Życzenia graczy (z oficjala) | |||
Poniżej możecie sprawdzić, o co proszą gracze w związku z wydaniem OMSI 2 i "status" tych próśb nadany przez Twórców. Musicie mi wybaczyć niedokładne i czasem zabawne tłumaczenia, ale posiłkowałem się głównie wpisami angielskimi, nieudolnie czasem przetłumaczonymi z niemieckiego. Ewentualnie proszę o poprawki. Oryginalny tekst znajduje się tutaj:
http://www.omnibussimulator.de/forum/ind...post189922 Legenda: (Y) - gotowe (+) - prawdopodobne (?) - nie wiemy... (?-) - mało prawdopodobne (-) - bardzo nieprawdopodobne (x) - zdecydowanie nie Konfiguracja: * Pliki użytkownika w "Moich plikach" (?) * Brak Aerosoft-Launcher'a (x) * Podwójne kliknięcie na plik *.osn wywołuje uruchomienie OMSI i start scenariusza (Y) Gameplay: * Ego-Mode (?) * Poruszane lusterka (?) * Kilka stacji radiowych (-) * Multiplayer (?) * Linie szkolne (?) * Funkcja naprawy mająca więcej wpływu/konsekwencji na grę (Y) * Dźwięki i animacje burzy (?) * Dynamicznie generowana pogoda (?) * Możliwość wglądu w następne kursy w trakcie wykonywania aktualnego (?) * Animowacje związane z kasownikami (?) * Przełączanie widoku z kierownicy (?) * Brak drobnych (?) * Czas letni (Y) * Regulowana pozycja fotela kierowcy (?) * Możliwość użycia D-Pad-a kontrolera (Y) * Pomijanie przystanków na rozkładzie (?) * Tymczasowe bus-pasy (?) * Raport kursu nie jest pokazywany natychmiast, może być jednak pokazany później (Y) * Różne systemy taryfowe na mapie (?) * Komunikacja radiowa (CB-Radio) (-) * Branie pieniędzy skrótem klawiszowym (Y) * Dodanie możliwości obsługi dodatkowych klawiszy myszy (?) * Funkcja tempomatu podczas gry na klawiaturze (?) * Brak deszczu pod mostami (?) * Możliwość dostosowania wartości siły symulacji momentu bezwładności (?) * Realistyczne zachowania policji (-) * Animowana (przesuwająca się?) mapa (-) * Efekty słoneczne nie przechodzące przez rzeźbę terenu (np. góry) (+) * Inteligentna sygnalizacja świetlna, na którą wpływa obecność autobusu (?) * Podpowiedzi do interfejsu (?) * Podpowiedzi do elementów na desce rozdzielczej (-) * Implementacja automatycznego wysprzęglania dla manualnych skrzyni biegów (Y) * Obsługa brygady jako "misja" (scenariusz) (?) * Fotoradary (-) * Możliwość wyboru prywatnego pojazdu do prywatnych kursów (?) * Pasażerowie wykonujący zdjęcia pojazdu (-) * Możliwość sprawdzenia biletów przez kierowcę (-) * Canarinhos (-) * Zapisywanie ustawień kamer (?) * Regulowane przełączniki (Y) * Funkcja replay (-) * Żądanie zatrzymania wyświetlone w konsoli (Shift+Z) (+) Grafika: * Wsparcie technologii 3D (?-) * Płynna kamera zewnętrzna (?) * Wiatr poruszający drzewa (-) * Lepszy sytem cieni (-) * Mapowanie wypukłości bez użycia tekstur odbicia (-) * Odbicia generowane w czasie rzeczywistym dla elementów autobusu np. szyb (?) * Nowy silnik graficzny (xxxxx!!!) * Lepsze efekty padającego deszczu (?) * Algorytm "sortowania" pojazdów AI (=> widoczność AI przez inne auta) (?) * Zaparowane szyby (?) * Możliwość dołączenia lusterek i świateł punktowych do animowanych elementów (?) * Śnieg na dachach pojazdów i przedniej szybie (?-) * Pozdrowienia między kierowcami (-) * Dostosowanie rozdzielczości ekranu (-) * Zaimplementowana wieloekranowość (-) * Animowanie toczących się monet (-) Dźwięk: * "Dźwięki" pasażerów (?) * Modułowe pliki konfiguracyjne dźwięku (?) * Regulacja głośności radia przez suwak w 3D (-) * Dźwięk zderzenia (?) * Nowe dźwięki ciężarówek (Y) * Specjalne dźwięki zależne od otoczenia (np. pogłos w tunelach) (Y) Pojazdy: * Możliwość kierowania tramwajami (?) * Trolejbusy (-) * Dowolnie regulowane współczynniki tarcia np dla łańcuchów śniegowych (?) * Scalona lokalizacja zapowiedzi w folderze z plikami *.hof (+) * Brudzące się koła (?) * Symulacja drobnych defektów pojazdu (Y) * Ślady opon (?) * "Zimny rozruch" (Y) * Problemy z oponami (=> ciśnienie wpływające na zjeżdżanie pojazdu na jedną stronę) (?) * Tablica rejestracyjna zależna od wpisów w pliku konfiguracyjnym mapy (?) * Efekt wiatru (?) * Wózki kolejowe (Y) * Zanieczyszczenia wnętrza (-) * Zmieniający się moment bezwładności kół i przenoszenie mocy (+) * Modularne konstrukcje autobusów (x) * Wybieralny podtyp modelu autobusu (Y) * Podgląd autobusu podczas ekranu wyboru może zostać wyłączony (Y) * Buksowanie kół powodujące poślizg boczny (?) * Bardziej realistyczne zderzenia z pojazdami AI (Y) * Pokazywanie/ukrywanie kierowcy za pomocą kombinacji klawiszy (?) * Zaawansowane funkcje bileterki ALMEX (-) * Dostosowanie ilości paliwa przed "postawieniem" pojazdu (-) * Nieużywane (opuszczane) przez gracza pojazdy nie będą "symulowane" (lepsza wydajność po wybraniu większej liczby pojazdów) (+) * Wsparcie dla przegubowych piętrusów (?-) * Dostosowanie pozycji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy (-, pierwsza propozycja może być zrealizowana skryptowo) Zachowanie AI: * Lepsze ogólne zachowanie (????) * Siła hamowania AI zależna od odległości od przeszkody (?) * Szybsza reakcja pojazdów AI skręcających w lewo (?) * Odchylenia od sztywnych ścieżek ruchu AI (?) * Szybszy przejazd przez zakręty (?) * Zmiana pasa może być zaniechana, jeśli to konieczne (?) * Wyprzedzanie (-) * Bardziej płynne kierowanie (Y) * (running) opposing traffic on same lane (-) (nie mam pojęcia o co chodzi) * Więcej typów pojazdów AI (?) * Dzień tygodnia determinuje natężenie ruchu (Y) * Lepsze dostosowanie do warunków drogowych (Y) * Nachylenie ma wpływ na przyspieszenie (Y) * Zakaz ruchu pojazdów ciężarowych w niedzielę (Y) * Pojazdy serwisowe (?) * Zimowe pojazdy serwisowe (?) * Motocykle/rowery (-) * Prędkość początkowa podczas pojawiania się pojazdów AI (?) * Parkujące samochody (?) * zapalane światła podczas kiepskiej widoczności w dzień lub ciągle włączone światła mijania (+) Autobusy AI: * Wiozą pasażerów, gdy pojazd staje się widoczny (?) * Czekają zgodnie z rozkładem na przystankach (Y) * Mogą być opóźnione, nawet jeśli nie są aktualnie widoczne (+) * Pasażerowie oczekujący na kurs mogą wsiadać na pętli (+) * Kończenie ostatniego kursu po przybyciu na pętlę zbyt wcześnie (bug, +) * Niekończące się kursy, w których pasażerowie pozostają w pojeździe (+) * Edytowalne strefy przystanków (?) * Zachowanie kierowcy zależne od opóźnienia (?) * Postój przy otwartych drzwiach, gdy jest ciepło (Y) * Wyprzedzanie innych autobusów na pętli (?) * Specjalne numery taborowe na specjalnych liniach w szczególnych dniach. (?) * Możliwość opuszczania przystanków z użyciem wstecznego (-) * Nie zatrzymywanie się, gdy na przystanku stoi inny pojazd danej linii (?) * Zapisywanie ich jako sytuacja (numery taborowe i schematy malowań) (?) Ludzie i pasażerowie: * Inne "modele" (?) * Zróżnicowany ubiór w zależności od temperatury (?) * Dzieci (?) * Lepsze poruszanie się (?) * Definiowalny wiek (Y) * Wózki z dziećmi / wózki inwalidzkie (?) * Dzieci wciskający "stop" dla żartu (-) * Wchodzenie do pojazdu "z ulicy" (?) * Machanie w celu zatrzymania autobusu (w zależności od ustawień mapy) (?) * Żegnanie się (?) * Pokazywanie biletów (?) * Komunikacja z pasażerami (-) * Priorytety miejsc siedzących (?) * Liczba osób na przystankach dowolnie edytowalna (?) * Przesiadanie się (?) * Biegnący spóźnialscy (?) * Pasażerowie mogą otwierać i zamykać okna (+) * Pasażerowie mogą kupować bilety w biletomacie (?) * Pasażerowie nie powinni pojawiać się "znikąd" na przystanku (?) * Skarga na zbyt szybką jazdę (?) * Skarga na niezatrzymanie się na danym przystanku (?) * Animacje podczas bezczynności pasażerów (?) * Natychmiastowe przejście pod drzwi zatrzymującego się autobusu (+) * Płacenie przy wyjściu (?) * Wyłączenie zażaleń pasażerów (x) * Stojący pasażerowie mają więcej "uwag" niż siedzący (?) * Zapisywanie liczby pasażerów, po ponownym wczytaniu sytuacji - nadal są w autobusie (?) * Animowany kierowca (-) Tworzenie map: * Tymczasowe obiekty lub sytuacje oraz czasowe zmiany w rozkładzie (Y) * Wsparcie dla ruchu lewostronnego (+) * Przystosowanie terenu do splinów i skrzyżowań (Y) * Odświeżenie obiektów scenerii (?) * Łatwiejsze tworzenie linii i rozkładów (?) * Funkcja "cofnij" (?) * Synchronizacja sygnalizacji świetlnej także po wczytaniu scenariusza (?) * Umieszczanie nowych splinów z uwzględnieniem już istniejących (?) * Trasy i kursy mogą być kopiowane (Y) * Zbiorcze oznaczanie czasów przyjazdów i odjazdów w edytorze (?) * Naprawa zbugowanego paska przewijania w edytorze (Y) * Algorytm tworzenia skrzyżowań (-) * Ładowanie wszystkich splinów i obiektów z jednego folderu (+) * Funkcja usuwania segmentu (Y) * Kopiowanie obiektów z dołączonymi innymi obiektami (?) * Kółko na terenie pokazujące aktualną pozycję myszy (-) * Tworzenie linii i kursów poprzez "przejechanie" myszą po trasie (-) * Tworzenie wjazdów do tuneli (Y) * Funkcja "Snap" tylko na żądanie (Y) * Łatwiejsze znajdowanie pasujących do skrzyżowania splinów (+) * Tworzenie niestandardowych kałuż (-) * Obracanie obiektów po każdej osi (Y) * Połączone ze splinami obiekty mogą automatycznie dostosowywać się do jego położenia (np. zaparkowane pojazdu) (Y) * Dodawanie splinów za pomocą przeciągnięcia (-) * Okno podglądu przed załadowaniem obiektów i splinów (?) * Możliwość umieszczenia odrębnego tła podłoża dla poszczególnych segmentów (Y) Spliny: * System do tworzenie bardziej zróżnicowanych powierzchni (Y) * Przezroczystość (Y) Obiekty: * Tekstury pobierane z Internetu podczas ładowania mapy (Y) Skrypty i zmienne: * Pobieranie do zmiennej nazwy kierowcy (?) * Pasażerowie mogą żądać otwarcia danej pary drzwi (Y) * Łańcuchy i system zmiennych w interfejsie wtyczki (Y) * Dystans do następnego przystanku (Y) * Wzywanie policji przez odpowiedni przycisk na sterowniku IBIS (Y) * Wyświetlanie poprawnej wartości spóźnienia podczas dłuższego postoju na przystanku (Y) * Sterowane opóźnienie dostępu do zmiennej (?) * Skrypt/dostęp do skryptów przez wszystkie pojazdy (?) * Wyświetlacze przystankowe pokazujące opóźnienie (Y) * Skrypty dla sygnalizacji świetlnej (?) * Obiekty scenerii mające dostęp do ścieżek i wywoływaczy (triggerów) (?) * wykładnicze ustalanie pewnych wartości (?) * Dostęp do wysokości i dokładnym kierunku (pozycji) jazdy (Y) * Przejście do celu najbliższego kursu (?) * Zmienna "onPlayerApproach" która sprawdza przybycie pasażera (?) * "M_Wheel" dla każdego koła (Y) * Ustawianie rozkładu przez IBIS (-) * Konfigurowalna długość dźwięków (?) * Pieniądze i bilety mogą się przemieszczać (np razem z drzwiami drzwi kierowcy) (Y) * Blokada mechanizmu różnicowego (?)
♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Temat na forum oficjalnym: http://www.omnibussimulator.de/forum/ind...tID=249619 został otwarty.
Jeśli ktoś ma więc ochotę przedstawić własną propozycję dotyczącą drugiej wersji OMSI - można to uczynić ![]()
♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Zaktualizowałem pierwszy post o nowe propozycje (są zaznaczone niebieskim kolorem) a także uwzględniłem zmiany ich statusu.
♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
| |||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |