Strefa OMSI

Pełna wersja: Poznaniacy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
@Goopel MPK potwierdziło, 4 generacja.
@grubyw111 Teraz często spotkasz elektryczne i inne nowe wozy na nieznanej mi dotychczas trasie testowej biegnącej obok Mateckiego (ok. 14-15 godziny w DR spotkasz tam na bank jakiegoś testowca).
Cóż liczyłem na coś innego, ale znow wygrał Solaris. Jedyne co mnie cieszy to IV gen. zawsze jakieś urozmaicenie taboru, ale czy to wyjdzie na +... czas pokaże. Wiadomo kiedy pierwsze sztuki mają trafić do Poznania?

Wysłane z mojego LG-H420 przy użyciu Tapatalka
W ciągu 120 dni muszą dostarczyć wszystkie. I fakt, ostatnio co dziwne widziałem co najmniej 4 IV gen. Dodam, że chodzę do Dąbrówki przy Żeromskiego.
@grubyw111 Ja mieszkam pół kilometra od fabryki i już się najeździłem tymi czwórkami:D
A co głównie montują Actia czy VDO?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
(14.11.2015 13:22)grubyw111 napisał(a): [ -> ]A co głównie montują Actia czy VDO?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Mieszkam w Poznaniu, większosć Solarisów 12 widzę z pulpitem Actia, jedynie nowe 12 #1470, #1471... posiadają VDO. Co do Solarisów 18 i 8,6 prawie każdy ma VDO, lecz zdarzają się 8,6 z Actią.
Tak, ale grubemu, który również jest z Poznania chodzi o pulpity w #1275 i wyżej.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Ej, zawsze mnie ciekawiło jak w Poznaniu jest z numeracją zajezdni tramwajowych i autobusowych, dla mnie to jakieś pomieszanie z poplątaniem, mógłby to ktoś dokładnie rozpisać?:P
Powiem tyle co wiem resztę zapewne uzupełni Goppel i Piotras.
Mamy dwie zajezdnie autobusowe. A-1 i A-2. Jedna to Warszawska druga Kacza.
Na ulicy Warszawskiej są Solarisy Urbino 12 o numerach 16XX, Urbino 18 o numerach 18XX. Kilka 8,6 o numerach 17XX, wszystkie Neoplany i kilka pierdół. Na ulicy Kaczej mamy Solarisy Urbino 12 o numerach taborowych 14XX, Urbino 18 o numer 12XX, 8,6 o numerach 140X jest ich tam 8. Wszystkie MAN-y. Co do zajezdni trwajowych mamy chyba 4. Na pewno na Franowie są wszystkie Tramino oraz Düwagi. Tyle co wiem.


NUMERACJA TRAMWAJOW TROCHE DZIWNA ALE TU WSZYTSKO OPISANE
http://www.mpk.poznan.pl/o-mpk/tabor/63

A tu odsyłam do zajezdni wszytsko opisane co gdzie jest
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_w_Poznaniu

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
To ja jednak poprawię. Jeśli chodzi o MPK Poznań, to numery są nadawane faktycznie dziwnie, np. dla tramwajów najpierw lecieli po kolei, a jak Nki dojechały do 800-ileś, ale początkowe wagony przedwojenne już nie istniały, to stodwójki zaczęli numerować od nowa (#1-#73). Potem przyszły stopiątki i zaczęli je numerować od kolejnego zakresu (#81-#341) i od teraz zaczyna się zabawa. Kupiliśmy złom z Amsterdamu, to zachował swoje numery (#800-#88x), ale potem przyjechały GT6 z czterocyfrowymi numerami, były też zamówione nowe Tatry. Postanowiono więc nowym wagonom dawać numery z dolnego zakresu za stopiątkami (#401-#410), natomiast używańce dostały numery powyżej #600 - żeby rozdzielić, GT6 miały zakres #600-#619, a GT8 #650-#691. Potem kupiliśmy kilka sztuk frankfurckich wagonów O (GT8ZR), które również zachowały swoje numery (#901, #903-#907), nikt w sumie nie wie, dlaczego. Aktualnie trzymamy się zasady, że:
- każda seria dostaje numer od połówki (np. #415+) lub pełnej liczby w górę dla danego zakresu
- nowe wagony częściowo niskopodłogowe dostają numery z zakresu #401-#499 (Tatry #401-#410, Bety #415-#439 i rośnie)
- nowe wagony niskopodłogowe dostają numery z zakresu #501-#599 (Combino #501-#514, Tramino #515-#559)
- wagony używane dostają numery z zakresu #600+, numery nie są używane dwukrotnie (najnowsza dostawa pięćdziesięcioletniego złomu z Reichu ma numery #693-#713, mimo wolnych #600-655)
-wagony gospodarcze i historyczne dostają numery z 2 na początku i zachowują stary numer (GT6 (M) #617 -> #2617 na techniczny, 102N #1 -> #2001 na historyczny).
Stopiątki rozdzielone są między zajezdnie losowo, tj. Jak przyszły tak są, a przy zmianie miejsca garażowania zachowują swój numer.

Autobusy w MPK Poznań:
Numery są czterocyfrowe, każdy typ dostaje nowy zakres:
#1001+ - MANy z zajezdni Kacza (#1001-#1042 - NL202, już skasowane, od nowego zakresu #1050-#1069 NL223 i NL283)
#1101+ - MANy z zajezdni Kacza, powiew świeżości i nowoczesności, więc trzeba wydzielić (#1101-#1132 NL263 Lion's City, #1133-#1136 NL273 Lion's City, niejako prezent od Gdańska, który zamówił i nie odebrał, dzięki czemu mieliśmy nówki w śmieszniej cenie)
#1201+ - przegubowce z Kaczej (#1201-#1212 NG272, skasowane, #1213-#1219 NG312, same się rozlatują, koniec jest blisko, #1220-#1228 NG313, #1251+ SU18 - aktualnie się kończą na #1274)
#1301+ - wolny. Kiedyś Neoplany z Warszawskiej. Ciekawostka: aktualnie ta zajezdnia nie ma żadnego autobusu z "13" w numerze taborowym.
#1401+ - midiki z Kaczej (#1401 NM223, #1402-#1408 Urbino 8.6)
#1501+ - autobusy solowe z Warszawskiej (#1501-#1528(?) N4016, skasowane, #1552-#1558 Vecto)
#1601+ - SU12 z Warszawskiej (aktualnie kończy się na #1663)
#1701+ - Warszawska, nikt nie wie, o co chodzi, ale (#1701-#1720(?) N4020, #1755(!)-#1769 Urbino 8.6)
#1801+ - Urbino 18 z Warszawskiej (kończy się na #1893, kiedyś były do #1899 ale oddali na Kaczą, jak skończy się numeracja nastąpi koniec świata)
#1901+ - midiki z Warszawskiej - zakres wolny, autobusy z tymi numerami aktualnie jeżdżą sobie po Ukrainie z "242 Dworzec PKP" na wyświetlaczach, z naszymi numerami i regulaminami przewozów.

Jak widać reguły niby jakieś są, ale nikt do końca nie wie, dlaczego nie ma np. #1813 (był, ale przenumerowali na #1843), albo co się stanie jak przyjedzie 10 SU18 na Warszawską, a numerów jest 7.

Łatwiej jest u przewoźników gminnych:
#3xxx - Transkom Czerwonak
#5xxx - KOMBUS Kórnik
#6xxx - Translub Luboń
#7xxx - PUK Komorniki
#8xxx - ROKBUS Rokietnica
#9xxx - ZKP Suchy Las

W ZTM Poznań nigdy nie wiesz, czy ten autobus jeździ pod banderą ZTM Poznań, bo np. KOMBUS jeździ na liniach 501-50x w swojej taryfie i 511-513 w ZTM, tymi samymi autobusami, każdy w innym malowaniu (m. in. BVG, MVV, Postbus, Oslo). Mam nadzieję, że dostatecznie obszernie wyjaśniłem:D

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Przekierowanie