. wymieniam na pasujące mniej więcej rozmiarem i przeznaczeniem obiekty bądź spline'y z posiadanych już przeze mnie Notepadem++, gdzie mogę otworzyć wszystkie kafle mapy i zrobić masową podmiankę elementów. Jak się na tym nie znasz to lepiej sprawdź, w którym dodatku te obiekty występują i sobie go dokup, teraz w okresie mikołajkowo-świątecznym mogą być fajne promocje.
![]()
"Ми стојимо постојано кано клисурине.
Проклет био издајица своје домовине!"
Czyli podmiana coś da i poprzedni płatny obiekt nie pojawi mi się w losowym miejscu na mapie tak jak napisał użytkownik powyżej twojego postu?
Co to znaczy że problem na chwilę się zamaskuje?
1. Podmiana zawsze powoduje pojawienie się danego obiektu w tym samym miejscu, chyba że coś przy okazji przestawisz przy współrzędnych (są poniżej linijki z nazwą obiektu), albo nie wiem, wielki model rozmiarów np. skrzyżowania marszałków w Łodzi zastąpisz ruskim skrzyżowaniem T-kształtnym, na dodatek jeszcze na etapie modelowania celowo z jakiegoś powodu odsuniętym od punktu 0,0 względem własnego środka. W OMSI występuje takie coś jak obiekty zależne, jak jeden podmienisz na niewłaściwy rozmiarami to i inne się rozjadą po mapie - czyli podmiana krzyżówki na coś innego, jak kosz na śmieci albo zbyt małe skrzyżowanie poprzestawia ulice (spline'y) do niego przyczepione, wywalenie słupa sygnalizatora z Hamburga i zastąpienie go berlińskim masztem może sprawić, że powieszony na sygnalizatorze znak spadnie pod ziemię albo będzie lewitować sobie gdzieś w powietrzu itp. W przypadku złego doboru skrzyżowania (np. zamiast skrzyżowania czterowlotowego X-kształtnego wstawisz T-kształtne) może nawet dojść do wysypania się mapy, w najlepszym wypadku pojazdy będą znikać i teleportować się znikąd na środku drogi.
2. Problem na chwilę się zamaskuje - to znaczy, że przy następnej mapie, która będzie posiadać obiekty z płatnego dodatku, całą operację trzeba będzie przeprowadzić od nowa. Oczywiście nie musisz wszystkich dodatków kupować, ja np. robię tak, że jak jakiegoś nie mam, a chcę mapkę wypróbować, to się bawię w w/w sposób. Jak mi się mapa spodoba, to kupuję wymagany do niej dodatek, jak nie to nie. Bardziej łopatologicznie już nie wytłumaczę.
"Ми стојимо постојано кано клисурине.
Проклет био издајица своје домовине!" | |||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |