Strefa OMSI

Pełna wersja: Projekt Ikarus
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
No piękny, fajnie, że zacząłeś już pracę nad przegubową wersją kultowego Ikarusa. Naprawdę widać, że przykładasz się do najmniejszych szczegółów. Ogromne wrażenie robią wszelkie foto tekstury gdzie się tylko da. Niestety obawiam się, że na razie nie można zrobić skręcanej trzeciej osi, ale może uda się zrobić odpowiedni skrypt. Twoje modele można podziwiać zaczynając już od samego podwozia i oglądając kratownicę. Bardzo mi się taka dokładność podoba. Mam także nadzieję, że na przeguba nie będziemy musieli czekać aż tyle co na wersję solo, bo wiesz mi to była męka:-)
@zasacka86 – tak, to ten (wcześniej podawałem link do galerii gdzie są jego zdjęcia). Robię go na stan sprzed kasacji jak śmigał na biskach u mnie.:-) http://phototrans.eu/14,592957,0,Ikarus_..._4251.html .
@Bartex0805 – wszystko zależy od tego czy będzie 3 oś skrętna. To bardzo istotne w Ikarusie ponieważ dzięki niej przyczepka przechodzi tak samo jak ciągnik co jest bardzo istotne.;)
Wiadomo, jak bliźniak przejdzie to i przyczepa nie wjedzie na krawężnik;)
Wygląda przepięknie! Żeby odwzorować tylną oś, trzeba by było w skrypcie wyciągać dane, jaki jest aktualny kąt zgięcia przegubu i na jego podstawie zrobić skręcanie kół, bo wiadomo, że nie jest tu jak w np SU15, gdzie tylne koła skręcają się z przednimi. Ale sprawa samego skręcania to jedno, a żeby przyczepa jechała jak trzeba (o czym wspomniał Patrykos) to drugie.
@up - Na pewno kąt skrętu przegubu, a nie kół przedniej osi? Jak to jest w Ikarusach zrobione?


@below - Wiem o co chodzi, natomiast chciałem sprecyzować kwestię techniczną ;)
To raczej nie ważne, sebagowi chodzi o to jak w OMSI by musiało to wyglądać. A Ikarus boski, tak jak 260.04.:)
(03.01.2014 17:53)LPG napisał(a): [ -> ]@up - Na pewno kąt skrętu przegubu, a nie kół przedniej osi? Jak to jest w Ikarusach zrobione?

Od przegubu jest poprowadzony zespół drążków do mechanizmu skrętu 3 osi.
A ja mam takie pytanie do Patrykosa. Wiem, że odwzorowujesz konkretny wóz, ale czy jako alternatywne pliki .o3d i tekstury, myślałeś może żeby dorzucić też trilex'y?
Szanowni userzy, z racji tego, że napotkałem pewien problem, w którym trzeba wybrać mniejsze zło, kieruję do Was zapytanie. Mianowicie chodzi o zachodzenie przyczepki przy skręcaniu. Są dwie opcje:
a) opcja ze skrętną osią ale bez symulacji zachodzenia przyczepki. Realniejsze wtedy jest zachowanie przyczepki jeśli chodzi o pochyłość przy zakrętach bądź bujanie przy wymijaniu czegoś,
b) opcja ze skrętną osią i dość kiepskim odwzorowaniem zachodzenia przyczepki. Wtedy przyczepka jest sztywna i nie zachowuje się do końca tak jak w rzeczywistości.

Którą opcje Wy byście wybrali?
A jak jest to zrobione w Ik 280? Nie możesz ew stamtąd zapożyczyć pewnych elementów, bądź wzorować się na nich?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Przekierowanie