[wydzielono] MAN NL2x3 |
A widzisz, i tu Cię zaskoczę, bo tak brzmi NL223:
https://www.youtube.com/watch?v=R_w0PJImVAI A tak brzmi NL223: https://www.youtube.com/watch?v=2jItj68n10w To samo, co w NL283. Jak już pisałem, tylko z jakiegoś względu post został wydzielony, w MANach 3 generacji montowano dwa silniki (D0836 i D2866, dzięki @szmelcedes) - ten z drugiego filmu jest częściej spotykany w Polsce, bardzo mało jest fabrycznie nowych NL223 z takim silnikiem w naszym kraju, natomiast Niemcy upodobali sobie ten z pierwszego filmu, brzmiący jak krypa ![]() Silnik z pierwszego filmu montowano w: NL223 NL243 NL263 NL313 NL363 NL313-15 NL363-15 NG313 NG363 Silnik z drugiego filmu montowano w: NM223 NM283 NL223 NL283 Jeśli się gdzieś mylę, to proszę mnie poprawić, bo piszę tylko z własnego (a więc dość krótkiego) doświadczenia. Dodatkowo ten drugi silnik brzmi zupełnie inaczej z Voithem, a zupełnie inaczej z ZF - dopiero po 20 minutach jazdy NL223 z ZF i takim silnikiem zauważyłem, że to ten ![]()
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Oba silniki są jak najbardziej stosowane w Polsce. W Koninie na przykład w przeciwieństwie do Poznania jeżdżą Many z silnikami z pierwszego filmu Goppela. Często będąc w Poznaniu zadawałem sobie pytanie, dlaczego NL223, choć wyglądają jednakowo mają inny silnik. Teraz już wiem, że istnieją dwa rodzaje (D0836 i D2866). U nas są (z tego co czytałem kiedyś na jednym z komunikacyjnych forów) sprowadzone Many z Dusseldorfu, więc stąd taki, a nie inny silnik. Nie wiem jak jest z tym drugim silnikiem, ale według moich obserwacji silnik rodem z Dusseldorfu z ZFem i Voithem brzmi bardzo podobnie, choć jednakże trochę się różnią. Parę lat temu w jednym z konińskich manów wymieniono skrzynię Voith na ZF (bo nie sądzę, że 4 sztuki przyjechały z fabryki z inną skrzynią i jedna z inną
![]() ![]() ![]()
Jasne, że są takie i takie, jednak tych drugich zauważyłem zdecydowanie więcej niż pierwszych i w tym miejscu proponuję zakończyć silnikologię stosowaną bo nas zaraz administracja zje
![]() Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Posty zostały wydzielone do Kosza z powodu naruszenia Regulaminu bądź zasad działu.
![]() *** Project X *** Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |