Odpowiedź 
Kamery wewnętrzne.
Autor Wiadomość

Kierowca zawodowy :)
Użytkownicy
Liczba postów: 133
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 11
Post: #1
Kamery wewnętrzne.
Siemka. Może na tym forum ktoś pomoże. Mam problem z podglądem z kamer wewnętrznych. Które linijki i które elementy skryptu odpowiedzialne są za położenie tego obiektu?
İmage
I dodatkowe pytanie. Jak dodać i ustawić dodatkowe kamery w autobusie aby obraz wyświetlał się na tym ekraniku? Z góry serdeczne dzięki:)

/ Przypominam o zasadach wstawiania obrazków na Forum: http://strefa-omsi.pl/Watek-Wskazowki-do...-Forum--88 Ostatnia darmowa poprawa. - skawek /

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.06.2013 21:10 przez Soap.)
01.06.2013 21:02
Szukaj postów Cytat

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,327
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 420
Post: #2
RE: Kamery wewnętrzne.
W pliku .bus jest dział odpowiedzialny za lusterka/kamery wewnętrzne:
Cytat: ////////////////////////////////////////////////////////
Reflexionskameras *NEU01*
////////////////////////////////////////////////////////

A to wartości odpowiedzialne za każde lusterko/kamerę
Cytat:[add_camera_reflexion]
-1.419
6.589
1.909
0
52
169
0

Pierwsze 3 wartości to położenie, ostatnie 3 odpowiadają za kierunek odbicia. Wartość środkowa nie wiem za co odpowiada.

Aby dodać lusterko/kamerę, wystarczy dodać powyższy wpis z odpowiednimi ustawieniami.

Pozdrawiam


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.06.2013 22:36 przez mattez.)
01.06.2013 22:35
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Soap

Kierowca zawodowy :)
Użytkownicy
Liczba postów: 133
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 11
Post: #3
RE: Kamery wewnętrzne.
Dziwnie to działa. Zamieniając lub kasując te komendy, aby zobaczyć które lusterko jest którą linijką to zamiast się kasować to się podmieniają i tak kasując lusterko nr. 5, 2 czy 6 kasuje się zawsze lusterko lewe zewnętrzne, a w jego miejsce widać którąś kamerę wewnętrzną. Jest może jakiś program który pokazuje współrzędne wewnątrz autobusu czy wszystko trzeba zmieniać metodą prób i błędów?

02.06.2013 12:19
Szukaj postów Cytat

`
Zasłużeni
Liczba postów: 594
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 89
Post: #4
RE: Kamery wewnętrzne.
Wystarczy na logikę to wziąć. Nie ma żadnego programu. Jeśli jesteś w stanie sobie wyobrazić trójwymiarowy układ współrzędnych, to nie ma w tym żadnej filozofii, żeby domyśleć się które jest które...

02.06.2013 12:27
Szukaj postów Cytat

Kierowca zawodowy :)
Użytkownicy
Liczba postów: 133
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 11
Post: #5
RE: Kamery wewnętrzne.
Tyle to wiem. Tylko czemu jak próbuję skasować np. lusterko zaznaczone na powyższym screenie na czerwono to zmieniają się i lusterka zewnętrzne?

02.06.2013 12:31
Szukaj postów Cytat

`
Zasłużeni
Liczba postów: 594
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 89
Post: #6
RE: Kamery wewnętrzne.
Bo nie wystarczy tylko wpisów skasować. Za lusterka odpowiadają Reflexion1.bmp, Reflexion2.bmp itd. Są to tekstury podpowiadające silnikowi gry, że są to lustra. Wpisy w .bus odpowiadają kolejności cyferek 1~n (kolejność można zrobić dowolną podczas tworzenia modelu).

Normalne jest, że jeśli usuniesz jeden wpis, to kolejność dopasowań się poprzesuwa.

Jak było 1do1, 2do2, 3do3, to usuwając np 2 wpis zrobisz kolejność 1do1, 2do3, 3do4 (a że nie ma 4 refleksu, to lustro będzie czarne, albo będzie w nim statyczny obraz).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.06.2013 14:13 przez siwy_Snk.)
02.06.2013 14:11
Szukaj postów Cytat

Kierowca zawodowy :)
Użytkownicy
Liczba postów: 133
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 11
Post: #7
RE: Kamery wewnętrzne.
No tak. To już rozgryzłem i się domyśliłem. Teraz problem jest inny.

Cytat:Pierwsze 3 wartości to położenie, ostatnie 3 odpowiadają za kierunek odbicia.
Zmieniając pierwsze trzy jak i ostatnie wartości kamerka nie przesuwa się względem autobusu (np. chcę odbicie przenieść z prawego na lewy bok autobusu) tylko cały czas zmienia się kąt odbicia. Dlaczego?

02.06.2013 14:19
Szukaj postów Cytat

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,327
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 420
Post: #8
RE: Kamery wewnętrzne.
Z tymi współrzędnymi nie zawsze tak jest, że model jest idealnie wyšrodkowany. Jeśli jest, to wartość -1 dla osi X powinna być symetryczna dla wartości 1 tej samej osi, o ile środek autobusu jest w punkcie 0 osi X Y Z. Wtedy jest łatwo to trójwymiarowo obliczyć. Jeśli autobus nie jest tak wyśrodkowany, to będzie trudno. Sposób wyśrodkowania zależy od autora modelu i nie da się tego zmienić


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
02.06.2013 14:26
Szukaj postów Cytat

Kierowca zawodowy :)
Użytkownicy
Liczba postów: 133
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 11
Post: #9
RE: Kamery wewnętrzne.
No rozumiem ale czemu odbicia w ogóle się nie przesuwają? Czemu ciągle są z tyłu autobusu i nie chcą się przesunąć na przód? Ciągle tylko obraca się widok, a nie lokalizacja. Nie zależnie jaką wartość wpisze i w której linijce.

02.06.2013 14:28
Szukaj postów Cytat

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,327
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 420
Post: #10
RE: Kamery wewnętrzne.
(02.06.2013 14:28)Soap napisał(a):  No rozumiem ale czemu odbicia w ogóle się nie przesuwają? Czemu ciągle są z tyłu autobusu i nie chcą się przesunąć na przód? Ciągle tylko obraca się widok, a nie lokalizacja. Nie zależnie jaką wartość wpisze i w której linijce.

W zasadzie nigdy tego nie testowałem, ale powinno działać to tak, że pierwsze trzy wartości odpowiadają za miejsce z którego "patrzy" lusterko (X dla długości autobusu, Y - szerokości, Z - wysokości). Na chłopski rozum zmiana wartości X powinna przybliżać/oddalać widok, zmiana wartości Y oddalać lusterko od boku autobusu, a wartości Z regulować wysokość. Te wartości są w metrach, więc oczywiście zmiana z 1.300 na 1.500 może nie być w ogóle widoczna, szczególnie w małym lusterku. Spróbuj zmienić te wartości o więcej, żeby zobaczyć, czy to w ogóle cokolwiek zmienia.

Pzdr.


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
02.06.2013 18:34
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: