Odpowiedź 
Car park - object
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 21
Dołączył: 09-2022
Podziękowań: 4
Post: #1
Car park - object
Czy da się ustawić, aby w obiekcie car park spawnowała się tylko taxi? Albo czy są obiekty od pojazdów z podstawki? Chciałbym zrobić postój taxi i nie wiem jak się za to zabrać.

12.05.2023 19:41
Szukaj postów Cytat

DAF Eindhoven
Użytkownicy
Liczba postów: 127
Dołączył: 10-2018
Podziękowań: 78
Post: #2
RE: Car park - object
Możesz postawić taksówkę w wybranym miejscu jako .sco i wtedy będzie ona tam stać cały czas.


[Obrazek: anim_6860e33c-7b83-7f44-f5eb-37388a12ccd0.gif]


Pomogłem? daj rep+
13.05.2023 08:15
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: piotr465pl

"tfurca" od golczewa
Twórcy
Liczba postów: 1,754
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 1092
Post: #3
RE: Car park - object
Jeśli chcesz, by taksówki ustawić "na stałe", możesz znaleźć je pod tą ścieżką:
Kod:
Vehicles\MB_W123_230E\parked_mb_w123_230e_cab.sco

Jeśli chcesz, by generowały się bardziej "losowo", możesz stworzyć parklista zawierającego jedynie taksówki i zaznaczyć w obiekcie car_park, by korzystał właśnie z niego. Jak to zrobić? Proszę Cię bardzo.
1. W folderze z mapą tworzymy nowy plik tekstowy i nazywamy go "parklist_p_X.txt", gdzie X to interesujący nas numer indeksu. Jako, że numer 0 jest zajęty przez podstawowy parklist, zaczynamy numerowanie od 1. Jako, że chciałem zrobić dodatkowe dwa parklisty, zrobiłem pliki "parklist_p_1.txt" i "parklist_p_2.txt".

[Obrazek: jzUsZaH.png]

W nich dla odróżnienia i pokazania ich działania umieściłem różne pojazdy:
[Obrazek: kF6iCXl.png].
Oczywiście można umieścić w nich więcej niż jeden pojazd, aczkolwiek tutaj dałem tylko po jednym, by pokazać, że to działa.

2. W edytorze ustawiamy obiekt car_park i wchodzimy w jego właściwości.
[Obrazek: 7Qan3uK.jpg]

W numer indeksu wpisujemy interesujący nas numer parklistu, który chcemy wykorzystać. W moim wypadku ustawiłem 6 car parków i we właściwościach nadałem im następujące indeksy:

[Obrazek: j6Lk5sy.jpg]

3. Odpalamy grę i sprawdzamy czy działa.
[Obrazek: DEEU6VO.jpg]

Voila! Nie pojawiły się wszystkie, bo nie mam ustawionych zaparkowanych samochodów na 100%, aczkolwiek tam, gdzie powinny pojawić się wozy z konkretnych parklistów, tam je można znaleźć. W twoim wypadku utwórz po prostu dodatkowy parklist o indexie "1", wpisz tam jedynie model taksówki ze ścieżki na samej górze i w car parku ustaw index "1".

W razie pytań uderzaj śmiało.


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.05.2023 14:06 przez KMSzczecin.)
13.05.2023 14:04
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: piotr465pl , Ikarus 132

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 21
Dołączył: 09-2022
Podziękowań: 4
Post: #4
RE: Car park - object
(13.05.2023 08:15)DespiKr napisał(a):  Możesz postawić taksówkę w wybranym miejscu jako .sco i wtedy będzie ona tam stać cały czas.
Dzięki, lecz mi bardziej chodziło gdzie dokładniej są te pojazdy jako obiekty, bo w sceneryobjects nie widziałem.


(13.05.2023 14:04)KMSzczecin napisał(a):  Jeśli chcesz, by taksówki ustawić "na stałe", możesz znaleźć je pod tą ścieżką:
Kod:
Vehicles\MB_W123_230E\parked_mb_w123_230e_cab.sco

Jeśli chcesz, by generowały się bardziej "losowo", możesz stworzyć parklista zawierającego jedynie taksówki i zaznaczyć w obiekcie car_park, by korzystał właśnie z niego. Jak to zrobić? Proszę Cię bardzo.
1. W folderze z mapą tworzymy nowy plik tekstowy i nazywamy go "parklist_p_X.txt", gdzie X to interesujący nas numer indeksu. Jako, że numer 0 jest zajęty przez podstawowy parklist, zaczynamy numerowanie od 1. Jako, że chciałem zrobić dodatkowe dwa parklisty, zrobiłem pliki "parklist_p_1.txt" i "parklist_p_2.txt".

[Obrazek: jzUsZaH.png]

W nich dla odróżnienia i pokazania ich działania umieściłem różne pojazdy:
[Obrazek: kF6iCXl.png].
Oczywiście można umieścić w nich więcej niż jeden pojazd, aczkolwiek tutaj dałem tylko po jednym, by pokazać, że to działa.

2. W edytorze ustawiamy obiekt car_park i wchodzimy w jego właściwości.
[Obrazek: 7Qan3uK.jpg]

W numer indeksu wpisujemy interesujący nas numer parklistu, który chcemy wykorzystać. W moim wypadku ustawiłem 6 car parków i we właściwościach nadałem im następujące indeksy:

[Obrazek: j6Lk5sy.jpg]

3. Odpalamy grę i sprawdzamy czy działa.
[Obrazek: DEEU6VO.jpg]

Voila! Nie pojawiły się wszystkie, bo nie mam ustawionych zaparkowanych samochodów na 100%, aczkolwiek tam, gdzie powinny pojawić się wozy z konkretnych parklistów, tam je można znaleźć. W twoim wypadku utwórz po prostu dodatkowy parklist o indexie "1", wpisz tam jedynie model taksówki ze ścieżki na samej górze i w car parku ustaw index "1".

W razie pytań uderzaj śmiało.
Bardzo dziękuje:D Wszystko przejrzyście i prosto napisane.

13.05.2023 16:12
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 21
Dołączył: 09-2022
Podziękowań: 4
Post: #5
RE: Car park - object
Może nie tyczy się tylko car parków bo z innymi obiektami tak samo mam, ale właśnie chciałem to na car parkach użyć, czyli te distance i range, nie mogę wpisać, dopiero da się po kliknięciu to Spline, tylko że jak wpisze to się nic nie zmienia. O co chodzi?

13.05.2023 19:30
Szukaj postów Cytat

Hejter przodowy
Super Moderatorzy
Liczba postów: 654
Dołączył: 06-2014
Podziękowań: 717
Post: #6
RE: Car park - object
Te funkcje działają tylko z "to spline". Klikasz tę funkcję, zaznaczasz spline wg którego obiekt ma się powtarzać, wypełniasz: "distance" (odległość pomiędzy obiektami) i "range" (odległość, w której powtarzalność występuje). W ten sposób np. car parki mogą się ustawić równolegle do asfaltu czy chodnika.


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

13.05.2023 21:19
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: piotr465pl

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 21
Dołączył: 09-2022
Podziękowań: 4
Post: #7
RE: Car park - object
Problem w tym, że gdy uzupełniam te luki to nic się nie dzieje. Na innej mapie normalnie działa, nie wiem czy to musi być jakiś specjalny splin.

Edit:
Dobra jednak działa, dzięki

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.05.2023 21:41 przez piotr465pl.)
13.05.2023 21:36
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: