Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Autosan H10
Autor Wiadomość

OmnibussimulatorProjectsStudio
Zasłużeni
Liczba postów: 915
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 872
Post: #1
Autosan H10
Autosan H10 – seria autobusów miejskich, lokalnych i międzymiastowych klasy midi lub maxi produkowanych w latach 1984-2003, początkowo przez Sanocką Fabrykę
Autobusów, a następnie przez zakłady Autosan S.A. w Sanoku. Seria H10 według pierwotnych założeń była opracowywana w celu zastąpienia
starzejącej się rodziny H9, w segmencie międzymiastowych i miejskich autobusów klasy midi. W I połowie lat 80. zmieniono koncepcję rozwoju autobusów nowej generacji, z tego powodu dalsze prace konstrukcyjne kontynuowane były pod kątem
wprowadzenia do produkcji podmiejskich i międzymiastowych autobusów klasy
maxi o oznaczeniu H10-11 i H10-12, które stanowiły uzupełnienie oferty fabryki, a nie były bezpośrednimi następcami modeli H9-20 i H9-21 . Do idei zastąpienia rodziny Autosan H9, autobusem klasy midi wywodzącym się z serii H10, powrócono dopiero pod koniec lat 80., czego efektem był wprowadzony do produkcji dopiero w 1992 roku model H10-10. Głównie ze względu na znacznie wyższą cenę zakupu Autosana H10-10, w stosunku do autobusów starszej generacji , autobus ten sprzedawany był w mniejszej liczbie egzemplarzy niż H9-20/H9-21 i ostatecznie nie zastąpił tych pojazdów w ofercie. Autosany serii H10 od drugiej połowy lat 90. były
stopniowo zastępowane przez nowe modele z rodziny A10 ( Autosan A1010T , Autosan A1012T )


źródło: wikipedia


[Obrazek: 71972199532229830538.png]
24.01.2013 21:54
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 270
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 123
Post: #2
RE: Autosan H10
Wyjeździłem się nimi, praktycznie wszystkimi możliwymi typami jechałem (poza H10-11.11B, tym z drzwiami w ukł. 1-2-1). Ocena raczej pozytywna, do dzisiejszych standardów brakuje w nich miejsca dla niepełnosprawnych, no i babcie bazarowe będą narzekać na dość wysoko umieszczoną podłogę. Ogrzewanie i wentylacja w większości egzemplarzy działają sprawnie. Zawieszenie w H10-10 i starszych H10-11 pracuje albo bardzo dobrze (gdy jest świeżo po remoncie), albo bardzo źle (nieco po remoncie:D). Nowsze "jedenastki" i H10-12 to już bardzo wysoka półka, nawet na dzisiejsze standardy. Najbardziej lubię odmiany z doładowanymi silnikami mieleckimi, aczkolwiek H10-10 z silnikiem Andorii również brzmi bardzo fajnie.:) Ogólna ocena: 8,5/10.


"Ми стојимо постојано кано клисурине.
Проклет био издајица своје домовине!"
24.01.2013 22:31
Szukaj postów Cytat

Uwielbiam OMSI :)
Zbanowani
Liczba postów: 279
Dołączył: 12-2013
Post: #3
RE: Autosan H10
H10 to fajne pojazdy.;) Rzadko nimi jeździłem, ale jeszcze nie wyginęły w moim PKS-ie, a raczej w Arrivie.:D Mają swój klimat - taki inny niż w każdym PKSie.:D Może i mnie wyzwiecie, ale szczerze Wam powiem, że bardziej wolę inne pojazdy międzymiastowe - takie wygodniejsze i nowocześniejsze.:D Ale H10 to H10 i życzę im szczerze, żeby pozostały w PKSach jeszcze długo - w końcu kiedyś była to legenda polskiego PKSu.:D

03.08.2014 14:30
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: