Odpowiedź 
Dziwny komunikat
Autor Wiadomość

Starszy Ciekawski
Zasłużeni
Liczba postów: 154
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 51
Post: #1
Dziwny komunikat
Od jakiegoś czasu nie mogę rozwinąć wszystkich obiektow, których dotad nie uzywalem podczas tworzenia mapy. Ukazuje się mi takie cos:
http://www.iv.pl/images/21826103654942052436.png
Co to może oznaczac. Do tej pory było wszystko dobrze, az... Nawet ciężko to przetlumaczyc.

Może ktoś wie co to jest i jak się można z tym uporac?

Dodam jeszcze ze usuwanie dodatkow niewiele daje, a przeinstalowanie gry to zupełne nic. Pozostaje jeszcze reczny wybor dodatkow.
Moja pamięć RAM wynosi 4096 MB a systew Windows 7-32. Bardzo to dziwne. Wczesniej tego nie miałem, gralem i tworzyłem. Dzis tworza się przeszkody nie do pokonania.


[Obrazek: mini.php?str=YTo0OntzOjQ6ImZpbGUiO3M6Mzk...dvcmllIjt9]
07.04.2013 13:48
Szukaj postów Cytat

Ależ on żre koperek
Zasłużeni
Liczba postów: 579
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 430
Post: #2
RE: Dziwny komunikat
Komunikat ten (chyba...) oznacza że nie udało się wczytać pliku o3d .


[Obrazek: giphy.gif]
[Obrazek: btn_donate_LG.gif]
07.04.2013 13:53
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 754
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 137
Post: #3
RE: Dziwny komunikat
To niestety wysyp pamięci że OMSI nie może załadować wszystkich tekstur do niej. Ja to rozwiązałem tak że zrobiłem sobie dwa foldery Sceneryobjects, jeden dla swojej mapy a drugi ogólny.
Myślę że to w OMSI 2 naprawią.


[Obrazek: 5VaNokk.jpg]
07.04.2013 14:22
Szukaj postów Cytat

Starszy Ciekawski
Zasłużeni
Liczba postów: 154
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 51
Post: #4
RE: Dziwny komunikat
Sprobuje jeszcze zamienic Win 7-32 na 64. Troszeczke zwiekszona pamiec moze co nieco da. Bo praktycznie tworzac mape korzystalem prawie z kazdego folderu. Trudno stwierdzic co uzywalem a czego nie /nie mam czasu na analize, gdyz jestem wieksza czesc dnia w pracy/. Chyba ze tworzylbym mape od zera, wowczas Twoj pomysl cos by dal, tak sadze.


[Obrazek: mini.php?str=YTo0OntzOjQ6ImZpbGUiO3M6Mzk...dvcmllIjt9]
08.04.2013 20:02
Szukaj postów Cytat

Starszy Ciekawski
Zasłużeni
Liczba postów: 154
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 51
Post: #5
RE: Dziwny komunikat
Wracajac jeszcze do mojego tematu, przesylam link do mojego pliku LOG.
http://hostuje.net/file.php?id=a75f89dd7...7a28e64023
Przyznam sie szczerze, ze rozpatrujac go trudno jest mi cokolwiek stwierdzic.
Niby pewnych plikow nie ma, a jednak sa. To gdzie one sa szukane ze zajmuje tyle pamieci szczegolnie w teksturach?:(

Zmiana systemu nic nie dala.


[Obrazek: mini.php?str=YTo0OntzOjQ6ImZpbGUiO3M6Mzk...dvcmllIjt9]
09.04.2013 17:06
Szukaj postów Cytat

Emeryt
Zasłużeni
Liczba postów: 216
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 69
Post: #6
RE: Dziwny komunikat
(09.04.2013 17:06)praiks napisał(a):  Wracajac jeszcze do mojego tematu, przesylam link do mojego pliku LOG.
http://hostuje.net/file.php?id=a75f89dd7...7a28e64023
Przyznam sie szczerze, ze rozpatrujac go trudno jest mi cokolwiek stwierdzic.
Niby pewnych plikow nie ma, a jednak sa. To gdzie one sa szukane ze zajmuje tyle pamieci szczegolnie w teksturach?:(

Zmiana systemu nic nie dala.

Wstaw jeszcze raz link, bo źle wstawiłeś i się pobrać nie da.

09.04.2013 18:39
Szukaj postów Cytat

Starszy Ciekawski
Zasłużeni
Liczba postów: 154
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 51
Post: #7
RE: Dziwny komunikat
Link zostal odnowiony. Dziala.

http://hostuje.net/file.php?id=a75f89dd7...7a28e64023


[Obrazek: mini.php?str=YTo0OntzOjQ6ImZpbGUiO3M6Mzk...dvcmllIjt9]
10.04.2013 21:22
Szukaj postów Cytat

Pośpieszny
Użytkownicy
Liczba postów: 35
Dołączył: 04-2013
Podziękowań: 7
Post: #8
RE: Dziwny komunikat
Jeśli idzie o komunikat z pierwszego posta, to jest to błąd przeciążenia pamięci z karty graficznej. Ja miałem to na bardzo zmodyfikowanym szczecinie. Gdzie pojazdów AI w grupie było 68, a do tego próbowałem jeszcze odpalic Ikarusa 260.06 na texturze 2048x2048. Ustawiony limit tekstur miałem na 410MB. Po przekroczeniu limitu, najpierw otrzymujesz błąd, przy każdym następnym załadowanym modelu/texturze który przewyższa limit. Wtedy Samochód/Autobus AI bądź obiekty scenerii oprócz podstawowych (Drzewa,trawa) będą nie wczytywane, a przy tym zostaną zastopione białym czymś. Wygląda to wtedy jak nieoteksturowana bryła modelu. Przy gorszym zacięciu, samochody AI mogą zrobić się półprzeźroczyste.


[Obrazek: fb9a.jpg]
16.04.2013 02:00
Szukaj postów Cytat

Starszy Ciekawski
Zasłużeni
Liczba postów: 154
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 51
Post: #9
RE: Dziwny komunikat
(16.04.2013 02:00)MungoGTC napisał(a):  Jeśli idzie o komunikat z pierwszego posta, to jest to błąd przeciążenia pamięci z karty graficznej. Ja miałem to na bardzo zmodyfikowanym szczecinie. Gdzie pojazdów AI w grupie było 68, a do tego próbowałem jeszcze odpalic Ikarusa 260.06 na texturze 2048x2048. Ustawiony limit tekstur miałem na 410MB. Po przekroczeniu limitu, najpierw otrzymujesz błąd, przy każdym następnym załadowanym modelu/texturze który przewyższa limit. Wtedy Samochód/Autobus AI bądź obiekty scenerii oprócz podstawowych (Drzewa,trawa) będą nie wczytywane, a przy tym zostaną zastopione białym czymś. Wygląda to wtedy jak nieoteksturowana bryła modelu. Przy gorszym zacięciu, samochody AI mogą zrobić się półprzeźroczyste.

U mnie grafika wyglada dobrze. Jedynie brak pamieci moze miec na to wplyw. Tylko jakiej:
- RAM /dokladam za kilka chwil 4 GB, pomimo ze mam 4 GB/
- wirtualnej /tutaj chyba raczej nic/
- karty graficznej /trudno stwierdzic, bo to moze byc i to/

Ale wybor obiektow z pliku dziala. Gorzej jest je tylko rozszyfrowac. A jest ich naprawde duzo. Bo naciskajac na ALL, ukazuje sie... DZIWNY BŁĄD.


[Obrazek: mini.php?str=YTo0OntzOjQ6ImZpbGUiO3M6Mzk...dvcmllIjt9]
17.04.2013 10:00
Szukaj postów Cytat

`
Zasłużeni
Liczba postów: 594
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 89
Post: #10
RE: Dziwny komunikat
"Zu wenig Arbeitspeicher" oznacza "Za mało pamięci roboczej", co może odnosić się do ilości RAMu, jaka zostaje przydzielona procesowi OMSI.exe. Domyślam się, że komunikat ten wyskakuje w edytorze, gdy próbujesz użyć komendy "Załaduj wszystkie obiekty scenerii", zauważ, że taki folder z dodatkową scenerią waży np. u mnie ok 15-20GB; teraz... pomyśl co chcesz dokładnie zrobić - chcesz załadować do pamięci ponad 15GB danych... OMSI jest zupełnie nieprzygotowana do takiej redundancji danych, wnioskuję, że architektura oraz obsługa tej konkretnej funkcji była przewidziana jedynie by obsłużyć ilość dodatków potrzebnych do działania Grundorfowi, Berlinowi i ew paru innym małym mapkom.

Pamięć wirtualna raczej nic tu nie będzie miała do roboty, to jest b. wolna pamięć dyskowa, która ma "niby" rozszerzać RAM.

A co do grafiki - sami twórcy przyznali, że karta graficzna ma niewiele do powiedzenia w tym symulatorze, głównie na sposób zaprojektowania architektury, na prawdę ciężko określić jak to się ma do tego konkretnego przykładu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.04.2013 10:43 przez siwy_Snk.)
17.04.2013 10:35
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: