Zmiana tekstur w obiektach |
Witam,
Postanowiłem zmienić tekstury w obiektach rozjazdów na mojej mapce (przy okazji przerobić tekstury na .jpg), jednak napotkałem pewien problem. O ile w splinach zmieniam tylko nazwę tekstury w pliku .sli oraz zmieniam rozszerzenie tekstury z .bmp na .jpg i wszystko działa, o tyle z obiektami jest nieco gorzej. Plik .sco odnosi się do pliku .o3d, nie ma w nim nadal żadnych rozszerzeń tekstur, plik .o3d otworzyłem hex editorem i pozmieniałem w nim rozszerzenia z .bmp na .jpg, niestety nadal wyświetlane są te same tekstury. Plik .sco ma jeszcze odniesienia do pewnych splinów, jednak w tych splinach zmieniłem tekstury i są widoczne na mapie zmienione. Dlaczego w takim razie model rozjazdu ma nadal tą samą teksturę i skąd właściwie on ją bierze? Mowa dokładnie przystanku na autostradzie:(OMSI>Sceneryobjects>ADDON_Simplestreets>RQ_28_Busstop1.sco) Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!
PCB: Gigabyte GA-970A-DS3 CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss RAM: 8GB RAM DDR3 GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB PSU: Corsair TX850M OS: Windows 10 Pro x64 Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA Find me on: fb.me/mattezpl
Z reguły podmiana [matl] powinna wystarczyć, ale z własnego małego doświadczenia wiem, że czasem zdarza się, że przy eksporcie do OMSI tekstura jest pakowana niejako w obiekt o3d, nieraz wywalając tex obiekt dalej ją "nosił", nie mam zielonego pojęcia dlaczego tak się dzieje.
Co do podmiany hex editorem - dosłownie może raz mi się to udało, ale w większości kończyło się to Error in mesh file i skakaniem niewidzialnego pojazdu. Prawdopodobnie w pliku o3d nazwa tekstury, bądź jakieś jej przypisanie, oprócz nazwy tekstury np. "textura.bmp" jest gdzieś jeszcze zahashowana w sposób wiążący daną texturę użytą przy exporcie z modelem 3d. Jedynym wyjściem w tej sytuacji jest ponowne otexturowanie w programie 3D i ponowny export. Jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić, skoro nikt się nie chce wypowiedzieć, to dorzucam co wiem ![]()
Powiem szczerze, że jestem nieco zdziwiony tym co napisał Mattez. Nigdy mi się nie zdarzyło, aby podmiana nazwy tekstury w pliku .o3d poprzez notatnik nie przyniosła efektu.
Zawsze było tak, że przykładowo był wpis "tekstura.bmpy" to podmieniałem na "tekstura.jpgy" - nie wiem dlaczego do rozszerzenia dodawany jest jeszcze y lub x, ale skoro tak jest to widocznie ma tak być. Wracając do tematu, to zawsze po takiej podmianie zamierzony efekt był osiągnięty i tekstura była pobierana z nowego pliku. Dodanie znacznika [matl] również powinno pomóc, chociaż z wpisami do configa/sco to jest akurat różnie. Pozdrawiam. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |